چگونه با فشارها و روزهای سخت زندگی کنار بیاییم ؟

چگونه با فشارها و روزهای سخت زندگی کنار بیاییم ؟
  • چگونه با فشارها و روزهای سخت زندگی کنار بیاییم ؟

    برای مواجهه با فشارها و روزهای سخت زندگی، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. یکی از راهکارهای اصلی برای کنار آمدن با فشارها، این است که از خودتان محافظت کنید و از خلالت‌های ذهنی منفی دوری کنید. برای این کار، باید از تمرینات روانشناختی مثل مدیتیشن، تمرین نفسگیری و فعالیت های روانشناسی دیگر استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سبک زندگی سالم، تغذیه مناسب و ورزش برای افزایش انرژی و کنترل استرس استفاده کنید.

    علاوه بر این، مهارت های مدیریت زمان، مهارت های ارتباطی و حل مسائل نیز می‌توانند در کاهش فشارها و مقابله با روزهای سخت به شما کمک کنند. به یاد داشته باشید که هیچ فشاری به ماضی منتقل نمی‌شود و کنار آمدن با آنها به صبر، هوشیاری و البته اعتقاد به خود و قدرت‌هایتان نیاز دارد.

    همچنین، باید درک کنید که برخی از فشارها و روزهای سخت زندگی حتی قابل پیش‌بینی و جلوگیری نیستند و در این مواقع تنها چیزی که می‌توانید انجام دهید، قبول کردن این واقعیت است و به جای تلاش برای تغییر آنها، روی مدیریت و تسلط بر روی واکنش‌های خود تمرکز کنید.

    در انتها، بهترین راه برای کنار آمدن با فشارها و روزهای سخت، پذیرفتن این واقعیت است که زندگی دارای مواجهه با چالش‌ها و مشکلات است. درست مثل یک ورزشکار که برای تقویت عضلاتش نیاز دارد که وزنه‌های سنگین‌تری را بلند کند، ما نیز برای رشد و پیشرفت نیاز داریم که با فشارها و مشکلات روبرو شویم و از آنها درس بگیریم. روشنی کنید که شما قدرت و قوه‌ی کافی برای مواجهه با هرچه که زندگی به سمت شما می‌فرستد دارید و هیچچیز نمی‌تواند شما را از رسیدن به آرمان‌هایتان باز دارد.

    اگرچه زندگی بزرگ ترین نعمت خداوند به ما است؛ اما گاهی ما در زندگی روزهای سخت و طاقت فرسایی را تجربه می‌کنیم. حوادث غیر منتظره در زندگی همه ما، اجتناب ناپذیر است. به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم به راه‌هایی اشاره کنیم که با استفاده از آن‌ها  می‌توانید با این حوادث راحت تر کنار بیایید و این اتفاقات را با استرس کم تری پشت سر بگذارید.

    1. کنترل احساس ناامیدی

    از احساس ناامیدی نترسید؛ زیرا کاملا عادی است. پس به جای این که این احساسات را پس بزنید، سعی کنید آن‌ها را قبول کنید. موضوع مهم تر این است که اجازه غلبه این احساسات را به خودتان ندهید. برای کنترل احساس ناامیدی چندیدن  راه حل وجود دارد که یکی از آن‌ها زندگی کردن در زمان حال می‌باشد. در ادامه به چند راهکار دیگر برای کنترل این احساس اشاره خواهیم کرد:

    • دم و بازدم

    چشمان خود را بسته و تنها بر دوم و بازدم خود به مدت ۲ دقیقه، تمرکز کنید.

    • تمرکز بر دنیای اطراف

    برای مثال می‌توانید به حرکت مردم در خیابان، گرمای رادیاتور، برفی که بر روی شیشه مینشیند و هر چیز ساده ای که در اطراف تان اتفاق می‌افتد، تمرکز کنید. شاید این کار کمی‌احمقانه بنظر برسد؛ اما باعث می‌شود که تمام تمرکزتان بر روی زمان حال باشد.


    1. شکرگزاری

    این راهکار معمولا دومین روشی است که می‌توانیم در هنگام ناامیدی از آن استفاده کنیم. قبل از شکرگزاری ابتدا این سوال را از خودتان بپرسید که چرا و به خاطر داشتن چه نعمت‌هایی باید شکرگزاری کنیم؟ با پرسیدن این سوال از خودتان، با انبوهی از پرسش‌ها رو به رو می‌شوید. در ادامه ما به چند مورد از موارد ساده که می‌تواند بهانه ای برای شکر گزاری باشد، اشاره خواهیم کرد.

    • داشتن خانه و سرپناه
    • آب فراوان برای نوشیدن
    • نیازمند نبودن به دیگران
    • تفریحات بسیار ساده در زندگی مانند راه رفتن در بین درختان و یا نگاه کردن طلوع آفتاب
    • دوستان و خانواد
    1. استفاده از قانون ۲۰ / ۸۰ به جای قانون ۸۰ / ۲۰

    در ۸۰ درصد مواقع افراد به جای پیدا کردن راه حل برای اتفاقات ناخوشایند، تنها به آن اتفاق فکر می‌کنند و مدام این سوال را از خود می‌پرسند که چرا فلان اتفاق افتاد؟ قانون ۲۰/۸۰ می‌گوید، باید بیش تر انرژی و فکر خود را برای پیدا کردن راه حل برای مشکلات اختصاص دهید، نه فکر کردن به خود مشکل!

    1. زندگی گذرا است

    همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که روزهای سخت و خوب زندگی، گذرا است و هیچ یک ماندگار نمی‌باشند.

    1. از خودتان بپرسید: چه نکات مثبتی در زندگی من وجود دارد؟

    یه جای تمرکز بر جنبه‌های منفی زندگی، بر جنبه‌های مثبت آن تمرکز کنید. با این کار می‌توانید اتفاقات مثبت بیش تری را به زندگی خود جذب نمایید.

    1. هر شکستی معادل یک تجربه با ارزش است

    اگرچه همه ما این جمله را چندین و چند بار شنیده ایم؛ اما شاید هیچ گاه به آن عمل نکرده باشیم. فراموش نکنید که هر شکست می‌تواند برای شما مانند یک تجربه با ارزش باشد.

    اگر با شکستی در زندگی رو به رو شدید، این سوالات را از خودتان بپرسید:

    • چه نکته ای در این اتفاق وجود داشت؟
    • چه طور می‌توانم از این اتفاق درس بگیرم؟

    1. روزهای بد جزئی از زندگی همه ما است

    اگر به این نکته ساده توجه کافی داشته باشید که روزهای بد نیز جزئی موقتی از زندگی روزانه ما هستند، گام بزرگی را برداشته اید.

    1. ناراحتی‌های خود را از بین ببرید

    با ناراحتی‌های تان زندگی نکنید و آن‌ها را دور بریزید. برای این کار کافی است، کمی‌با دیگران گفت و گو کنید و یا این اتفاقات را بنویسید.

    1. فعالیت و ورزش بدنی

    گاهی برای غلبه بر شرایط بد، می‌توانیم از فعالیت‌ها و ورزش‌های بدنی کمک بگیریم.

    برای مثال می‌توانید برای فوتبال بازی کردن با دوستان تان و یا برای یک قدم زدن کوتاه به پارک محله خود بروید.

    1. روزهای خوب در راه است

    دوران تنویر زمانی است که تمامی‌اتفاقات و شرایط در بدترین حالت ممکن قرار دارد و درست پس از این اتفاقات، روزهای خوب به صورت ناگهانی و مانند خورشید از پشت ابر ظاهر می‌شوند. در این شرایط هیچ گاه دست از حرکت و مثبت اندیشی برندارید و  با تمام نیرو به جلو پیش بروید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا