زمان مناسب برای پیشنهاد ازدواج و تمام نکاتی که باید بدانیم

زمان مناسب برای پیشنهاد ازدواج
  • زمان مناسب برای پیشنهاد ازدواج

    زمان مناسب برای پیشنهاد ازدواج بهترین زمان برای هر زوج بستگی به شرایط شخصی آنها دارد. اما معمولاً پیشنهاد ازدواج در زمانی مناسب میتواند روحیه و احساسات عاشقانه را به اوج برساند. در برخی موارد، این پیشنهاد ممکن است در زمانی باشد که دو نفر به تفکر درباره رابطه و ازدواج فکر کرده‌اند و آماده ارائه قول ازدواج به یکدیگر هستند. برای برخی دیگر، بهترین زمان برای پیشنهاد ازدواج ممکن است در یک مکان و روز و خاطره خاصی باشد که احساس کامل شدن و برای یکدیگر بودن را در آن لحظه تجربه کرده‌اند. هرگونه پیشنهاد ازدواج باید با احترام به هر دو فرد و توجه به شرایط زندگی آنها انجام شود تا مطمئن شوند که آماده و متعهد به این تصمیم هستند.

    قلب شما مملو از عشق است و می‌خواهید که سریعتر حرکت کنید. در صورتی که شما باید تمامی جوانب را بسنجید تا با پاسخ منفی برای پیشنهاد ازدواج خود روبرو نشوید. پیشنهاد ازدواج اصلا کار سختی نیست ولی این شنیدن جواب منفی است که باعث سخت شدن کار است.  در این مقاله می‌خواهیم بپردازیم به تمامی کارهایی که باید انجام دهیم و بهترین زمانی که برای پیشنهاد ازدواج می‌توانیم انتخاب کنیم.

    از شناخت کامل پیش از ازدواج مطمئن باشید؟

    حتما این سئوال در ذهن شما هم وجود دارد که چه مدت زمان لازم است، تا قبل از ازدواج شناخت کافی روی فرد مورد نظر پیدا کنیم؟ در پاسخ باید گفت که هیچ فرمولی در دنیا وجود ندارد که به شما زمانی ارائه دهد. اگر از تمامی اطرافیان خود نیز در این مورد سئوال کنید. ممکن است پاسخ ها از ۴ روز تا ۱۰ سال متفاوت باشد!

    سعی کنید با فرد مورد نظرتون در صورت امکان کمی زمان بگذرانید. تا او را در اوقات خوب و بد، حتی کمی عمیق‌تر بشناسید. می‌توانید از مقاله راههای شناخت زنان قبل از ازدواج نیز کمک بگیرید. فقط شما هستید که این زمان را تعیین می‌کنید. در زمانی که احساس می‌کنید کاملا آماده هستید و از شناخت کامل برخوردارید می‌توانید به مرحله بعد قدم بگذارید.

     

    آیا در مورد تشکیل خانواده با هم صحبت کرده‌اید؟

    زمانی که به شناخت کافی نسبت به فرد مورد نظر خود رسیده باشید. زمان آن فرا می‌رسد که در مورد آینده و تشکیل خانواده و مسائل آن صحبت کنید. در اینجاست که معیارهای اصلی ازدواج خودتان را مطرح می‌کنید و همسر آیندتان نیز معیارهای خودش را مطرح می‌کند. این معیارها بستگی به خودتان دارد و از الگویی پیروی نمی‌کند. برای برخی‌ها فاصله سنی مناسب، سطح تحصیلات و یا اختلاف مذهبی و حتی مسائل ظاهری مانند اختلاف قد نیز مهم است. حتی ممکن است در مواردی ترس از ازدواج در شخص مورد نظر وجود داشته باشد. حتی مسائل مهمی همچون فرزند دار شدن در آینده نیز می‌تواند جزو موارد صحبت باشد. مطالعه مقاله پیش از ازدواج در مورد چه مسائلی صحبت کنیم؟ می‌تواند شما را راهنمایی کند.

    در مورد پیشنهاد ازدواج مشورت کنید؟

    پس از صحبت با فرد مورد نظرتان و بررسی معیارهایتان زمان آن رسیده که جمع بندی کرده و با اعضای خانواده تان و یا فردی از خانواده که با او احساس صمیمیت بیشتری دارید و می‌دانید که می‌تواند در این موضوع شما راهنمایی کند، صحبت کنید. حتی در این زمان می‌توانید خانواده خود را با خانواده همسر آیندتان آشنا کنید. تا شاهد برخورد و روابط بین خانواده نیز باشید. در صورت نیاز می‌توانید مشاوره پیش از ازدواج نیز بهره مند شوید.

     

    زمان مناسب برای پیشنهاد ازدواج

    زمان مناسب برای بیان پیشنهاد ازدواج زمانی است که همسر آیندتان در آرامش باشد. در صورت امکان یک مکان آرام را برای این پیشنهاد ازدواج انتخاب کنید. اگر به فکر غافلگیری هستید و می‌خواهید در جمعی شلوغ و پرجمعیت پیشنهاد ازدواجتان را بیان کنید. حتما از قبل اطمینان کامل داشته باشید از اینکه همسر آیندتان به شما جواب مثبت خواهد داد. بعد از اطمینان پیشنهاد در جمع شلوغ و غافلگیری را به عنوان یک ژست زیبا برای همسر آیندتان انجام دهید زیرا شنیدن جواب منفی در جمع می‌تواند ضربه بعدی به روحیه شما وارد کند.

    چگونه پیشنهاد ازدواج را بیان کنیم؟

    شجاع باشید و به دور از استرس و با اعتماد به نفس کامل صحبت کنید. به صورت کاملا مختصر و خلاصه از ویژگی اخلاقی همسر آیندتان که خیلی برای شما محبوب است، صحبت کنید. حتی می‌توانید دلیل اینکه چرا می‌خواهید تمام عمر خود را با او سپری کنید، نیز برای او بگویید. نحوه بیان شما خیلی موثر است روی بیان خود تمرین کنید ولی چیزی را حفظ نکنید، اجازه دهید قلبتان صحبت کند، نه اینکه فقط کلمات حفظ شده را شبیه یک ربات باز گو کنید.

    برای شنیدن هر جوابی آماده باشید!

    وقتی که شما پیشنهاد ازدواجتان را مطرح میکنید قطعا برای شنیدن پاسخ مثبت و مراحل بعد خود را آماده کرده‌اید. در صورتی که در برخی موارد به دلایل متعددی امکان شنیدن پاسخ منفی نیز وجود دارد. در صورتی که پاسخ منفی را دریافت کردید. نا امید نشوید و می‌توانید علت پاسخ منفی او را جویا شوید. شاید کلید حل مشکل را داشته باشید. حتی ممکن است تنها به زمان بیشتری برای فکر کردن نیاز داشته باشید.

     

    در نهایت

    بعد از گذراندن مراحل و مطرح کردن پیشنهاد ازدواج در صورت شنیدن جواب مثبت باید خود را برای کارهای قبل از ازدواج و بقیه مراحل آماده کنید. همچنین در صورت شنیدن جواب منفی نیز بقیه زندگی ادامه دارد. برای داشتن یک زندگی سالم نیاز است همه جوانب را بسنجید، شما می‌توانید با تماس آنلاین و یا تلفنی در این زمینه مشاوره دریافت کنید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا