چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها

روابط سالم با همکلاسی ها
  • چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها

    داشتن دوستانی صمیمی و برقراری ارتباطی مستحکم با آنها، می تواند در زندگی و حل مشکلات آن بسیار کمک کننده باشد. یک دوست خوب می تواند از فامیل و آشنایان نیز قابل اعتمادتر باشد. اما برای ایجاد چنین ارتباطی نیاز به زمان و تلاش بسیار است. یک ارتباط مؤثر با جلب اعتماد و در طول زمان ایجاد خواهد شد. بنابراین اغلب دوستی هایی که از زمان نوجوانی و در مدرسه شکل گرفته اند، بسیار قابل اعتماد هستند. در همین راستا در این مقاله تلاش کردیم تا چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها و روش هایی برای برقراری آن را شرح دهیم.

     

    روش های ایجاد یک دوستی

    ایجاد یک ارتباط جدید تا حدودی دشوار به نظر می رسد. به خصوص از دیدگاه یک نوجوان این امر مشکل تر نیز خواهد بود. اما کافی است که شجاعت به خرج داده و خود را در شرایط مربوطه قرار دهید، خواهید دید که خود به خود انجام می پذیرد.

    سؤال پرسیدن از همکلاسی ها، پاسخ دادن به سؤالاتشان، همدلی با آنها، قدم زدن و تلاش برای یافتن نقاط اشتراک و… را می توان به عنوانتلاش برای برقراری چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها به شمار آورد. سعی در شناختن دوستان، پی بردن به سرگرمی های مورد علاقه آنها و… هم می تواند مفید واقع شود.

    به علاوه برای استحکام بخشیدن به دوستی، باید برای دوست خود وقت گذاشت و خاطرات بیشتری را رقم زد. می توان برخی از تجربیات و خاطرات زندگی خود را نیز با دوست خود در میان گذاشت. هر چند که این موارد زمان‌بر هستند، اما به دوستی عمق خواهند داد. به طور مثال با دوست خود به سینما بروید، قبل و یا بعد از مدرسه یکدیگر را ببینید، مسیر منزل تا مدرسه را با یکدیگر بروید و… .

     

    تقویت هر چه بیشتر دوستی

    تقویت هر چه بیشتر یک رابطه مرهون صرف زمان بیشتر (به خصوص دوستی های جدید) می باشد. برای این کار می توان دوستان خود را به مهمانی دعوت کرد، با یکدیگر به مسافرت رفت و… . این موارد را می توان جزو تلاش برای ایجاد چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها دسته بندی کرد.

    توجه به احساس طرف مقابل نیز یکی از مهم ترین ها می باشد. به طور مثال در ناراحتی های او شریک شده و علت آن را جویا شوید. به علاوه می توان احساس خود را نیز با او در میان گذاشت. این کار می تواند به او در گفتن احساسش بدون ترس از قضاوت شدن، کمک کند.

    ارزش دادن به دوستان و احترام گذاشتن به آنها نیز از چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی می باشد. به طور مثال وقتی دوست خود را در محوطه مدرسه می بیند به هیچ وجه او را نادیده نگیرید. به او سلام کنید و بگویید که از دیدنش خوشحال هستید. برای این کار می توان از مهارت های غیر کلامی که زیر مجموعه ای از انواع مهارت های ارتباطی هستند نیز استفاده کرد. به طور مثال با دیدن دوست خود می توان لبخند زد، او را در آغوش گرفت و با او دست داد. مواردی مشابه می توانند در تقویت دوستی ها بسیار مؤثر باشند.

     

    چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها

    به طور مثال دعوت دوستان به مهمانی های خاص خود نشان دهنده ارزش دادن و خواهان ادامه دوستی با آنها است. دعوت به تولد، جشن فارغ التحصیلی و یا به یاد داشتن تولد آنها و هدیه دادن به آن مناسبت، می تواند دوستی ها را عمیق تر کند. در نتیجه نباید از این موارد غافل شد.

    به علاوه یکی از چند نمونه از روابط سالم با همکلاسی ها صادق بودن در دوستی است. صداقت در دوستی و عمل کردن به وعده ها، نکته ای بسیار مهم است که در صورت وقوع، باعث ایجاد حال خوب و البته ارتباطی پایدار خوهد شد. قابل اعتماد بودن در بین دوستان و همکلاسی ها از مهم ترین نکات تداوم دوستی می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا