علت سرد شدن رابطه پس از عقد چیست؟

علت سرد شدن رابطه پس از عقد چیست؟
  • علت سرد شدن رابطه پس از عقد چیست؟

    علت سرد شدن رابطه پس از عقد می تواند به دلایل مختلفی باشد، مانند کمبود ارتباط، عدم تفاهم و همدلی، عدم توافق در مورد مسائل مهم، وجود مشکلات مالی، فشارهای خارجی، تغییرات در عادات  زندگی، تغییرات در روابط خانوادگی و فضای کاری و غیره. همچنین، برای بعضی افراد ممکن است به دلیل نارضایتی از انتخاب هایشان و احساس بیماری ناسازگاری با شریک زندگی خود، پس از عقد احساس سردی و فاصله ای به وجود آید. مهم ترین عامل در سرد شدن رابطه پس از عقد، کمبود ارتباط و افزایش فاصله بین دو نفر است. ممکن است در زندگی روزمره برای هر دو فرد مشغولیت های زیادی وجود داشته باشد که سبب کاستن از وقتی که باید برای رابطه خود صرف کنند، می شود. همچنین، نبود زمان و قرارهای منظم برای گفتگو و آشنایی با یکدیگر، می تواند به کاهش تعاملات و افزایش فاصله درونی بین زوجین منجر شود. عدم تفاهم و همدلی نیز می تواند باعث سرد شدن رابطه و حتی در بعضی موارد جدایی و طلاق شود. فضای کاری و خانوادگی نیز می توانند تاثیر بسزایی در رابطه زناشویی داشته باشند؛ زیرا در برخی موارد پیش می آید که تعارض بین این دو فضا باعث بروز مشکلات در رابطه شوند و نظم زندگی را بهم بزنند. در نهایت، مسائل مالی نیز می توانند به یکی دیگر از دلایل سرد شدن رابطه پس از عقد تبدیل شوند؛ زیرا نبود توافق در مورد پول و مدیریت مالی می تواند باعث ایجاد خشونت و بحران در رابطه شود. در کل، علت سرد شدن رابطه پس از عقد نمی تواند به یک فاکتور خاص نسبت داده شود، بلکه می تواند نتیجه تاثیرگذاری از ترکیب عوامل مختلف باشد که در کنار هم باعث تغییرات در رابطه می شوند. برای حفظ رابطه پس از عقد، لازم است که هر دو طرف به ارتباطات قوی و هر روز بروزرسانی آن توجه ویژه ای داشته باشند و با احترام به نیازها و احساسات یکدیگر، به دنبال حل مشکلات و حفظ همدلی باشند.

    ازدواج به معنای پیوند عاطفی و جنسی می‌باشد. زوجین پس از عقد در زندگی خود باهم شریک می‌شوند. این شراکت ها کانون روابط آن هارا گرم می‌کند. بارها دیده ایم که بسیاری از دختر ها و پسر ها بعد از ازدواج دیگر شوق و میل جنسی به یکدیگر ندارند. هم چنین رفتارهای گرمی نیز از خود نشان نمی‌دهند.  از علل آن می‌توان به سرد شدن در هر یک از زوجین اشاره کرد. سرد شدن پس از عقد در مواردی باعث دور شدن زوجین از یکدیگر و در نهایت طلاق در دوران عقد می‌شود. در این مقاله  با همامشاور همراه باشید تا بتوانید با پیش گرفتن رویکرد صحیح از موانع و مشکلات به سادگی عبور کنید.

    علل سرد شدن روابط بعد از عقد

    امروزه روانشناسان دلایل بسیاری را در رابطه با این موضوع بیان کرده‌اند. در دنیای مدرن بسیاری از افراد درگیر محیط های اجتماعی هستند. به همین دلیل شاید آن‌گونه که نیاز است نتوانند به نقش ها و وظایف خود در خانواده رسیدگی کنند. از نکات قابل توجه برای شروع یک ازدواج امادگی روحی و روانی برای پذیرفتن نقش های جدید پس از عقد است.  بسیاری از زوجین فکر میکنند که امادگی لازم را دارند. اما پس از ازدواج با مشکلات بسیاری مواجه می شوند که ریشه در افکار و رفتار آن‌ها دارد. در ادامه به ذکر دلایل سرد شدن روابط پس از عقد می‌پردازیم:

     

     

    بی توجهی در دوران نامزدی

    بی توجهی از موضوعاتی است که علل بسیاری از دعواها و نارضایتی های زوجین از یکدیگر است. زنان با توجه زنده‌اند. این جمله را ممکن است بارها شنیده باشید. سیستم ذهنی مردان با زنان بسیار متفاوت است. زنان دارای روحیه و افکاری چند بعدی هستند. آن‌ها بسیار به جزییات اطرافشان توجه می‌کنند چیزی که در مردان کاملا برعکس می‌باشد. اصولا بیشتر مردان کلی نگر هستند و همین تفاوت های ژنتیکی گاها دردسر های بزرگی را ایجاد می کند. همین تفاوت ها ممکن است گاهی به اشتباه بی‌توجهی معنا شود.

    در دوران عقد زوجین دارای شور و ذوق فراوانی هستند. اما گاهی ممکن است رفتارهایی از جانب شریک زندگیتان اتفاق بیفتد که باعث ایجاد حس بی‌توجهی شود. برای مثال ممکن است همسرتان تغییری در ظاهر خود ایجاد کند و از طرف مقابل انتظار داشته باشد که متوجه این تغییرات بشود. در صورتی که ممکن است شریکش به این تغییرات توجه نکند.

    این بی‌توجهی می‌تواند ناشی از درگیری فکری و یا عدم جزیی نگری آن فرد باشد. این موضوعات شاید در دوران ازدواج های طولانی مدت به علت ایجاد و یا تغییر نوع مشکلات جدید به چشم نیاید. اما موضوع این است که در دوران عقد هر دو نفر از یکدیگر توقع توجهات بیشتری دارند. فراموش نکنید دریافت حس مورد توجه بودن زوجین از یکدیگر باعث افزایش صمیمیت بین زوجین می‌شود.

    حس کردن بی‌توجهی در دوران عقد و نامزدی باعث کاهش تمایلات جنسی و سرد شدن در زنان و مردان می‌شود. هر چه در دوران نامزدی خود به شناخت نزدیک تر و عمیق تری نسبت به همسرتان دست پیدا کنید، با دانستن انتظارات و توقعات طرف مقابلتان می‌توانید از بروز مشکلات جلوگیری کنید.

    دعوا در دوران عقد

    دعوا چه در دوران عقد و چه در تمامی مراحل زندگی باعث ایجاد تنش های روحی می‌شود. موضوع مورد توجه آن است که در ابتدا در نظر داشته باشید که دعوا لزوما و همیشه به معنای بد بودن نیست. دعوا و یا بحث گاهی سازنده است و باعث شناخت بیشتر زوجین از یکدیگر می‌شود. در دنیا هیچ زوجی وجود ندارد که کاملا دارای تشابهات رفتاری و کلامی باشند. لذا با دیدن دعوا در زندگی خود نگران نشوید و سعی کنید منطقی رفتار کنید.

    اما گاهی بروز دعوا نماینگر اختلافات عمیق فرهنگی در زوجین شده که باعث سردی و ایجاد تامل بیشتری برای شکل دادن به زندگی مشترک می‌شود. دعوا در دوران نامزدی و هر دوران دیگر اتفاق می‌افتد. اما تنها زمانی باعث سردی می‌شود که شما متوجه شوید دارای اختلافات بنیادینی هستید که برایتان آزار دهنده است. اگر امکان سازش نیز وجود نداشته باشد، زوجین از یکدیگر فاصله می گیرند. در این شرایط درباره تصمیمشان برای ازدواج به فکر فرو می روند. فراموش نکنید هر مشکلی قابل درمان است. لذا در ادامه مقاله به چگونگی حل این علل نیز می پردازیم.

     

     

    دلزدگی در دوران عقد

    دلزدگی در دوران عقد تنها به یک موضوع برمی گردد و آن عدم آمادگی زوجین برای ازدواج است. دلزدگی باعث ایجاد مشکلات روحی و لطمه به روان طرف مقابلتان می شود. لذا تا دوران عقد سعی کنید در روابطتان افراط و یا تفریط نکنید.

    پیش بردن برنامه ازدواجتان زیر نظر بزرگتر ها و افراد با تجربه و همچنین دستیابی به شناخت درست و صحیح باعث جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی خواهد شد.

    ماندن در نقش های دوران مجردی

    ازدواج کردن به معنای به عهده گرفتن نقش های جدیدی است. با این تصمیم شما دیگر یک کودک و یا یک نوجوان نابالغ نیستید. سردی و جدایی زمان به وجود می آید که شما هم بخواهید هم زمان یک همسر و یک نوجوان نابالغ باشید و رفتارهای دوران پیش از ازدواجتان را انجام دهید. درست است که شما می توانید مانند آن دورانتان دوستانتان را داشته باشید و یا تفریح کنید. اما نکته آن است که باید درباره این موضوعات و خواسته ها پیش از ازدواج صحبت کنید و نظر طرف مقابلتان را بدانید. چنانچه این رفتارها مورد قبول همسرتان نباشد، سردی و دوری اتفاق می افتد. بعد از عقد، زندگی بر عهده شما و همسرتان است و رنگ جدی تری به خود می گیرد. رفتار عاقلانه و بالغانه باعث افزایش اعتماد به نفس در همسرتان نیز می شود از این رو سعی کنید که نقش های جدیدتان را انکار نکنید.

     

     

    راه های جلوگیری از سرد شدن در دوران عقد

    هر مشکلی یک راه درمان نیز دارد. محبت و صمیمیت راه اول حل مشکلات است. خداوند جهان را بر پایه عشق آفریده است. لذا در گام اول مشکلاتتان به سراغ محبت و عشق بروید. علاوه بر این صحبت کردن با شریک زندگیتان، گوش دادن به خواسته ها و انتظارات او بدون پرخاشگری از راه هایی است که می توانید سردی رابطه خود را از بین ببرید. سکوت و بیان نکردن مشکلات، درون ریزی افکار و یا بازگو کردن مشکلات به دیگر افراد خانواده به هیچ عنوان کمک کننده نیست. بلکه بیشتر به روابطتان آسیب می زند.

     

     

    در چنین مواقعی سعی کنید صحبت کنید و علاوه بر آن خوب بشنوید. تا بتوانید به راهکاری درست درباره حل مشکلات خود برسید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا