فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران⭐

فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران
  • فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران

    فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران، از جمله مهارت‌هایی است که در ارتباط با دیگران و برقراری روابط اجتماعی، بسیار مؤثر می‌باشد. به معنای واحد، آرامش و کمک کردن به دیگران به معنای تسلیم، نقش و تأثیر قابل توجهی بر روابط افراد دارند، زیرا وفور این مهارت‌ها می‌تواند منابعی از توازن، ثبات و رشد روابط انسانی را فراهم کند. بنابراین، وجود آرامش و توانایی کمک به دیگران توسط افراد، نقش مهمی در سلامت و شادابی کلی زندگی و جامعه ایفا می‌کند.

    یکی از اصلی‌ترین فنون برای ارامش دادن به دیگران، شنیدن فعالانه است. به عبارتی دیگر، گفتار و شنیدن فعالانه، مهارت‌هایی هستند که در ساختار پاسخگوئی به گفتار یا کمک به دیگران، نقش بسیار مؤثری ایفا می‌کنند. این مهارت‌ها به افراد کمک می‌کنند تا با احترام و درک بهتری به شخصیت و نیازهای دیگری که در حال روبرویی با آن‌ها هستند، پاسخ دهند. بزرگ‌ترین سود گسترش این مهارت‌ها، در روابط زندگی و کاری به دست می‌آید، زیرا شنیدن فعالانه و آرامش دادن به دیگران، ارتباطات اثربخشی را در جامعه ماجرایی می‌کنند.

    در ارتباط با فنون کمک به دیگران هم می‌توان به وجود خودتان برای منجر شدن به آرامش فردی و انجام کار‌های مهم مرتبط با آن اشاره کرد. در واقع، به افرادی که برقراری روابط انسانی را جدی گرفته‌اند، توصیه می‌شود تا با ارائه خودشان برای کمک به دیگران، آرامش را در محیط‌هایی که از آن‌ها خبرشان می‌آید، مدت زمانی آهسته و پایدار به روابط مهید معناپرداز زندگی خودهاید.

    روش‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند در کمک به دیگران و ارامش دادن به آن‌ها مؤثر باشند. به عنوان مثال، در موقعیت‌های کنفلکت، فرصت‌هایی برای جلب توجه و ارائه کارهایی که ارتباط مستقیم با حل مشکل ندارند، نقش مؤثری در کمک به دیگران و ارامش دادن به آن‌ها دارند. علاوه بر این، به کمک روش‌هایی می‌توان از افرادی که تلاش می‌کنند تا ارتباطات خود را بهبود بخشند، یا به دیگران کمک کنند تا با مشکلات موجود در حال روبرویی را هنجاریابی کنند، ارتباطاتی درمانی موفق و مؤثر تر ایجاد کرد.

    در نهایت، فنون آرامش و کمک به دیگران همراه با یک سر سبقت و بی‌تهی که از ضمیر برخورد مستقیم و مکتملی در جامعه می‌آیند، در منابعی از نوعی معناپرداز جامع دیداری از اتمسفر محیطی و غیرمعناپرداز نورد غرور دارند. بنابراین، فنون آرامش دادن و کمک به دیگران، از مهارت‌هایی است که برای زندگی بهتر در جامعه لازم است و دنیای اجتماعی‌ای بهتر و پایدارتر را فراهم می‌کند.

    خوشحال کردن دیگران، یکی از ارزشمندترین کارها در جهان است. اینکه احساس خوبی در دیگران  ایجاد کنید ، چه فرد بهترین دوست شما باشد  و یا پیشخدمت شما، می تواند روز شما را نیز بهتر کند. برای اینکه بتوانید کسی خوشحال کنید، شما باید خالصانه ،از صمیم قلب و با تلاش ، اراده کنید که روز او را متفاوت کنید.این کار او را خوشحال می کند.

    فنون آرامش دادن و کمک کردن به دیگران


    استرس زیادی که دنیای مدرن به ما وارد می کند سبب شده است که  آرامش دست نیافتنی به نظر برسد. با این حال  باز هم هیچ دلیلی وجود ندارد که زندگی خود را پر از استرس و اضطراب نماییم. اگر هنر ایجاد آرامش را بیاموزید می توانید به راحتی لذت زندگی را بچشید. راز ایجاد آرامش کنترل ذهن است. به عنوان مثال شما می توانید برای سلامتی خود یک ساعت در روز ورزش کنید و همینطور می توانید نسبت به اضافه وزن خود بی تفاوت باشید و یک عمر با نگرانی دست به گریبان باشید.

    خوشحال کردن دیگران، یکی از ارزشمندترین کارها در جهان است. اینکه احساس خوبی در دیگران  ایجاد کنید ، چه فرد بهترین دوست شما باشد  و یا پیشخدمت شما، می تواند روز شما را نیز بهتر کند. برای اینکه بتوانید کسی خوشحال کنید، شما باید خالصانه ،از صمیم قلب و با تلاش ، اراده کنید که روز او را متفاوت کنید.این کار او را خوشحال می کند.


    فنون آرامش دادن

    آرامش-مهمترین زمان اکنون است

    بسیاری از ما زمان زیادی را در نگرانی آینده به سر می بریم. اگر در کل عمر خود این زمان ها را محاسبه نماییم متوجه می شویم از یک سال هم بیشتر شده است. محققان متوجه شده اند که نگرانی و تشویش برای آینده قسمت زیادی از فعالیت ذهنی فرد را اشغال می کند. در حالیکه این نگرانی هیچ کمکی به شما نمی کند به هیچ وجه. اگر بیشتر وقت خود را به فکر کردن درباره گذشته و نگرانی درباره آینده بگذرانید هیچگاه نخواهید توانیست به اندازه کافی آرامش داشته باشید. برای رسیدن به آرامش روحی و فکری واقعی باید فقط  در زمان حال از زندگی خود لذت ببرید نه افسوس گذشته را بخورید و نه نگران آینده باشید.


    آرامش-محیط اطراف بسیار مهم است

    جایی که کار می کنید و وقت خود را می گذرانید در وضعیت فکری شما تاثیر عمیقی دارد. شاید ما آگاهانه این موضوع را درک نکنیم ولی اگر دقت کنید در بعضی اتاق ها آرامش بیشتری دارید و تمایل دارید هنگام استراحت آنجا باشید. به اتاق خود نگاه کنید اگر بسیار درهم و برهم و ریخت و پاش است مانند این است که مرتب کسی کاری را به شما یادآوری می کند ولی شما آنرا انجام نمی دهید. و این چرخه همینطور را ادامه دارد.

    این یادآوری ناخودآگاه و مداوم در ذهن جای زیادی اشغال می کند. اگر اتاق خود را مرتب کنید و محیطی دلچسب برای خود فراهم کنید احساس بهتری نسبت به قبل خواهید داشت . راحتتر می توانید خود را آرام و ریلکس نمایید. برای خرید سیستم های تهویه و تصفیه هوا، گل و … خساست به خرج ندهید تا شرایط بهتری برای خود فراهم کنید. برای آرام ساختن خود هدف آرام  نگه داشتن مغز است. که نتیجه آن ارامش روحی است. این بهترین نوع ریلکسیشن است چون ما را نسبت به کار هایی که خود باید انجام دهیم آسوده خاطر می کند. هر روز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه وقت برای مدیتیشن مشخص کنید در طول مدیتیشن می توانیم روح و فکر خود را از دلبستگی های مادی رها کنیم.


    آرامش-سازنده بودن به جای به تعویق انداختن

     رسیدن به آرامش و آسودگی خیال فقط با استراحت کردن تمام وقت در ساحل دریا بدست نمی آید. بلکه باید بیاموزیم چگونه آرامش را بدست بیاوریم. مهم نیست که در حال کار باشیم یا استراحت مهم این است که بدانیم چه بکنیم. بنابراین کار هایی را که باید انجام شود اولویت بندی کنید. اگر هر کاری را با برنامه و از راه صحیح انجام دهید احساس استرس و فشار کمتری خواهید داشت. وقتی که می خواهیم چند کار را با هم انجام دهیم خود را زیر بار فشار زیادی قرار داده ایم. و در این حال ایجاد آرامش بسیار سخت و دشوار است. زندگی را برای خود سخت نکنید.

    برای هر کاری زمان مشخص نمایید و آنقدر به خود وقت بدهید که از انجام آن لذت ببرید. یک کار را تکمیل نمایید و هر چه لازم است برای آن انجام دهید. آنگاه پاداش شما لذتی است که از انجام بی عیب و نقص آن کار نصیب شما خواهد شد.


    -آرامش با تاثیر دیگران بر خود مقابله کنید

    چقدر به نظر دیگران وابسته هستید و به آن اهمیت می دهید. وقتی که ما نگران حرف مردم هستیم در حقیقت یک بار فکری به ذهن خود تحمیل کرده ایم. و ناخودآگاه به سمتی حرکت می کنیم که دیگران را خوشحال کنیم. و این هم ایجاد آرامش فکری را غیر ممکن می سازد. مهم نیست که ما چه کار می کنیم یا چه می گوییم همیشه عده ای هستند که ایراد بگیرند. بنابراین باید در خود روحیه ای را تقویت کنیم که نه با ستایش و نه با انتقاد تحت تاثیر قرار نگیریم. این بدان معنا نیست که ما افکاری متفاوت با دیگران داریم، بلکه فقط به این معناست که نمی خواهیم به دیگران اجازه دهیم با عقاید خود آرامش روحی و فکری ما را به هم بریزند. البته این کار ساده ای نیست اما به مرور زمان می توانیم اثر عقاید دیگران در زندگی خود را کمتر کنیم. رسیدن به آرامش زمانی مقدور می شود که ما فکر کردن به حرف های مردم را متوقف کنیم.


    آرامش-زمانی برای خود اختصاص دهید

    اجازه ندهید تمام وقت شما صرف دیگران شود طوری که برای خود وقت کافی نداشته باشید. اگر کار شما به گونه ای است که مدام با تلفن و ایمیل درگیر هستید بهتر است از آنها در زمان استراحت فرار کنید. مثلاً می توانید ساعات مشخصی را برای پاسخگویی به تلفن ها مشخص کنید. به این صورت به دیگران می فهمانید که شما هم به زمانی برای استراحت و آرامش نیاز دارید و نباید مزاحم شما شوند. وقتی به فشار های روحی اجازه می دهید ساخته شوند ایجاد آرامش کار سختی می شود. اما با استراحت کافی می توانید هنگام کار با انرژی و توان بیشتری به وظایف خود را انجام دهید که نتیجه آن یک رضایت درونی است.


    آرامش -یک تغییر به اندازه یک استراحت ارزش دارد

     زندگی نباید تکرار مکررات باشد اگر متوجه شدید که در چرخه ای نا تمام از روزمرگی گیر کرده اید کار هایی کاملاً متفاوت انجام دهید. مثلاً اگر هر روز بعد از ظهر وقت خود را با روزنامه خواندن و تماشای تلوزیون می گذرانید و پس از آن احساس خوبی ندارید می توانید برای قدم زدن با خانواده یا دوستان بیرون بروید یا در فعالیت های ورزشی با دوستان شرکت کنید. این تغییر رویه به شما کمک می کند احساس آرامش بیشتری داشته باشید و نه تنها از روزمرگی نجات پیدا می کنید بلکه فعالیت های روزانه خود را هم بهتر انجام خواهید داد.

    ریلکسیشن به سادگی یک نفس عمیق کشیدن است.

    اگر احساس استرس می کنید چند دقیقه بیرون بروید. فقط به تنفس خود دقت کنید. به آرامی نفس بکشید این کار اثری قدرتمند برای آرام کردن دارد. وقتی که هوا را به داخل شش های خود فرو می برید آرامش درونی را وارد بدن خود می کنید. و وقتی که هوا را به بیرون می رانید تجسم کنید تمام نگرانی ها و تشویش ها را بیرون رانده اید. بدست آوردن آرامش به همین سادگی است پس سعی نکنید آنرا پیچیده نمایید.


    چطور دوستمان را خوشحال کنیم؟

    • آرامش-احساس حمایت کنید.

    هر کس تمایل دارد است که کسی او را دوست داشت و از او قدردانی می کند. دوستان خود را تشویق کنید که به دنبال رویاهای خود بروند، به خصوص اگر هیچ کس دیگری آنها را تشویق نمی کند. پیدا کردن یک راه برای دوست شما به این معنا است که او چقدر برای شما مهم است، در صحبت کردن با او مهربان و دلسوز باشید. تنها کنار او  بودن در سختی های زندگی ، می تواند بهترین کاری باشد که می توانید انجام دهید تا او را خوشحال کنید.

    راه دیگر برای ایجاد احساس حمایت از دوستان این است وقتی آنها در یک مسیر بد قرار گرفته اند آنها را راهنمایی کنیم. اگر آنها در یک رابطه بد قرار گرفته اند، اگر انتخاب های بدی کرده اند،  و یا اگر استعداد خود را هدر میدهند، راهی پیدا کنید که بتوانید با آنها به آرامی بحث و گفتگو کنید. ممکن است آنها به حرف شما گوش نکنند ولی حداقل شما با آنها در آن زمان صادق بوده اید.


    • آرامش-وقتی در شرایط بدی هستند به آنها ا کمک کنید که وضعیت خود را بهتر کنند.

    به آنها لبخند بزنید و اگر آنها یک رابطه شخصی برقرار کرده اند، آنها را در آغوش بگیرید. یک مجموعه کوچک از تصاویر زیبا، فیلم ها، که  احساس خوبی به او می دهد هدیه دهید.

    اگر دوست شما واقعا ناراحت است، بعضی مواقع بهتر است که اجازه بدهید در حالیکه در آغوش شماست گریه کند. هرگز سعی نکنید در این مواقع با انجام کارهای مسخره، احساس بهتری در او ایجاد کنید.


    • آرامش-شنونده خوبی باشید.

    یکی از راه های آسان که باعث می شود دیگران سپاسگزار شما شوند این است که سعی کنید شنونده خوبی برای حرفهایشان باشید. سعی کنید افکار و رویاهای آنها را درک کنید. سوالات اندیشمندانه بپرسید، و حرف آنها را قطع نکنید. شما ممکن است دوستی داشته باشید که احساس می کند کسی به او توجه کافی نمی کند و کسی واقعا او را درک نمی کند ، و شما می توانید با گوش کردن به صحبت هایش آن شخص را شادتر کنید.


    • آرامش-یک هدیه معنی دار بدهید.

    سعی کنید هدیه ای انتخاب کنید که برای دوستتان  مناسب است. هرچه فکر بیشتری روی انتخاب هدیه بگذارید انرژی مثبت بیشتری به دوستتان انتقال می دهید. سعی کنید چیزی بگیرید که دوست شما واقعا دوست دارد یا به آن نیاز دارد. آن می تواند یک آلبوم قدیمی باشد که دوست شما آن را دوست دارد، و یا نسخه اول رمان مورد علاقه او باشد. تلاش برای پیدا کردن چیزی واقعا منحصر به فرد است برای دوست شما بسیار جذاب خواهد بود و او را خوشحال خواهد کرد.

    هر چند دادن هدیه به دوست تان در مناسبت هایی مثل تولد و یا اعیاد بسیار اثر مثبتی دارد ولی گاهی اوقات هیچ چیز نمی تواند یک فرد شادتر از یک هدیه بی مناسبت و اتقاقی کند.


    • آرامش -تلفن بزنید به یک دوست فقط برای اینکه فقط احوال او را بپرسید.

    یکی از راه هایی که یک دوست را خوشحال خواهد ساخت این است که به او زنگ بزنید. این حرکت کوچک می تواند باعث تغییر بزرگی در او شود و او بفهمد که واقعاً شما بفکر او هستید از او طی چند دقیقه تماس تلفنی بپرسید که  چگونه او  روز  خود را میگذراند و در حال انجام چه کاری بوده است.از مدرسه، و یا کار بپرسید.


    • آرامش -به دوست خود کمک کنید

    به این خاطر.که راه دیگر شاد کردن دوستتان این است که در کارها به او کمک کنید. این به این معنا نیست که شما باید کاری فوق العاده سنگین، یا مواقع خاص سخت در کنار دوستتان باشید بلکه اگر دوست شما یک روز شلوغ داشته است، ناهار برای او  بردارید و یا او را به فروشگاه برسانید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا