فرندزون یا زندان دوستی چیست ؟ راه های خروج از فرندزون

فرندزون یا زندان دوستی
  • فرندزون و یا زندان دوستی به حالتی گفته می‌شود که شما در یک رابطه بیش‌تر از یک دوست نیستید، یا به عبارتی دیگر شما می‌خواهید دوستی خود را به یک سطح عاشقانه برسانید اما طرف مقابل از شما می‌خواهد که دوستی در یک سطح معمولی باقی بماند.

    با این توصیف فرندزون یک حالتی از سردرگمی و بلاتکلیفی است که شما علاقه شدیدی دارید که رابطه دوستی را هر چه بیشتر به حالت صمیمت و عاشقانه سوق دهید و از طرفی هم طرف مقابل مدام شما را پس می‌زند و نمی‌خواهد چیزی جز یک رابطه معمولی با یکدیگر داشته باشید، این پدیده معمولا زمانی رخ میدهد که شما شخصیت مرد بتا را دارید.

    سوالی که به وجود می‌آید این است که دقیقا علائم فرندزون چیست و چرا اصلا این اتفاق می‌افتد و چگونه مطمئن شویم که وارد مرحله  زندان دوستی شده‌ایم و حالا که شده‌ایم چگونه از آن رهایی یابیم؟

     راه خروج از فرندزون را در ادامه بیاموزید.

    راه‌های تشخیص ورود به فرندزون

    اگر او شما را برای خرید و یا برخی از کار‌های شخصی صدا می‌زند و از شما می‌خواهد که برایش انجام دهید،یعنی با شما راحت است و حس خجالت و یا رودربایستی بین شما وجود ندارد، چون دختران وقتی با کسی راحت باشند از او می‌خواهند که هر کاری که از دستش برمی‌آید انجام دهد در غیر اینصورت اگر به فردی علاقه‌مند باشند، به دلیل خجالت و یا تصوراتی که از فرد مقابل در ذهن دارند، به راحتی نمی‎‌توانند خواسته‌های خود را ابراز کنند؛

    زیرا مدام به فکر عکس العمل  و نظر او هستند که مبادا با این کار و یا این خواسته نظرش نسبت به او تغییر یابد بنابراین از او هر کمکی را نمی‌خواهند و یا هر درخواستی را نمی‌کنند.

    قهرمان بازی و یا قهرمان بودن شما را در منجلاب فرندزون بیشتر فرو می‌برد.

    بیش از حد با شما راحت است

    وقتی دختری بیش از حد با شما راحت باشد و هیچ تنش و دلهره‌ای را در چهره و یا در وجود او حس نمی‌کنید و حتی گاهی راز‌های مگو را با شما در میان می‌گذارد،این یعنی شما در منطقه  دوستی و یا فرندزون قرار گرفته‌اید و هیچ راز عاشقانه‌ای بین شما وجود ندارد.

    راحتی بیش از حد در یک رابطه دوستی یکی از نشانه اصلی زندان دوستی است.

    او از ناگفته‌هایش می‌گوید

    اگر در رابطه  با کسی هستید که از گفتن ناگفته‌هایش ترس و یا ابایی ندارد و حتی از روابط گذشته به راحتی حرف به میان می‌آورد، این یعنی شما خیلی وقت است در فرندزون قرار گرفته‌اید، ولی کاملا خبر ندارید.یا اینکه آنقدر با شما راحت است که خیلی تمایل دارد همه چیز را برای شما آشکار کند تا نظر شما را جویا شود و در نهایت از شما کمک بگیرد.چون نگرانی از بابت رفتن شما ندارد.

    وقتی کسی را دوست داریم،برای نرفتنش هر کاری می‌کنیم و رازهای زیادی را از او پنهان می‌کنیم، این خاصیت دوست داشتن است چون نگران پس‌زدگی از طرف او هستیم

     فرندزون و نبود روابط عاشقانه

    وقتی از او دعوت می‌کنید که بیرون در کافی شاپ و یا موزه او را ببینید، تنهایی اقدام به آمدن نمی‌کند، بلکه برای خوشگذرانی برخی از دوستانش را با خود همراه می‌کند. این یعنی هیچگونه خلوت عاشقانه‌ای بین شما وجود ندارد تا او انگیزه داشته باشد و یا برایش ذوق کند که در فلان روز و فلان ساعت قرار است با شما ملاقات کند، تنها به چشم یک ساعت تفریحی برای خوشگذرانی به آن نگاه می‌کند.

    یا حتی وقتی از او می خواهید که چند ساعتی در کنار شما باشد، دلایلی می‌آورد که نتیجه آن این است که خیلی رغبت به ملاقات شما ندارد و یا اصلا دلیلی ندارد در این زمان و مکان شما را ببیند.

    نبود روابط خاص و عاشقانه چالشی از یک دوستی معمولی است.

    شما را با دختران دیگر آشنا می‌کند

     

    این رفتار او می‌تواند چند دلیل داشته باشد یا شما را یک مزاحم تلقی کرده است و از تماس‌های گاه و بیگاه شما خسته شده است و تمایلی برای رابطه عاشقانه ندارد. بنابراین می‌خواهد شما را با دختران دیگر آشنا کند تا از شر شما خلاص شود و ترسی ندارد که شما را از دست بدهد، چون تنها از شما توقع یک دوست معمولی را دارد و از رفتن شما نگران نیست.

    تشویق کردن شما برای برقراری ارتباط با دختران دیگر، وضوحی کامل از زندان دوستی است.

    در این مرحله، دختر هرکاری میکند تا شما را از خود دور کند معمولا برای اینکه شما را پس بزند غیرمستقیم میگوید نمیخواهد با شما ارتباطی داشته باشد.

    در رابطه هوشیار نیست

    هوشیار نیست، برداشت‌های زیادی را می تواند با خود به همراه آورد. وقتی دختری وارد یک رابطه می‌شود از آرایشش گرفته تا نوع بیانش مدام نگران این است که چگونه آرایش کند، چه چیزی را بگوید و چه چیزی را نگوید، چگونه رفتار کند و چطوری با طرف مقابلش برخورد کند که ایجاد لودگی و یا سادگی را در وجود او جلوه ندهند.

    اما وقتی اینگونه نباشد، به راحتی جلوی شما ارایش می‌کند، حتی روسری خود را تعویض می‌کند و از شما نظرخواهی می‌کند و خوب و بد بودن برایش مهم نیست مثل سایر افراد معمولی زندگی‌اش نظر شما را می‌خواهد. این هم یعنی زندان دوستی برای شما کمین کرده است.

    رفتار‌های معمولی هشدار می‌دهند که در منطقه یک دوستی معمولی قرار گرفته‌اید.

     

    شانه‌های شما محل گریه اوست

    گاهی وقتی کسی در زندگی ما حضور دارد و او را عاشقانه دوست داریم، بر اساس همان منطق‌ها و هوشیار‌های ذهنی نمی‌توانیم هر چیزی را بازگو کنیم، چون نگرانیم او را از دست بدهیم. بنابراین مدام در ارتباط با او سبک و سنگین می‌کنیم به خصوص اگر اوایل رابطه باشیم.

    حال اگر شما برای دختری که قصد دارید با او وارد رابطه عاشقانه شوید، هیچگونه حصاری ندارید و به راحتی برای شما درد و دل می‌کند و گریه می‌کند و از اتفاقات تلخ یا جدایی حرف می‌زند، یعنی اهمیتی جز یک شانه برای گریه ندارید.منطقه فرندزون شما را احاطه کرده و باید برای رهاییاز آن یک فکر چاره بکنید.

    درد و دل کردن بیش از حد بدون هیچگونه قدردانی و توجهی از هشدار‌های زندان دوستی است.

    به ظاهرش چندان اهمیت نمی‌دهد

    یک دختر در یک رابطه عاشقانه به اولین مواردی که فکر می‌کند و گاهی به خاطر آن‌ها دچار استرس می‌شود، طرز پوشش و ظاهر اوست. بنابراین وقتی با شما به صورت عادی برخورد می‌کند و لباس‌های تکراری می‌پوشد و یا مدل موهایش در هر بار دیدار هیچ تغییری نمی‌کند و یا حتی ارایش نمی‌کند یعنی برایش تازگی و هیجان ندارید و خبری از حس عاشقانه بین شما نیست.

    عدم توجه به ظاهر و سادگی بیش از حد از سوی طرف مقابل یعنی اینکه ما با هم دوست معمولی هستیم.

    اسم و یا تعبیر اسمی برای شما دارد

    در یک رابطه عاشقانه طرفین همدیگر را با الفاظ لطیف و احساسی صدا می‌کنند و این یک حس لذت بخش می‌باشد، اما اگر طرف مقابل شما از این الفاظ مانند “عشقم و نفسم” استفاده نمی‌کند و تازه برخلاف آن اسم یک شخصیت کارتونی و یا چیز های دیگر را برای شما انتخاب می‌کند، یعنی اینکه جایگاهی از لحاظ احترام واقعی در ذهن و زندگی او ندارید و برای همین او شما را اینگونه خطاب می‌کند. این در بدترین حالت از یک زندان دوستی است.

    لقب دادن به شما خالی از احترام یعنی فرو رفتن در یک منطقه دوستی معمولی که در آمدن از آن سخت است.

    شما همیشه تنظیم کننده قرار ملاقات هستید

    فردی که با او در ارتباط دوستی هستید؛ اگر قرار‌هایی را که تنظیم می‌کند تنها برای رفع مشکلات و نیازهایش می‌باشد و از طرفی این شما هستید که با ذوق و علاقه  قرار دیدار را می چینید و هیجان دارید، یعنی  فرندوزن و یا زندان دوستی را برای خود رقم زده‌اید که دیگر وقت بیرون آمدن از این منطقه دوستی است.

    خانواده او شما را یک دوست خانوادگی می‌دانند

    اگر جز دوستی‌هایی هستید که  با خانواده‌هایتان در رفت و امد هستید و تنها شما را به عنوان یک دوست معمولی و یا دوست خانوادگی در نظر دارند و یا حتی ممکن است او به خانواده‌اش تفهیم کرده باشد که رابطه عمیقی بین شما وجود ندارد این هم از نشانه‌های زندان دوستی است.

    او شمارا با نامزدش آشنا می‌کند

    و تیر خلاص را زمانی به شما خواهد زد که او به راحتی شما را  با نامزدش آشنا می‌کند. اگر او شما را برای یک رابطه جدی دوست داشت و یا حداقل در فکر یک ارتباط صمیمی برای آینده بود این کار را نمی‌کرد، اما وقتی با خیال راحت و با هیجان این کار را انجام می‌دهد یعنی تنها برای او حکم یک دوستی معمولی را داشته اید.

     

    راه خروج از فرندزون یا زندان دوستی چیست؟

     

    کشف مسیر خروج از زندان دوستی تقریبا راحت نیست و گاهی با افکار اشتباه به یک مسیر غیرممکن تبدیل می شود. اما قبل از اینکه مبارزه برای خروج از این زندان دوستی را آغاز کنید، توصیه می شود ابتدا باید روی عزت نفس و اعتماد به نفس خود کار کنید.

    چون برای خروج از این منطقه دوستی که برای خود ساخته‌اید نیاز به جرات توام با اعتماد به نفس دارید.

    اگر به دنبال یک عزت نفس پولادین هستین می توانید مقاله ای تحت عنوان عزت نفس چیست، در همین سایت حتما مطالعه کنید که راه‌های آشنایی و تقویت این قوه ضروری را به طور کامل توضیح داده است.

    از همه مهمتر باید اعتماد به نفس و عزت نفس شما تقویت شود تا در این مسیر با جمله‌ای که مدام به ذهن شما خطور می کند و به شما آسیب می‌زند بتوانید مقابله کنید، این جمله این است “من می نمی توانم و من به اندازه کافی قوی نیستم”

    بعد از آن می توان گفت شما برای شروع یک مبارزه جهت خروج از فرندزون یا زندان دوستی آماده هستید. هر چند که در این مسیر امتحانات سختی وجود دارد  اما اگر خودتان بخواهید می توانید با کمک روش‌های بعدی از این دوستی معمولی خارج شوید.

    چند کار مهم را در قالب” توقف کنید” برای خروج از فرندزون می‌توانید انجام دهید.

    برای خروج از فرندزون ،خوب بودن را متوقف کنید

    خوب بودن به عنوان یک انسان نسبت به هم نوع خود یک امری والا و ارزشمند است، منتهی برای خوب بودن هم باید یک سری استراتژی و سیاست‌های فردی داشته باشیم تا هم بتوانیم برچسب خوب بودن را برای همیشه حفظ کنیم و هم اینکه یک امر عادی و روزمره برای طرف مقابل تلقی نشود و در نهایت در صورت عدم انجام همان خوبی و نیکی شما را  به آدم بد تبدیل نکند و دوستی به جدایی ختم نشود.

    برای این کار شما بهتر است روی اعتماد به نفس خود کار کنید و به این عقیده برسید که اولین کسی که باید در حق او خیر و خوبی کنید، خود شما هستید. دقت کنید که “من” درونی شما به کمکتان به شدت احتیاج دارد و باید پرورش یابد تا بزرگ شود.

    وقتی به اعتماد به نفس ایده آل دست پیدا کنید دیگر کسی نمی‌تواند شما را تضعیف کند و در صورتی که از عهده انجام عملی در قبال دوست خود برنیایید،دیگر نگران پس زدگی و سرخوردگی نخواهید شد.

    اولین و بهترین کمک‌ها را در مورد خودتان انجام دهید، این خودخواهی نیست، بلکه احترام به خودتان است.

    بیمه پذیرش را باطل  و متوقف کنید

    درست است که شرط ابتدای هر دوستی پذیرش طرفین است و این اتفاق با انجام وظایفی در قبال یکدیگر همراه می شود. اما وقتی این وظایف عاشقانه به یک وظیفه روزانه تبدیل شوند،عادت‌های بدی را به همراه خواهند داشت،که جای مهر و محبت عاشقانه را به یک حس وظیفه  دوستانه تبدیل می‌کند.

    بنابراین اولین کاری که می کنید بیمه پذیرش را که شما برای او امضا کرده‌اید که هرگاه خواست شما باید در دسترس باشید، پاره کنید و به سطل زباله بیندازید. این اولین کار مهمی است که باید در ارتباط با خروج از فرندزون انجام دهید.

    بیمه پذیرش از سوی شما باید نابود شود.

     

    بودن همیشگی خود را متوقف کنید

    قرار نیست هر بار او زنگ می‌زند با تمام وجود گوشی را بردارید و یا هر وقت که خواست در خدمت او باشید. شما باید برای مدتی از دسترس او خارج شوید،حتی اگر تماس‌های پی در پی گرفت، نباید حس دلسوزی در شما ایجاد شود. گاهی اوقات عدم بودن در همین شرایط سخت است که شما را مانند مروارید در دل صدف جلوه می‌دهد.

    چون همیشه در خدمت او بوده‌اید و  هر کاری خواسته کرده‌اید و تصورش به یک وظیفه تبدیل شده است. این روش می‌تواند شما را عزیزتر کند چون در اولین مرتبه قدر شما را ‌می‌داند. البته ممکن است در ابتدای این روش شروع به گلایه کند، ولی باید به او گوشزد کنید که شما خادم او نیستید.

    حذف خود از زندگی یک دوست و یا برخی از  افراد نزدیک گاهی می‌تواند بر ارزش ما بیفزاید.

    روراست بودن را متوقف کنید و مرموز شوید

     

    مرموز بودن و به چالش کشیدن طرف مقابل یکی از روش های اصلی برای خلاصی از فرندزون است که برای خودمان ساخته ایم. ما انسان‌ها عاشق مکاشفه‌ایم، دوست داریم در مورد زندگی دوستان و آشنایان بیشتر بدانیم.

    شاید وانمود کنیم که این کار درستی نیست که اگر اینگونه بود پس چرا مجلات و رسانه های زرد که مدام به دنبال حواشی زندگی افراد مشهور هستند، اینقدر پرطرفدار می‌باشند.

    پس شما باید به گونه ای برای او باشید که به دنبال شما باشد، رفتار های شما باید عجیب و مرموز باشد.

    مثلا اگر از شما خواسته پنج شنبه با او به جایی بروید و یا به مهمانی بروید بهتر است که بگویید جایی دیگری دعوت هستید که بسیار مهم است و نمی توانید با او همراه باشید و با یک عذرخواهی و سخنان کوتاه سعی کنید ادامه مکالمه را قطع کنید.

    ابراز علاقه را حتی در کمترین حد متوقف کنید

    هیچ کس از مهر و محبت دوستش و یا حتی پدر و مادرش آسیبی ندیده و اتفاقا لذت بخش هم هست، اما وقتی این ابراز علاقه بیش از اندازه می‌شود و مثل یک عادت خود را بروز می‌دهد دیگر آن ابراز محبت و علاقه جالب و جدید نیست،حتی پدر و مادر هم وقتی در علاقه خود نسبت به فرزندشان افراط می‌کنند، فرزند آن‌ها بیشتر گریزان می‌شود تا دلبسته پدر و مادرش باشد.

    بنابراین وقتی مهر و محبت شما نسبت به او به گونه‌ای باشد که وقتی از زبان شما کلمات مهرانگیز خارج می‌شود او هیچ واکنشی نسبت به شما ندارد و اصلا شاید متوجه این ابزار محبت شما نشود، باید سعی کنید کلمات و جملات عاشقانه و پر از احساس را به حداقل ممکن برسانید که این موضوع خود یکی از چالش‌های مهم برای خروج از فرندزون یا زندان دوستی است، چون گوش او به حرف های شما عادت دارد و وقتی آن ها را کم می‌کنید این خلا و نبودن را در گوش خود حس می‌کند.

    ابراز علاقه بیش از حد استاندارد همیشه نتیجه معکوس دارد.

    مقاله تکمیلی فرندزون

    همان طور که گفته شد برای رهایی از منطقه فرندزون و یا زندان دوستی نیاز است که دو قوه بسیار مهم و اساسی را در بین خصلت‌های روحی خود تقویت کنیم، این دو قوه پرکاربرد عزت نفس و اعتماد به نفس هستند که برای پیش بردن همه این روش‌ها باید این دو نیاز اساسی را در خود  به درستی پرورش دهید.

    برای این کار می‌توانید به مقاله عزت نفس چیست مراجعه کنید و تمامی روش‌های مورد نیاز برای بالا بردن عزت نفس را در خود تمرین کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا