پنج نکته برای شکوفا کردن استعدادهایتان

شکوفا کردن استعدادهایتان
  • پنج نکته برای شکوفا کردن استعدادهایتان

     

    یادداشتی از جان سی مکسول

    اگر ناگهان ۱۰۰ میلیون دلار داشتید، زندگیتان چگونه تغییر می کرد؟ با آن پول چه می کردید؟

    هول شده اید؟ تنها شما نیستید که هول شده اید. در ماه سپتامبر، جی.جی وات بازیکن ۲۵ ساله خط جلوی تیم راگبی هیوستوان تگزاس، وقتی که مبلغ ۱۰۰ میلیون دلاری برای تمدید قرارداد امضاء کرد، تبدیل به گران ترین بازیکن دفاعی در تمام لیگ شد. پس از آن یکی از دوستانش پیشنهاد داد تا به منظور جشن گرفتن این اتفاق چیزی بخرد. اما وات نمی دانست چه چیزی بخرد.

    به این دقت کنید : او در گوگل جستجو کرد که : افراد پولدار چه چیزی می خرند؟

    این میلیونر جوان خود را در سرزمینی از پرسش ها در مورد این جستجوی معروف خود یافت. وات به گزارشگر فاکس نیوز، لورا اوکمین گفت: من احساس نمی کنم که فرد پولداری هستم و واقعا سعی نمی کنم که مثل یک فرد پولدار رفتار کنم. بنابر این نمی دانم آنها چه چیزی خریداری می کنند. من چیزهائی را که دیدم دوست نداشتم. بنابر این فکر می کنم قصد دارم به زندگی متواضعانه ی خود ادامه دهم.

    او دنبال دغدغه های سوپر استارها نبود. در سالهای اول دانشکده، یک ترم مرخصی گرفت و به عنوان توزیع کننده پیتزار در شهر خود با جمعیت ۱۳۶۰۰ نفر کار کرد و در همین زمان هم در سال دوم دانشکده شرکت کرد. وقتی به دانشگاه رفت، به روش خود شهریه دانشگاه ویسکانسین را پرداخت. بیشتر کارکرد و در عرض دو سال یک قهرمان کامل نامیده شد. در سال ۲۰۱۱ نفر یازدهم لیست اولیه لیگ NFL بود. مجری رادیو، گلن بک از او پرسید: دوست دارم بدانم از کجا این نوع شخصیت را به دست آورده ای؟ چون اگر ۱۰۰ میلیون دلار شما را تغییر نمی دهد، این بسیار قابل توجه است.

    وات نمی دانست که با آن پول چه کند. آیا آن پول کاری با او می کرد؟ حتما کاری می کرد و شاید برعکس آن چیزی که شما انتظارش را داشتید. آن پول وات را وا داشت تا بیشتر کار کند. وات به رابرت مایز، نویسنده گرانتلند دات کام گفت: روش نگاه من به آن این است که فرقی نمی کند رشته فعالیت تان چه باشد، معلم، ویلونیست، بازیکن فوتبال؛ باید بهترین باشید؛ چرا من نباشم؟

    عجب حرفی! کسی باید بهترین باشد، چرا من نه؟

    من می توانم حرفم را به این مرد جوان ربط دهم. بزرگترین اشتیاق من در زندگی جستجوی استعدادم بود. شاید نتوانم بهترین در دنیا باشم، اما می توانم بهترین نسخه از خودم باشم. این همان چیزی است که حتی در سن ۶۷ سالگی، مرا قدرتمند به پیش می برد. همیشه کارهائی را قبول می کنم که باعث رشد و بزرگتر شدنم می شوند. دوست دارم در جائی بالاتر از خودم باشم؛ زیرا باعث می شود هوشیار باشم و مرا وامی دارد تا همه تلاش خودم را بکنم. تبدیل شدن به بهترین نسخه خود تا حدی گرایش و بخشی نیز استراتژی ست. نمی توانم در زمینه گرایش به شما کمک کنم زیرا گرایش از درون می آید. اما می توانم نکاتی پیشنهاد دهم که چگونه استعدادهای خود را فعال کنید و به هدف خود برسید.

    ۱- بر نکات قدرتمند وجود خود تمرکز کنید.

    بسیار ساده است. در کاری مشغول هستید. در کارهای دیگر خیلی خوب نیستید. بر کاری که در آن خوب هستید تمرکز کنید. آنجا که به طور طبیعی خوب هستید، پتانسیل عالی بودن دارید آن هم اگر برای پرورش آن استعدادها وقت بگذارید. برعکس اگر بسیار نگران نقاط ضعف خود باشید، وقت و انرژی خود را هدر می دهید.

    ۲- روی امروز تمرکز کنید.

    یکی از جمله های مورد علاقه من این است: دیروز، دیشب تمام شد. مهم نیست که دیروز خیلی خوب یا خیلی بد بوده است. تمام شد، به آن نچسبید. در مورد آن موضوع خیلی فکر نکنید، یا در مورد آینده. نمی توانید گذشته را تغییر دهید؛ نمی توانید برای آینده قالبی بسازید. اما می توانید بر آنچه اکنون اتفاق می افتد اثر بگذارید. تمام توجه و تلاش خود را صرف امروز کنید.

     

    ۳- بر اولویت های خود تمرکز کنید.

    از تقویم خود محافظت کنید. دیگران می توانند با درخواست هائی که از شما می کنند، ترتیب کارهای روزمره تان را وارونه کنند. کارهائی را که باید انجام دهید انتخاب کنید زیرا نمی توانید همه آنها را انجام دهید. اولویت های خود را انتخاب کنید و از زمان خود برای انجام آنها استفاده کنید.

     

    ۴- روی نتایج تمرکز کنید.

    وقتی راه طولانی و دشوار است، خسته و ناامید شدن آسان است. اگر با احساس بی هدفی آغاز کنید، عملکردتان مثل کودکی چهار ساله خواهد بود و خود را با پرسش های مختلف به ستوه می آورید. من به سوی چه چیزی پیش می روم؟ چرا سعی می کنم به آن برسم؟ چرا اهمیت دارد؟ یادآوری قصدتان باعث می شود تا بر آن تصویر بزرگ تمرکز داشته باشید و نیروی محرکه تان برای موفقیت بر نیروهای مخالف غلبه خواهد کرد.

     

    ۵- روی سهم و همکاری خود تمرکز کنید.

    بهترین نسخه از شما وقتی ظاهر می شود که تصمیم می گیرید از پتانسیل های خود برای تبدیل دنیا به جائی بهتر استفاده کنید. همانطور که استیو مارابولی، نویسنده، می گوید: شما به این جهان آمده اید که به عالیترین حد خود برسید… آن را با شهامت انجام دهید. بی باک باشید و خودتان باشید. خودتان را ارتقا دهید تا دنیایتان را ارتقا دهید.

    وات هنوز جوان است و سهم او در ورزش هر روز رو به توسعه است. اما آرزوهای او روشن است. فقط همین بازی از دوره بازی های فصلی را در نظر بگیرید : در اولین حرکت تیم، وات به عنوان نوک حمله، از دفاع اوکلند رایدرز عبور کرد و به خط آخر رسید که در آنجا راه دفاع عقب، رایان فیتس پاتریک را با شوتی بلند بست. وات در قراردادها یک بازیکن دفاعی است؛ این اولین شوت او از زمان دبیرستان بود. در یک مصاحبه بعد از بازی گفت: هدفم در بازی های فصلی خلق بهترین بازیکن و تقدیم آن به مربیان است.

    تلاش های وات با شعار او هماهنگی دارد: رویای بزرگ داشته باشید، سخت کار کنید.

    شما چطور؟ آیا شما هم رویای بزرگی دارید و سخت کار می کنید؟ آیا هر روز کار می کنید تا استعداد خود را شکوفا سازید؟ در کل، هر کسی باید بهترین باشد. چرا شما نباشید؟

    بنابراین آیا برای رسیدن به هدف تان سخت تلاش می کنید، یا فقط پرسه می زنید؟ این ۵ نکته را به کار ببندید تا به شما کمک کند متعهد بمانید و خود را به خط پایان و پیروزی برسانید.

     

    یادداشتی از جان سی مکسول

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا