مرد بتا کیست و ویژگی های ضعف شخصیتی او چیست + خروج از وضعیت

  • مرد بتا کیست؟ این مرد چه ویژگی‌هایی دارد؟ آیا قابل اعتماد است؟ آیا می تواند روی پای خود بایستد؟ در اجتماع  فردی فعال و مسئولیت پذیر می‌باشد؟ رابطه اش با همسرش چگونه است آیا اصلا قدرت انتخاب یک همسر ایده آل را دارد؟

    قبل از آنکه به سراغ تعریف مختصری از مرد بتا بپردازیم و با ویژگی‌های شخصیتی او بیشتر آشنا شویم، بهتر است بدانید این مقاله فقط برای مردان نیست، بلکه زنان هم می‌توانند برای انتخاب همسر ایده‌آل خود از این مقاله استفاده کنند تا بتوانند فرد مورد علاقه خود را جذب کنند  و البته مردان بخوانند تا بتوانند ویژگی‌های منفعل و ناتوان خود را به درجه‌ای از قدرت و جذابیت برسانند، اگر تصمیم گرفته‌اند از مرد بتا به مرد آلفا یعنی مرد قدرتمند و جذاب گذر کنند.

    مرد بتا یک مرد منفعل و تقریبا ضعیف است که یارای همراهی شریک عاطفی و یا همکار اجتماعی خود را ندارد، او آنقدر قوی نیست که بتواند از عقاید خود دفاع کند و صاحب یک سبک شخصی در زندگی باشد.

    با این تعریف بهتر است ویژگی‌های این مرد را بهتر بدانید.

    خصوصیات مرد بتا چیست؟

    مرد بتا چند ویژگی مشخص دارد که معمولا در بین افراد بتا مشترک است که جهت شناسایی ضعف و نقص این افراد بهتر است، خصوصیات رفتاری این مرد را با توضیحات مفصل تشخیص دهید.

    مرد بتا ابتکار عمل ندارد

    در عصر کنونی برای رسیدن به کیفیت زندگی خوب و ایده آل باید خود انگیخته بود. اما خود انگیختگی یعنی چی؟

    یعنی اینکه بسیاری از مردن بتا با یک فلسفه قدیمی زندگی می کنند، که” شرایط به خودی خود حل می‌شود و نیازی نیست حتما کاری انجام بدهیم و باید به خدا توکل کنیم” آن ها هیچگونه حس شتابی متناسب با عصر کنونی خود ندارند و انتظار دارند به هنگام سختی‌ها؛ مشکلات خودشان حل شوند و در نتیجه ویژگی تمامی مردان ضعیف عدم ابتکار عمل است.

    در ابتدا ممکن است جذب شخصیت او شوید که چه شخصیت آرامی است و در دنیای کنونی با این شتاب پیش می‌رود، بسیار آرام به کار خود می پردازد. اما در واقعیت او موجودی ضعیت و آزار دهنده است چون از شکست می‌ترسد، پس  از جای خود تکان نمی‌خورد و شرایط امنی را برای خود فراهم می‌کند، که قرار است تا آخر عمر در همان مکان و فضا قرار بگیرد. آیا پیشرفت در کنار چنین مردی امکان پذیر است؟

    مرد بتا هدفی در زندگی ندارد

    یک مرد بتا نمی داند، چه می خواهد و نه می داند از زندگی و جامعه چه چیزی باید طلب کند و نه حتی در مورد انتخاب شریک خود قدرت انتخاب دارد، ممکن است در رابطه عاطفی حضور داشته باشد اما چون هدفش مشخص نیست ؛ شریک عاطفی خود را بلاتکلیف می گذارد و بنابریان او را با وعده های توخالی سرگرم نگه می دارد تا شاید روزی اتفاق بزرگی بیفتد.

    در یک کلام آنقدر شجاع نیست تا  برای خود  تصمیم بگیرد و به آن پایبند باشد. تنها یک چیز را از اعماق وجود خود می داند که توانایی انتخاب صحیح را ندارد.

    هرگز عهده دار مسئولیت نیست

    مردان بتا هیچ گاه عهده‌دار مسئولیت حرفی که زده ‌ند و یا کاری که کرده‌اند، نمی‌شوند. در عوض تمامی تقصیرات و اشتباهات را به گردن فرد مقابل می‌اندازند و دنبال راهی هستند که تا حد ممکن آسیب نبینند و ضرر و زیانی را متحمل نشوند. اشتباهات تنها به کار‌های اجتماعی و خانوادگی مربوط نمی شود بلکه سهل انگاری و بی مسئولیتی مرد بتا در مورد روابط عاطفی و عاشقانه نیز صدق می‌کند.

    بنابراین عدم قبول اشتباهات و بدقولی‌ها و هزاران خصوصیت بد دیگر که نشان از بی مسئولیتی مرد ضعیف بتا  است جز ویژگی ‌های شخصیتی اوست که گاهی برای داشتن آن ها اصرار می‌کند و خواستار تغییر نیست چون عهده‌دار مسئولیت نیست.

    نکته جالب در مورد بی مسئولیتی مرد نوع بتا این است که خود را غیرمستقیم از اشتباه مبرا می داند و در عوض طرف مقابل  را نه تنها مسئول کار خطا می‌داند بلکه سرزنش هم می‌کند.

    نتیجه اینکه هیچگاه از یک فرد منفعل که زیر بار مسئولیت نمی رود و به راحتی با دلایل نامشخص شانه خالی می‌کند، کلمه عذرخواهی را نخواهید شنید، چون از ابتدا هیچگونه مسئولیتی را قبول نکرده است.

     

    مرد بتا، مرد روز‌های سخت نیست

     

    مرد بتا نمی تواند مرد روز های سخت باشد و در کنار همسرش و یا دوستان و همکارانش به عنوان یک نیروی موثر و قدرتمند عمل کند، چون از ابتدا قبول مسئولیتی نداشته است که اکنون بخواهد در روز های سخت در کنارشان باشد، برعکس او با اقداماتی غیرمنطقی سعی دارد خود را از مهلکه خارج کند و همسر و همکارانش را تنها بگذارد.

    • یعنی اگر دچار ورشکست مالی شدید
    • اگر با مشکلات عاطفی یا خانوادگی رو به رو شدید
    • بیمار و مریض شدید

    مطمئن باشید مدتی از او خبری نخواهید داشت و منتظر می‌ماند تا مشکلات حل شوند و آنگاه خود را از سوراخ امن بیرون می‌آورد.

    یعنی وقتی که دیگر شما به عنوان همسر و یا همکار  به او احتیاج ندارید. یک مثال قدیمی در مورد مردان وجود دارد که می‌گوید: اگر روزی خواستید مردی را به عنوان همسر و همکار آزمایش کنید او را در شرایط سخت بسنجید؛ زیرا مردان در شرایط پیچیده و بحرانی به خوبی سنجیده می‌شوند که معمولا مرد بتا از این آزمایش سربلند بیرون نمی‌آید.

    بی احساس است

    متاسفانه در بسیاری از جوامع احساسات در مردان با رنگ و بوی بسیار کمی همراه است، آن هم به خاطر یک باور قدیمی که توصیه می‌کنند مرد نباید احساسات خود را بروز دهد؛ چون در رابطه عاطفی محکوم به  شکست می شود.نه تنها در مورد ابراز احساسات بلکه اگر گریه کند و یا ابراز خستگی کند آنگاه مرد قدرتمندی نخواهد بود و نزد خود و دیگران سرافکنده خواهد شد.

    بنابرین شخصیت مرد بتا گمان می‌کند؛احساسی بودن دلیل بر ضعیف بودن او است.

    به خاطر همین مرد منفعل بتا تصور می‌کند، اگر احساساتش را بروز دهد یک فرد ضعیف و رنجور است که دیگر ابهتی مردانه در انظار نخواهد داشت. در حالی که آنچه در واقعیت برای یک مرد قدرتمند در همه شرایط مورد نیاز است، ابراز احساسات است. یک مرد قدرتمند وقتی یک واکنش عاطفی در مقابل همسرش ابراز می‌دارد و یا در جامعه در برابر سایرین مانند همکاران و یا دوستانش احساسات خوبی را منتقل می‌کند، نه تنها ضعیف نیست بلکه توانایی برخورد صحیح با شرایط مختلف را دارد.

    فراموش نکنید قدرت عاطفی یکی از نیرو های شگفت انگیز مرد قدرتمند است که او را صاحب مسئولیت می کند و از او فردی دوست داشتنی به عمل می‌آورد.

    مرد بتا پرخاشگر و خشن است

    شاید به این موضوع فکر کرده  باشید که پسران و مردانی که از نظر روحی و روانی ضعیف هستند، متقابلا از نظر جسمی هم قدرتی ندارند.که این تصور شما بی ربط هم نیست و واقعا همین گونه است. ممکن است یک فرد بدن عضلانی داشته باشد و تنومند به نظر برسد؛ ولی به راحتی پرخاشگری می‌کند و نمی تواند از طریق منطق مشکلات خود را حل کند.

    این اشکال از عمق وجودی و شخصیتی آن‌ها نشات می‌گیرد. این مشکل شخصیتی نبود عزت نفس است. بنابراین دستاویز پرخاشگری می شود تا نبود اعتماد به نفس و عزت نفس را بپوشاند. در واقع یاد نگرفته‌است  و یا نمی تواند مشکل خود را با کلام و گفت و گو حل کند.

    مرد بتا در مورد آنچه که انجام می‌دهد و یا حرف می‌زند هیچگونه دلیل منطقی ندارد و گمان می کند با بلند کردن صدا می‌تواند به آنچه که می‌خواهد برسد. به خاطر همین از منطق طرف مقابل خود سوء استفاده می‌کند و هوس سلطه‌گری به سرش می‌زند و به پرخاشگری روی می آورد.

    شخصیت بتا می داند از نظر فیزیکی قوی تر است اما به دلیل نداشتن هوش منطقی نمی تواند از کلمات استفاده کند و کم می‌آورد. بنابراین از غرایز حیوانی نهفته در خود برای یک جنگ تن به تن استفاده می‌کند.

    از قدرت شریک زندگی ترس دارد

     

    اولین موردی که مشخصه مردان ضعیف است، نحوه عملکرد آن‌ها در در تمام روابطشان است به خصوص در روابط عاشقانه و عاطفی که از قدرت و پیشرفت شریک زندگی خود می‌ترسند، به این دلیل که آن‌ها می دانند آنچنان قدرتی ندارند تا جزء مردان برتر باشند.

    آن‌ها از نظر فکری و عاطفی توانایی رهبری را ندارند، بنابراین به جای اینکه تلاش کنند تا بهتر شوند و همپای همسرشان قدم بردارند، برعکس از این که می بینند شریکشان پیشرفت می‌کند و یک زن مستقل است شروع به تهدید می‌کنند.

    همچنین برای ایجاد یک رقابت سالم و رسیدن به دستارودهای بیشتر روز به روز بر ترس‌ها و نگرانی‌هایش اضافه می‌شود؛ چون می‌بیند، همسرش برای انجام کار‌ها نیازی به او ندارید و خودش می‌تواند به خوبی مسئولیت کارهای خود را قبول کند و هیچگونه وابستگی مالی و احساسی به  مردش  ندارد، پس در نتیجه دست به تنزل شخصیتی همسر خود می زند چون تنها کاری که باقی می‌ماند تا با او برابر شود همین تخریب شخصیتی است.

     شخصیت ضعیف و خودخواه دارد

    صفتی که یک مرد ضعیف بتا دارد این است که قادر به همدردی و تبادل احساسات با اطرافیانش نیست، فردی که تنها به خودش فکر می‌کند و همه چیز را برای خودش می‌خواهد. وقتی با چنین شخصی در هر جایگاه و مقامی رو به رو هستید به  هیچ عنوان روی کمک او نمی توانید حساب کنید و یا مشکلاتتان را با او به اشتراک بگذارید.

    در عوض او توقع دارد همه به او خدمت کنند چون تصور می کند خودش در مرکز ثقل جهان هستی است و بقیه موظف به ارائه خدمت به او هستند، البته اشتباه نکنید او تا حد زیادی این خودخواهی را دارد که گمان نمی‌کند، اصلا مشکلی در او و شخصیت او وجود دارد و بخواهد تغییر کند و مشکلات را حل کند.

     

    برای عقایدی که دارد مقاومت نمی کند

    مرد بتا برای هیچ چیزی در زندگی نقطه نظر قاطعی ندارد، در واقع با وزش باد نظر خود را تغییر می دهد. با هیچ گروه و مذهب و فرقه ای سازگار نیست و اخلاق و اصولی که به آن پایبند باشد ندارد اگر هم اعتقادی داشته باشد قدرت دفاع از آن را ندارد.

    همچنین قدرت آنچنانی ندارد که در مقابل یک گروه مخالف بایستد بلکه کوکورانه تمامی عقاید و نظر توده ها را گذر می کند و در لحظه برخورد با رقیب و یا یک گروه مخالف بدون هیچگونه پافشاری سعی می‌کند از کنار آن‌ها رد شود و به نقطه امنی پناه ببرد.

    نتیجه اینکه  مرد بتا دارای نگرش خاصی نیست و گاهی آنقدر منفعل و ترسو می‌شود که حتی توانایی بلند کردن صدای خود را ندارد تا از حقش دفاع کند، البته گمان نکنید که مرد برتر و قدرتمند باید برعکس مرد بتا باشد و هر لحظه به مخالفت با دیگران بپردازد و آماده رزم شود. بلکه منظور این است که مرد بتا  دارای ویژگی‌های اخلاقی مشخص نیست تا خود را به عنوان یک مرد قوی و صاحب اختیار و عقیده به بقیه نشان دهد.

    هر چند که همه مردان بتا اینگونه نیستند اما گاهی مابین اینگونه شخصیت ها افراد خائن نیز پیدا می‌شوند که به راحتی برای گرفتن مقداری سود بیشتر حاضر هستند، آدم فروشی کنند که شاید این خصوصیت یکی از بدترین نوع ویژگی‌های مرد بتا باشد.

    به عقاید دیگران وسواس نشان می‌دهد

     

    مردی با شخصیت بتا مدام به فکر نظر و عقیده دیگران است که آن ها راجع به او چه فکری می‌کنند و چه نظری دارند گاهی او حاضر است، حقیقت را قبول نکند تا به خیال خود اعتنایی به عقاید دیگران نکند تا دیگران او را فردی مغرور و جذاب خطاب کنند، با این حال تمام تلاش خود را می کند تا زندگی خود را مطابق استاندارد های جامعه بنا کند.

    البته این کار را نمی کند که به احساسات کسی اهمیت دهد و یا به کسی آسیب نرساند بیشتر جهت خودنمایی این کار‌ها را انجام می دهد.

    برای خلاصی از ویژگی‌ها و خصوصیت‌های مرد بتا راه حلی وجود دارد، و راه حل این است که تبدیل به مرد آلفا شوید.

    سخن پایانی

    با وجود این همه ضعف و نقصی که در شخصیت مرد بتا وجود دارد، باز هم می‌توان به کمک روش‌های تربیتی تمامی این کاستی ها را برطرف کرد و ویژگی های مرد آلفای قدرتمند را جایگزین خصوصیات بد مرد بتا کرد.

    همه مردان قدرتمند به یکباره قوی و برتر به دنیا نیامده‌اند بلکه آن ها نیز ا اشتباهاتی داشته‌اند، اما درصدد رفع هر یک از خصوصیات برآمده اند و در این مسیر دست از یادگیری و آموزش برنداشته‌اند تا به هدف خود برسند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا