غذای مناسب برای مهمان خارجی

غذای مناسب برای مهمان خارجی
  • غذای مناسب برای مهمان خارجی

    با توجه به فرهنگ و سلیقه های متفاوت در جوامع مختلف، ارائه یک غذای مناسب برای مهمان خارجی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در این مورد، اطلاعاتی در مورد سلیقه‌های مهمان و عادت‌های غذایی آنان می‌تواند به شما کمک کند تا غذایی را انتخاب کنید که از نظر مهمان خارجی مناسب باشد.

    از آنجا که بسیاری از کشورهای خارجی معمولاً از غذاهای سنتی خودشان خوششان می‌آید، بررسی این موضوع و پرسیدن از مهمان خارجی شما می‌تواند به شما کمک کند تا غذایی را برای او آماده کنید که شاید در کشور شما اصلاً شناخته نشده باشد.

    در انتخاب غذای مناسب برای مهمان خارجی، باید در نظر داشت که برخی از غذاهای محلی ممکن است برای آنان ناشناخته باشد و یا در برخی موارد با سلیقه‌هایشان همخوانی نداشته باشد. بهتر است از غذاهایی استفاده کنید که در سراسر جهان شناخته شده و مورد علاقه بسیاری از مهمانان خارجی هستند، مانند پیتزا، ماکارونی، سالاد، برگر، اسپاگتی، کباب و غیره.

    همچنین باید در نظر داشت که مهمان خارجی شما ممکن است با برخی از مواد غذایی حساسیت داشته باشد. بنابراین، بهتر است از مواد غذایی خالی از آلرژی استفاده کنید یا با مهمان خود در این زمینه صحبت کنید.

    در کل، ارائه یک غذای مناسب برای مهمان خارجی نیازمند توجه به جزئیات و شناخت دقیق سلیقه‌های مهمان است. با این توجه، می‌توانید یک غذای خوشمزه و مناسب برای مهمان خود آماده کنید و از بازخورد مثبت او لذت ببرید.

    سلام به شما خوانندگان عزیز وبسایت رستوران نادیا. حتماً برای شما هم پیش آمده که مهمانی عزیز از خارج از کشور داشته باشید و یکی از نگرانی‌های اصلی شما این باشد که چه غذایی مناسب مهمان خارجی شماست؟

    غذاهای مرسوم در جاهای مختلف دنیا

    وقتی می‌خواهیم از یک مهمان خارجی پذیرایی کنیم، باید به چند نکته توجه کنیم. یکی از مهم‌ترین نکات این است که در هر جای دنیا، آدم‌ها به گروه خاصی از خوردنی‌ها عادت بیشتری دارند؛ چرا که در مکان جغرافیایی‌ایی که آنها زندگی می‌کنند، مواد اولیه خاص آن منطقه برای پخت غذا فراوان‌تر است. مثلاً در جنوب غرب آسیا از مواد اولیه‌ای برای پخت غذا استفاده می‌شود که از ماهی و دیگر موجودات دریایی به دست آمده است. همچنین استفاده از شکر در کنار فلفل ادویه‌ای مرسوم در بین این جماعت است.
    سلیقه مهمان ما چطور است؟
    حالا باید سلیقه مهمانی که می‌خواهیم از او پذیرایی کنیم را بدانیم.برای این کار به سایتی مراجعه میکنیم که مقالات کاملی درباره غذاهای معروف دنیا در اختیار ما قرار دهد.  با این کار شما می‌توانید حدودی از ذائقه مهمان خود پیدا کنید. در کنار غذاهای بین الملل معروف میتوانید از غذاهای سنتی ایرانی خود نیز استفاده کنید.

    از مهمان خارجی بپرسید که اخیراً چه غذایی خورده است؟

    نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که مهمان خارجی ما چند روزی است که به ایران سفر کرده و میزبانان قبلی او، با غذاهای سنتی ایرانی از او پذیرایی کرده اند. چندین سال قبل شخصی از استرالیا به ایران آمده بود و ما برای میزبانی از او تدارک دیزی دیده بودیم! در واقع تصور ما این بود که باید توضیحات کاملی درباره چگونگی خوردن این غذا به مهمانمان ارائه کنیم. درحالی که هنگامی که نوبت صرف غذای اصلی شد، در کمال تعجب دیدیم که او آستین های پیراهن خود را بالا زد و با اشتیاق و درست مثل یک ایرانی شروع به خوردن دیزی کرد. بعد از آن روز برای من تعریف کرد که در چند روز گذشته به هرجا که رفته بود، برای او دیزی سفارش داده بودند تا با غذای سنتی ایران هم آشنا شود. حالا شما تصور کنید شخصی از هشت وعده غذایی، چهار بار دیزی خورده باشد!!
    ممکن است پرسیدن در فرهنگ ما کار غریب و ناخوشایندی باشد ولی در کشورهای دیگر این طور نیست. پس چه خوب است عادت کنیم از مهمان خارجی زبان خود بپرسیم که جدیداً چه غذایی خورده است و ما منویی برای او انتخاب کنیم که مدتی است نخورده و یا حتی هوس کرده است!!

    بر اساس سن و سال مهمان، غذای مناسب انتخاب کنیم

    فرض کنید شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که برای برنج از ته‌دیگ‌های برنج کاملاَ برشته می‌گذارند. اگر مهمان شما مردی مسن با دندان مصنوعی باشد مسلماَ از ته‌دیگ برنج شما اصلاََ استقبال نخواهد کرد.

    وجود هسته یا استخوان

    اگر در غذای ما هسته یا خلال یا استخوانی هست، حتماَ باید قبل از سرو غذا آنها را خارج کنیم. راه دیگر این است که با مهمان خود درباره این موضوع صحبت کنیم. توجه کنید که به یاد آوردن این موضوع بعد از اینکه دندان فرد شکست دیگر هیچ سودی ندارد!!

    انواع حساسیت‌ها

    نکته دیگر، انواع حساسیت‌های غذایی است که ممکن است مردم کشور‌های مختلف به غذاهای ما داشته باشند. برای جلوگیری از بروز حساسیت چند راه وجود دارد. یکی اینکه مواد تشکیل دهنده غذا را با میهمان خود درمیان بگذاریم. در این باره باید به انواع ادویه جات هم اشاره کنیم. چرا که گروهی نسبت به ادویه‌ها حساسیت‌های تنفسی دارند. راه دیگری که شاید کمی مطمئن‌تر و البته ساده تر باشد حذف غذاهایی است که احتمال حساسیت زایی آنها بالاست. مثلاَ  غذاهایی که با بادمجان درست می‌شوند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا