چگونه کسی را متقاعد کنیم که به هر چیزی اعتقاد داشته باشد

چگونه کسی را متقاعد کنیم که به هر چیزی اعتقاد داشته باشد
  • چگونه کسی را متقاعد کنیم که به هر چیزی اعتقاد داشته باشد

    برای متقاعد کردن کسی به یک موضوع مشخص، می‌توان از مجموعه‌ای از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف استفاده کرد. اولین کاری که باید بکنید، این است که به خوبی موضوعی که قصد دارید پوشش دهید و بتوانید آن را به طور جامع و کامل توضیح دهید. سپس می‌توانید از دلایلی که شما به عنوان دلایل قوی برای ایمان به این موضوع باور دارید، استفاده کنید. می‌توانید به دیگران اثبات کنید که چرا باید به این موضوع باور داشته باشند و چرا آن را به عنوان یک مسئله مهم در نظر بگیرند.

    یکی از روش‌های متقاعد کردن دیگران، استفاده از مثال‌ها و شواهد موجود است. می‌توانید به دیگران نشان دهید که چگونه این موضوع در زندگی واقعی تاثیر گذاشته و چگونه استدلال‌های شما با موقعیت‌های مختلف مطابقت دارند.

    همچنین، می‌توان از دیگران خواست که مقالات، سخنرانی‌ها یا کتب مرتبط با این موضوع را مطالعه کنند و نظراتشان را در این رابطه بیان کنند. این کار می‌تواند باعث شود که آنها بیشتر با مفهوم و موضوع آشنا شوند و احتمالاً باورشان به آن بیشتر شود.

    به علاوه، اگر فرد مورد نظر، از شما برای درک بهتر این موضوع، سؤال می‌کند، برای پاسخ دادن به این سؤالات، باید خیلی دقیق و کامل باشید. همچنین، می‌توانید از اجتناب از بداندازه‌ها و توهین به نظرات و باورهای آنها استفاده کنید.

    در نهایت، توصیه می‌شود که به صداقت، صبر و قانون عددی روی بیاورید. می‌توانید به فرد اطلاعات و مشخصات آماری مرتبط با موضوع مورد نظر را بکار بیاورید و به او نشان دهید که چگونه این موضوع در جهان واقعی تاثیر دارد و چرا باید به آن باور داشته باشیم. باید به گونه‌ای فکر کنید که شما خود از موضوع مورد نظر اطلاعات کافی و عمقی دارید و بنابراین می‌توانید بهترین نظر را در این رابطه بدهید.

    با ایجاد ارتباط و استفاده از منطق و از روش‌های منطقی، می‌توانید به شخص دیگری نشان دهید که چرا باید به این موضوع باور داشته باشد و درک خود را از آن بهبود بخشید. به طور کلی، پاسخگویی به سؤالات و نظرات دیگران و استفاده از دلایل منطقی و ارتباط آنها با وضعیت‌های واقعی می‌تواند به شما در موفقیت در متقاعد کردن کسی کمک کند.

    روانشناسی متقاعد کردن

    روانشناسی متقاعد کردن کسی که شما را باور کند به این معنی است که او را متقاعد کنید که یک باور جدید را بپذیرد یا دانش یا باورهای خود را در مورد یک ایده موجود به روز کند.

    همه مردم ایده های شما را از اولین تلاش نمی‌پذیرند، اما خبر خوب این است که قوانینی وجود دارد که می‌تواند شانس شما را برای متقاعد کردن دیگران به باور شما افزایش دهد.

    اگر در مورد شخصی که می‌خواهید متقاعدش کنید، دانش یا تجربه قبلی در مورد آنچه می‌خواهید او را متقاعد کنید، داشته باشد، هدف اصلی شما این است که باورهای او را متزلزل کنید و به او ثابت کنید که اشتباه می‌کند. پس از انجام این کار می‌توانید ایده خود را به او ارائه دهید.

    اگر فرد ایده قبلی در مورد آن چیز ندارد، می‌توانید با گفتن باورهای خود به او  بلافاصله شروع کنید.

    چرا نمی توانم دیگران را متقاعد کنم؟

    قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه کسی را متقاعد کنید که به چیزی اعتقاد داشته باشد یا ایده شما را بپذیرد، ابتدا باید دلایلی را بدانید که عموماً باعث مخالفت افراد با ایده ها و باورهای جدید می شود:

    تضاد اعتقادی و باورها: اگر یکی از دوستانتان به شما بگوید که زمین به دور خورشید نمی‌چرخد، چه پاسخی خواهید داشت؟ مطمئناً او را باور نخواهید کرد زیرا از قبل می‌دانید که هر نه سیاره به دور خورشید می‌چرخند. شما یک نظر مخالف دارید و به همین دلیل او را باور نکردید. بنابراین اولین مانعی که باعث شد زمانی که دوست شما سعی کرد شما را متقاعد کند با دوست خود مخالفت کنید سیستم اعتقادی شما بود.

    دانش: هر چه دانش فرد در مورد چیزی بیشتر باشد، متقاعد کردن او سخت تر خواهد بود. فکر می‌کنید اگر بخواهید یک استاد نجوم را متقاعد کنید که خورشید تنها ۱۰۰۰ کیلومتر با زمین فاصله دارد، چه اتفاقی می‌افتد؟ او هرگز شما را باور نخواهد کرد زیرا از قبل دانش عمیقی در مورد موضوع دارد و ممکن است شواهد علمی خلاف ادعاهای شما به شما ارائه دهد. بنابراین دومین مانع برای متقاعد کردن افراد سطح دانش آنها در مورد موضوع است.

    همانطور که قبلاً متوجه شده اید، دو مانع اول (باورها و دانش قدیمی) را می‌توان در یک چیز دسته بندی کرد که عبارت است از داشتن باور دیگری که با شما در تضاد است.

    شک گرایان: شکاکان افرادی هستند که تقریباً به همه چیز و همه چیز شک دارند. آنها هرگز چیزی را نمی پذیرند مگر اینکه از آن مطمئن باشند. اگر با یک فرد شکاک  سروکار دارید، این کار مشکلات بیشتری را اضافه می‌کند.

    چگونه کسی را متقاعد کنیم که به چیزی اعتقاد داشته باشد

    بر اساس موانع قبلی، می‌توانیم تکنیک‌های مقابله‌ای را ارائه کنیم که می‌تواند احتمال موفقیت شما را هنگام تلاش برای متقاعد کردن کسی افزایش دهد. آن تکنیک ها عبارتند از:

    ۱.تکان دادن باور موجود او:

    هر چه در هنگام صحبت در مورد باور خود قاطعانه تر و با اعتماد به نفس به نظر برسید، احتمال تزلزل  باور طرف مقابل در مورد آن چیز بیشتر می شود (به شرطی که اطلاعات زیادی در مورد آن داشته باشد).

    با اعتماد به نفس صحبت کنید،  از لحن صدای مطمئن استفاده کنید از زبان بدن استفاده کنید و متوجه خواهید شد که فرد شروع به شک کردن به باورهای خود کرده است.

    ۲.پایگاه دانش او را تضعیف کنید:

    حتی اگر در حین صحبت مطمئن بودید، پایگاه دانش فرد می‌تواند به عنوان مانعی برای متقاعد کردن او با ایده‌های خود عمل کند. به همین دلیل است که متقاعد کردن یک نفر که بیشتر از او می‌دانید مهم‌تر از متقاعد کردن او با ایده خود است. اگر توانستید شخص را متقاعد کنید که بیشتر از او می دانید، منبع قابل اعتمادی برای ضمیر ناخودآگاه او خواهید بود. در نتیجه برنامه‌ریزی او برای شما بسیار آسان‌تر خواهد شد. برای انجام این کار نیازی به جادو ندارید، فقط باید با مستندات مناسب و حقایق محکم آماده باشید. هرچه شواهد شما واضح تر باشد و بتوانید پایگاه دانش او را تضعیف کنید، متقاعد کردن او با دیدگاه خود آسان تر خواهد بود.

    ۳.برای افراد شکاک مدارک ارائه کنید:

    بر خلاف باورهای رایج، شکاکان می‌توانند به هر چیزی اعتقاد داشته باشند، مشروط بر اینکه برای حمایت از ایده خود به آنها شواهد واضح ارائه دهید. هر چه سرنخ های بیشتری برای تقویت استدلال خود ارائه دهید، طرف مقابل کمتر شک می‌کند و متقاعد کردن او آسان تر خواهد بود.

    ۴.باور و اعتقاد به ایده خود:

    آیا متوجه شده اید که وقتی شخصی به ایده ی خود  قویاً اعتقاد داشته باشد ، معمولاً موفق می شود دیگران را نیز متقاعد کند که به آن اعتقاد داشته باشند؟ کارآفرینی که معتقد است ایده‌اش شایسته است، معمولاً در ایجاد یک تجارت بسیار خوب موفق می‌شود. هرچه بیشتر به ایده خود ایمان داشته باشید، هنگام صحبت در مورد آن مطمئن تر و قانع کننده تر به نظر خواهید رسید.

    ۵.تکرار و قانون جذب:

    می توانید ذهن یک نفر را در طول زمان برنامه ریزی کنید. هر بار که با او ملاقات می‌کنید کمی در مورد ایده خود صحبت کنید و سپس او را ترک کنید. عباراتی که به او گفته‌اید توسط ضمیر ناخودآگاه او حذف نمی‌شوند، اما در عوض تا زمانی که چیزی آنها را تقویت کند ذخیره می‌شوند. به عنوان مثال، اگر مدام به دوست خود می‌گفتید که او راننده ضعیفی است، ممکن است تا زمانی که تصادف نکرده باشد، حرف شما را باور نکند. هنگامی که این اتفاق می افتد، او تمام نظرات شما را در مورد مهارت های رانندگی خود به یاد می آورد و متقاعد می شود که حق با شماست.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا