هیپنوتیزم درمانی در تهران

هیپنوتیزم درمانی در تهران
  • حتما تا امروز بارها و بارها نام هیپنوتیزم را شنیده اید ؛این نام ممکن است شما را به یاد فیلم های سوررئال و تخیلی بیندازد و از سویی اینطور به ذهنتان متبادر کند که هیپنوتیزم رفتاری است که اوراد و اجنه و این جور چیزها سرو کار دارد.اینها همه اما خیالات بیش نیستند.هیپنوتیزم یک علم است.هیپنوتیزم برگرفته از واژه ی یونانی «هیپنوز» به معنای خدای خواب است.

    هیپنوتیزم شاخه ای از علم روانشناسی و یک روش درمانی است که به درمان بسیاری از بیماری های روان تنی (اختلالات روانی که تحت تاثیر ذهن قرار دارند)،روانی، عاطفی و اختلالات هیجانی کمک می کند و چون هیچ داروی خاصی در روند این شیوه ی درمانی مورد استفاده قرار نمی گیرد ،سلامت بیمار تضمین شده است.در ادامه می توانید با توجه به توضیحات دکتر امیر هوشنگ باقری، روانپزشک  مطالب کاملی را درباره هیپنوتیزم درمانی دریافت کنید:

    هیپنوتیزم درمانی چیست؟

    هیپنوتیزم  در واقع ورود به حالت خواب مصنوعی است که در آن، تمرکز فرد روی یک حالت خاص افزایش می یابد و هوشیاری نسبت به بقیه ی محرک های محیطی کاملا کم شده و تمرکز نسبت به یک صدا یا یک حرکت خاص محدود می شود. طی هیپنوتیزم بر انگیختگی حس و پاسخ سیستم ایمنی کاهش پیدا می کند و تمرکز بسیار بالای  فرد، باعث افزایش تلقین پذیری می شود که به فرد درمانگر کمک می کند به بخش ناخودآگاه ذهن دیگری نزدیک شده و علت مشکلات را کشف و با روش هایی مثل تلقین مثبت ،تعارضات بیمار را حل کند.

     

    آیا هیپنوتیزم درمانی برای همه مناسب است؟

    در پاسخ به این سوال باید گفت بله ،هر فردی با هر سن و سال و شرایطی می تواند هیپنوتیزم شود البته در افرادی که مبتلا به صرع یا روان پریشی هستند، هیپنوتیزم درمانی توصیه نشده است.عده ای نسبت به هیپنوتیزم مقاوم ترند و به سختی هیپنوتیزم می شوند و برخی دیگر زمینه هایی دارند که این عمل را  روی آنها ساده تر می سازد.

    ارزیابی قابلیت تلقین پذیری در افراد

    درمانگری که از تکنیک هیپنوتیزم درمانی بهره می برد مایل است بداند آیا فرد قابلیت هیپنوتیزم شدن دارد یا خیر؟ برای این کار آزمون های عملی و برخی آزمونهای کتبی ساده انجام می گیرد که دو آزمون مهم کتبی عبارتند از:SSHSو BBS .آزمون های عملی در این زمینه نیز عبارتند از: تلقین سنگینی دست و بازو ، تلقین رسیدن دست ها به یکدیگر، تلقین انحراف وضعیتی ،تلقین آونگ شورول و…

    تغییر در میزان تلقین پذیری افراد

    محققان پس از انجام پژوهش های بسیار به این نتیجه رسیده اند که تلقین پذیری، امری است که تا حدی ثابت است اما امکان دارد که فرد بعد از چندین جلسه با آموزش های لازم نسبت به جلسه های ابتدایی، تلقین پذیری اش افزایش  یابد.

    در برخی شاخه های  علم پزشکی از هیپنوتیزم درمانی بهره می برند که شامل:

    حوزه بیماری های قلبی عروقی، بیماری های گوارشی، بیماری های پوست، بیماری های دستگاه ادراری-تناسلی، بی هوشی و بی حسی، کاهش وزن، ترک سیگار، سرطان، بیماری های زنان و زایمان، بیماری های چشم، بیماری های گوش و حلق و بینی و … هستند.

    آیا هیپنوتیزم خطرناک است؟

    در طول تاریخ شایعات زیادی درباره ی هیپنوتیزم نقل شده که هیچ کدام مبنای علمی و صحیحی ندارند و در واقع اگر فرد درمانگر، ماهر و دارای تجربه و دانش علمی کافی باشد ،هیچ خطر ،نارضایتی و یا دردی بیمار را تهدید نمی کند و اگر عوارضی را با نام عوارض هیپنوتیزم بیان می کنند باید گفت که این عوارض ربطی به روش ندارد و به فرد درمانگر و ضعف در شیوه ی مدیریت و ارتباط با بیمار و موارد دیگر بر می گردد.

    شما خواننده گرمی می توانید با مراجعه به یک بهترین روانپزشک  از خدمات هیپنوتیزم درمانی بهره مند شوید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا