قرار اول چیکار کنیم ؟ باید و نبایدهای اولین ملاقات چیست⭐

قرار اول چیکار کنیم
  • قرار اول رو باید چیکار کنیم که از همون اول فردی بی‌دست و پا و بی‌عرضه جلوه نکنیم و برعکس با رفتار با لحن درست فردی جذاب و قدرتمند ظاهر بشیم، که طرف مقابل شیفته ما بشه.

    نکات زیادی وجود داره که باید در ملاقات اول همه اونا رو بدونین و رعایت کنین و از همه مهمتر شما باید طوری رفتار کنین که طرفتون فکر نکنه در تلاش برای جلب توجه اون هستین و یا قصد دارین به هر طریقی که شده اونو بدست بیارین.

    داشتن آرامش و اعتماد به نفس دو تا از نکته‌های رفتاری مهم در لحن، رفتار و بادی لنگویج شماست که نسبت به همه این موارد نامبرده باید آگاهی داشته باشین.

    از سختی‌های قرار اول همینه که شما خارج از محیط کار یا چت اینترنتی قراره مقابل هم بشینین و یکی دو ساعت از زمان خودتون رو در کنار هم بگذرونین. الان نباید هیچگونه استرسی در شما احساس بشه که مدیریت زمان رو در شما بهم بزنه و از همه مهمتر حس امنیت و آرامش طرف مقابل رو از بین ببره.

    مقاله‌ای که قصد خوندنش رو دارین، در مورد قرار اول شما با  دختر مورد علاقه هست. در این قرار ملاقات باید‌ها و نباید‌های زیادی وجود داره که باید در مورد همه‌اشون اطلاع کافی داشته باشین.

    مهارت‌های لازم در قرار اول

    در ملاقات اول قراره نسبت به همدیگه یه شناخت کلی پیدا کنین. بنابراین ریزترین تا درشت‌ترین رفتار شما مورد نقد و بررسی قرار میگیره. نحوه لباس پوشیدنتون، نوع کلامتون، راه رفتنتون همگی یه جورایی زیر نظر طرف مقابلتون هست. به خاطر همین خواه ناخواه استرس به سراغ شما میاد و این تا حدی کاملا طبیعیه و البته قابل کنترله.

    اما یه وقتایی این استرس از عدم اعتماد به نفس میاد، اون موقع باید چیکار کنیم که این اعتماد به نفس ما زیاد بشه، به خودمون، به شخصیتون و به تیپ ظاهریمون اعتماد کافی داشته باشین و بدون هیچ نگرانی سر قرار بریم.

    اگه شما این چند مهارت رو که در قالب باید‌ها و نباید‌ها معرفی میکنیم، رعایت کنین؛ میتونین به اعتماد به نفس کافی برسین و یه قرار ملاقات شیرین رو ترتیب بدین.

    داشتن بادی لنگویج مناسب

    بادی لنگویج در واقع همون نحوه ایستادن، نشستن، حرف زدن، تقاضا کردن شما از طرف مقابله که دارای قواعد زیادی هست. این موارد خیلی مهم هستن تا در مدت دو ساعت موجب خستگی فرد مقابل نشه و حسی بهش دست نده که ای کاش زودتر این قرار ملاقات تموم میشد و من میرفتم خونه و یا چه اشتباهی کردم که این ملاقات رو قبول کردم.

    اگه میخواین این حس‌های منفی در قرار اول پیش نیاد نیاز هست که در منزل روی بادی لنگویج خودتون کار کنین. روی مدل راه رفتن تمرکز کنین، یعنی اینکه خیلی تند راه نرین که ایشون ازتون عقب بمونه ، یا حین راه رفتن یا حتی هنگام نشستن دور میز و سفارش دادن غذا سعی کنین، حواستون به طرف مقابل هم باشه و نظر ایشون رو هم جویا بشین و یا با گوشی خودتون ور نرین یا به آدم‌های اطرافتون خیره نشین که موجب حواس پرتی بشه.

    فاصه ‌اتون رو با طرف مقابل حفظ کنید، خیلی به صورتش یا خودش نزدیک نشین، مثلا اگه قرار اونو به رستوران یا کافه هدایت کنین دست شما یه حالت نمادین برای ورود ایشون به داخل باشه نه اینکه واقعا لمسش کنین. این لمس کردن و یا نزدیک شدن بیش از حد موجب بر هم زدن حریم خصوصی اون میشه و حس بدی رو بهش منتقل میکنین.

    چاپلوسی و چرب زبانی در قرار اول ممنوع

     

    دخترا دوست دارن که از شایستگی‌هاشون تعریف بشه اما نه به اندازه‌ای که حالت چرب زبانی و و چاپلوسی به خودش بگیره که طرف فکر کنه شما قرار ملاقات رو گذاشتین برای مخ زدن بلکه همه چیز باید به اندازه باشه.

    یعنی اگه قراره در مورد لیاقت کاریش حرف بزنین و یا از هنر آشپزیش تعریف کنین، به اندازه‌ای باشه که یه مقدار حس خجالت بهش دست بده و شخصیت شما بیش از پیش براش جذاب جلوه کنه. بیشتر از این ادامه دادن حالتی زننده پیدا میکنه که خیلی جالب نیست.

     داشتن لحن بی‌ادبانه و جنوب شهری ممنوع

    داشتن یه لحن مناسب جهت صحبت کردن با یه دختر اون هم در اولین قرار ملاقات بر میگرده به همون بادی لنگویجی که باید به درستی رعایت بشه. یعنی نه خیلی با تن صدای بلند صحبت کنین که گوشش درد بگیره و نه خیلی آروم که متوجه نشه، چی میگین.

    صحبت کردن و گوش دادن شما باید متعادل باشد، یه ریز حرف  نزنین، اجازه بدین اونم حرف بزنه، گوش شنوای خوبی داشته باشین، این گوش شنوا بودن با تماس چشمی شما یه ارتباط نزدیک و ظریفی داره، یعنی وقتی که داره صحبت میکنه، سرتون جای دیگه  نباشه و فقط سرتونو تکون بدین، نگاهتون به مقابل و به چشمای اون باشه، بین ۵ الی ۱۰ ثانیه نگاه خودتون رو باهاش نگه دارین و سرتون رو به تعداد دفعات مناسب تکون بدین.

    از الفاظ مناسب استفاده کنین، اگه بتونین قبل از قرار ملاقات چند تا کتاب در همین زمینه یا زمینه‌های دیگه مطالعه کنین، میتونه در نحوه بیان شما و کلام صحیح شما تاثیر گذار باشه.

     هورت کشیدن نوشیدنی و تند تند غذا خوردن ممنوع

    این موضوع هم به خودی خود در قرار اول بسیار موثره. یعنی آداب غذا خوردن و نوشیدن رو به درستی انجام بدین. تند تند غذا نخورین، نوشیدنی خودتونو هورت نکشین، حتما از قاشق و چنگال همزمان با هم استفاده کنین، جایی که نیاز باشه از کارد برای برش زدن خوراکی‌های سفت و جامد استفاده کنین، حتما استفاده کنین.

    هیچ اشکالی نداره که از دستمال سفره استفاده کنین، یعنی اگه قرار ملاقات شما در رستوران هست، وقتی صندلی را به آرامی عقب کشیدین و نشستین، دستمال سفره را روی پاهای خودتون قرار بدین.

    همیشه یه مقدار غذا و یا نوشیدنی ته بشقاب یا لیوان خودتون بزارین، کامل نخورین. در زمینه غذا و سرو غذا سعی نکنین در قرار اول خیلی با طرف مقابل خودمونی بشین.

    در خوردن انواع غذاهای روی میز پیش دستی نکنین، یعنی نیازی نیست که حتما دسر، انواع نوشیدنی‌های روی میز و ژله رو سرو کنین. خودتون باشین و به همون مقداری که در اون لحظه گرسنه هستین غذا بخورین، منتهی با این تفاوت که در این قرار نباید زیاده‌روی کنین، حتی اگه خیلی گرسنه باشین.

     

    دیر رسیدن در قرار اول ممنوع

    بسیاری از خانم‌ها و برخی از آقایون فکر میکنن که باید یه مقدار دیر سر قرار برسن تا خیلی نشون ندن که پر از اشتیاق و احساس برای ملاقات با طرف مقابلشون هستن. این طرز تفکر اشتباهه و شما بهتره سر قرار به موقع برسین. حالا اگه فرد مقابل واقعا دیر کرده یا به هر طریقی  از سر کار به موقع مرخص نشده یا مشکلی پیش اومده و قرار شده که شما به دنبالش برین. سریع عصبانی نشین، به اعصاب خوتون مسلط باشین.

    مثلا اگه قرار بوده میدون انقلاب ببینینش و حالا به هر دلیلی به میدون ونک تغییر کرده، با آرامش هر چه بیشتر از مکان دقیقش سوال بپرسین و بدون غر زدن و عصبانیت به همونجایی که گفته خودتونو برسونین.

    اما یه حقیقت رو بهتر بدونین، خانم‌ها معمولا سر قرار اول نه اینکه بخوان عمدا این کار رو بکنن، بلکه از روی حساسایتشون نسبت به آماده شدن، گاهی دیر میکنن، شما باید آرامش خودتون رو در هر شرایطی حفظ کنین.

    گفتن از گذشته ممنوع

    معمولا دخترا در قرار اول از شیت تست‌های سنگین استفاده می‌کنن، شیت تست در واقع همون تست‌های دخترونه است که هدفش از این تست‌ها اینه که شما رو بسنجه که چجور مردی هستین. اجتماعی هستین؟ وفادار هستین؟ لجباز هستین؟ و غیره..

    برای همین توصیه میشه که در ملاقات اول دست و پاچه نشین، خیلی آروم به حرف زدنتون و یا کاری که انجام میدین، ادامه بدین، سوالات رو هم با حوصله جواب بدین، واکنش جدی نشون ندین، مثلا اگه گفت قبلا هم دوست دختر داشتی یا به دوست دخترت یا نامزدت وفادار بودی؟ چند وقت با هم بودین؟ رابطه‌ات با خانوده‌ات چطوریه؟ اینا جز همون شیت تست‌هاییه که باید بدونین چجوری در مقابلشون واکنش نشون بدین.

    در مقابل سوالات مرتبط با گذشته و وفاداری بگین که گذشته درگذشته. بیشتر سوالات رو با سوال جواب بدین. حس شوخ طبعی رو بهش اضافه کنین.

    توجه داشته باشین که هیچ وقت در این قرار ملاقات خودتون رو زخم خورده و مورد خیانت جلوه ندین. یه فردی باشین که قصد داره یه رابطه خوب رو شروع کنه. رفتار شما باید به نحوی باشه که در واقع از طرف مقابل این سوال رو بپرسه، من اینم که میبینی؛ دوست داری با من رفاقت کنی؟ همراه من باشی یا نه؟

    همچنین اگه در مورد خانواده‌تون ازتون سوال پرسید با احترام در موردشون حرف بزنین، حتی اگه با برادر، خواهر یا پدرتون بگو و مگو داشتین، هیچ وقت بساط درد و دل رو باز نکنین. شاید اولش با شما همدردی کنه اما وقتی شما رو ترک کرد، بدون شک شما رو یه احمق خطاب میکنه.

    بازیگری ممنوع

    متاسفانه اکثر افراد در قرار اول خود خودشان نیستند، یا خود را به بی‌خیالی میزنن یا خیلی جدی میشن. این دو حالت برای شروع یه صحبت صمیمی اصلا مناسب نیست. همه این حالت‌ها به خاطر نگرانی و استرس از پس زدن هست. بنابراین با این روش‌های رفتاری فضای خوبی رو به طرف مقابل نمیدین که راحت حرف بزنه و یا خواسته‌اش رو بیان کنه.

    کافیه فقط خود واقعیتون باشین و  تنها یه مقدار محتاط باشین که هر نوع کلمه‌ای رو بیان نکنین، هر نوع لحنی رو به خودتون نگیرین. جرات کافی برای ابراز خود واقعی داشته باشین. این جرات از اعتماد به نفس بالا میاد که در سایت مرد برتر در مورد آن مفصل صحبت شده و راهکارهای تقویت آن در همون مقاله ارائه شده.

    پوشیدن لباس تنگ و پاره ممنوع

     

    سوالی که شاید بیشتر پسرها موقع رفتن سر قرار میپرسن و شاید حتی بیشتر از دخترا روی آن حساسیت دارن، همین نحوه لباس پوشیدنه. اینکه چی بپوشیم که دختر کش باشه؟ چه استایلی رو انتخاب کنیم که طرف خوشش بیاد و واسمون غش کنه.

    اینا سوالات خوبیه و باید یه تیپ درست و حسابی داشته باشین، چون ظاهر شما هم بخشی از همون قرار اول هست که میتونه شما رو فردی با اعتماد به نفس و با عزت نفس نشون بده و یا برعکس.

    توصیه ما اینه که از پوشیدن لباس‌های تنگ و جذب به شدت خودداری کنین، از لباس‌هایی که به شما اجازه راحتی نمیده و باعث میشه همش معذب باشین و راحت کارتون رو انجام ندین، خودداری کنین.

    در عوض یه دست لباس راحت، سنگین و به قولی همه پسند بپوشین. از رنگ‌های زننده مثل قرمز و صورتی خودداری کنین. بنابراین توصیه میشه از سبک لباس‌های کلاسیک مردانه استفاده کنین که یه پیشنهاد بسیار خوب برای قرار اول هست.

    جواب دادن گوشی در قرار اول ممنوع

    در طول یک ساعت و یا دو ساعتی که در قرار اول حضور دارین، سعی کنین از جواب دادن گوشی یا پیام دادن و یا رفتن در شبکه‌های مجازی جدا خودداری کنین. میتونین گوشی را همراه خودتون داشته باشین اما روی پرواز قرار بدین یا سایلنت کنین.

    اگه هم کسی زنگ زد و گفت که چرا جواب نمیدین، بگین که در یه قرار مهم هستم و بعد خودم زنگ میزنم.

     

    شوخ طبع باشین

    شوخ طبعی یکی از ویژگی‌های جالب و ایده‌آل یه پسر هست که نقش زیادی در جذب یه دختر داره. بنابراین تلاش کنین حس شوخ طبعی رو در خودتون زنده کنین، کتاب‌های مرتبط با انواع ضرب المثل‌ها و یا دیدن فیلم‌های طنز کلاسیک و جدید هالیوودی میتونه در ایجاد حس بذله‌گویی تاثیر گذار باشه.

    اما فراموش نکنین که شوخ طبعی با بی‌ادبی و بی‌حرمتی فرق داره. مبادا در حین شوخ طبعی از کلمات و اصطلاحات بد استفاده کنین که موجب بی‌احترامی بشه.

    توجه داشته باشین یکی از ویژگی‌های مثبت برای پسر شوخ طبع بودنه که اگر نیستین باید این ویژگی رو در خودتون حتما پرورش بدین.

    خلاصه هدف از شوخ طبعی ایجاد حس آرامش و مثبت در فرد مقابله، که فضا جوری نشه بخواد از اونجا فرار کنه یا معذب باشه. مدیریت قرار اول کاملا به عهده خودتونه به شرطی که بدونین چیکار میخوایین بکنین و چه چیزی میخوایین بگین. همه اینا رو با صداقت همراه با شوخ طبعی بیان کنین.

    افراد سطح بالا در قرار اول

    بدون شک در قرار اول همه دچار یه استرس میشن. این استرس طبیعیه و قاعدتا برای همه هست. بین یه مرد قدرتمند و یه مرد ضعیف تفاوت بر سر همین مدیریت استرسه. اینکه چطوری رفتار کنه، از چه لحنی استفاده کنه، بادی لنگویج مناسب برای برخورد با دختر مورد علاقه‌اش چجوری باشه و همچنین پرحرفی نکنه یا مطلقا سکوت اختیار نکنه.

    یه ادم عالی همه این موارد رو میدونه و همه رو در یک سطح ایده‌ال حفظ میکنه. در کل افراد سطح بالا از دو قوه اساسی یعنی اعتماد به نفس و عزت نفس برخودار هستن که به موقع به کمکشون میاد و از اونا انسان های  دوست داشتنی و جذاب میسازه.

    نظر شما چیه

    به طور قطع شما تجربه قرار اول رو داشتین و اتفاقات زیادی رو ممکنه در این قرار تجربه کرده باشین. از اونجایی که ملاقات اول خیلی مهمه ، بد نیست که تجربیات خودتون رو با بقیه در میون بزارین، شاید جالب باشه و شاید هم مهم باشه و بتونه به کمک بقیه بیاد و قرار اول موفقیت آمیزی رو براشون رقم بزنه.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا