چطور رابطه عاشقانه موفق داشته باشیم؟ (رازهای رابطه ی شگفت انگیز)

چطور رابطه عاشقانه موفق داشته باشیم
  • چطور رابطه عاشقانه موفق داشته باشیم؟ (رازهای رابطه ی شگفت انگیز)

    برای داشتن یک رابطه عاشقانه موفق و شگفت انگیز، از راه های مختلفی می توان استفاده کرد. اولین مرحله برای داشتن یک رابطه سالم و موفق، درک و دریافت نیازهای همسر خود است. برای این کار، می توانید در مورد ترجیحات، علاقه‌ها و ارزش‌های او صحبت کنید و از این طریق بیشتر با او آشنا شوید.

    عامل مهمی که برای داشتن رابطه ایده آل نیاز است، صداقت و اعتماد است. بین شما و همسرتان باید یک محل ممنوع الخروج وجود داشته باشد که هر دوتان بتوانید به راحتی در مورد هر موضوعی با هم حرف بزنید و از این طریق مشکلاتتان را برطرف کنید. همچنین، باید به یکدیگر احترام گذاشته و به صداقت ها و احساسات همدیگر ارزش بدهید.

    در ادامه، برای داشتن رابطه عاشقانه موفق، ارتباط موثر و عمیق با همسرتان بسیار مهم است. این ارتباط نه تنها شامل صحبت کردن و زمان گذرانی با یکدیگر است، بلکه باید سعی کنید تا به یکدیگر توجه کنید و به احساسات همدیگر حساس باشید. این ارتباط مسئولیت و عشق را چه در لحظات خوش و چه در لحظات سخت بالا می برد.

    علاوه بر این، برای داشتن یک رابطه موفق و شگفت انگیز، باید سعی کنید که تجارب و خاطرات خوب را با هم به اشتراک بگذارید و در کنار هم شاد باشید. برنامه ریزی برای سفرهای ویژه، پذیرایی از دوستان و خوانواده و شب های عاشقانه باعث می شود ارتباط شما با هم بهبود یابد و نسبت به یکدیگر عاشقانه تر بشوید.

    همچنین، راه هایی برای ایجاد هیجان در رابطه نیز وجود دارد. به عنوان مثال، می توانید با همسرتان در مورد موضوعات جذاب و جدید صحبت کنید، تجربه های جدیدی کنید، به همدیگر سورپرایز های مثبت بدهید یا حتی به طور منظم روز های عاشقانه داشته باشید. این برای تحریک و افزایش هیجان در رابطه بسیار موثر است.

    در نهایت، برای داشتن رابطه عاشقانه موفق، باید از اختلافات و مسائل رایج در رابطه اجتناب کرد و به جای آن، روی تغذیه رابطه و ایجاد صلح و آرامش تمرکز کنید. هیچ رابطه ای بدون مشکلات و اختلافات قابل پیشروی نیست، اما حل موثر این مشکلات و ادامه رابطه با عشق و احترام به یکدیگر، امری بسیار مهم و حیاتی است.

    با توجه به این نکات، می توان به این نتیجه رسید که برای داشتن رابطه عاشقانه موفق، نیازمند صداقت، اعتماد، ارتباط موثر، ایجاد هیجان، اجتناب از مشکلات و تغذیه رابطه هستیم. اگر توانایی داشته باشیم تا این نکات را به درستی پیاده کنیم، مطمئناً رابطه ما نه تنها موفق و شگفت انگیز خواهد بود، بلکه به طور مداوم بهبود یافته و در طول سال های آینده نیز پایدار خواهد بود.

    وقتی از رابطه عاشقانه موفق حرف می‌زنیم، جدا از مسائل اساسی مثل احترام، اعتماد، تعهد و … که از قدیم توی گوشمون خوندن و همه رو از دم حفظیم، گاهی انجام دادن کارای کوچیک و به ظاهر کم اهمیت غوغا می‌کنه.

    همون‌طور که یه حرف اشتباه، یه ابرو بالا انداختن، یه نگاه کج میتونه تا مدت‌ها کش‌دار بشه و آخرش هم جای زخمش روی دل بمونه، یه هدیه کوچیک، یه تحسین ساده، یه لمس عاشقانه این قدرت رو داره که یه رابطه عاشقانه رو سرپا نگه داره.

    امروز یاد می‌گیریم که چطور یک رابطه عاشقانه موفق داشته باشیم و ببینیم چه کارهایی به زندگی زناشویی ما جون دوباره میدن. همراهمون بمونین.

    لیست محتوا [نمایش]

    یادآوری کن که دوسش داری

    صدای «اعمال» از «کلمات» رساتره، قبول! اما نیاز آدمیزاد به شنیدن رو چطور باید دوا کرد؟

    متأسفانه هرچی زندگی جلوتر می‌ره، آقای خونه تصور می‌کنه همین‌که مدام برای رفاه حال اهل خونه در تلاشه، به تنهایی همه عشق و علاقش رو می‌رسونه، یا خانم فکر می‌کنه همین‌که پخت و پز و رفت و روب رو انجام می‌ده، نشون می‌ده که چقدر همسرش رو دوست داره. باشه، قبول، نشون می‌ده، اما نه همش رو! کلماتی که به زبون می‌آریم، احساسات مارو مستقیماً منتقل می‌کنن.

    هر از چند گاهی وقت بذارید و احساسات خودتون رو با چند جمله برای شریک زندگی‌تون بیان کنین. مطمئن باشین راه دوری نمی‌ره. یه جمله ساده «دوستت دارم» یا «برام قدر دنیا ارزش داری» می‌تونه کاری کنه بار دیگه حس مراقبت و امنیت در رابطه شما جوونه بزنه.

    رابطه عاشقانه موفق: محبت رو نشون بده

    از تماس‌های جزئی از روی صمیمیت غافل نشین. دستی که موقع مسواک زدن روی کمر همسرت می‌ذاری، بازویی که وقتی روی مبل کنارت دراز کشیده دورش حلقه می‌کنی، یا وقتی موقع قدم زدن دستاشو محکم می‌گیری، همه این‌ها حس محبت و گرمای رابطه رو به همسرت منتقل می‌کنه و عشق و علاقه بین شما رو تشدید می‌کنه.

    از اهمیت ارتباط چشمی غافل نشو و هیچ‌وقت در طول زندگی مشترک، آغوشت رو از شریک زندگیت دریغ نکن، حتی وقتی از دستش عصبانی هستی. می‌شه گفت این یکی از بایدهای یه رابطه عاشقانه موفق به حساب میاد.

    مدام تحسینش کن

    مرتب به شریک زندگیت یادآوری کن که کدوم رفتارها و ویژگی‌های فردیش رو بیشتر از باقی خصوصیات اخلاقیش دوست داری. همیشه که نباید از خصلت‌های منفی گفت. بگذار بدونه که چه چیزی رو توی وجود اون تحسین می‌کنی. رو به روش بشین و نقاط قوتش رو براش بشمر و صمیمانه از ته قلبت بگو که به خاطر تک تک اون‌ها بهش افتخار می‌کنی.

    بهش بگو که با حضورش چقدر خوشبختی. همسرت نیاز داره بدونه که تلاش اون برای پیشرفت زندگی رو به چشم می‌بینی و قدردان این حجم از تلاش و زحمتاش هستی.

    سفره دلت رو باز کن

    اگه چیزی رو دوست نداریم، نمی‌پسندیم، یا اگه رویایی توی سرمونه، از چیزی می‌ترسیم، توی حوزه‌ای موفقیتی به دست آوردیم یا اشتباهی مرتکب شدیم و ضرر دیدیم، هیچ کدوم این‌ها رو نباید بریزیم تو خودمون!

    این اتفاق بیشتر توی مردها میفته که کمتر از مسائل توی ذهنشون حرف می‌زنن، اما تا وقتی یکی هست که می‌تونه حرفامونو بشنوه و با چند تا جمله آروممون کنه، چرا خودخوری؟ یادت باشه حجم چیزهایی که با همسرت به اشتراک می‌ذاری، همیشه (و همیشه!) باید از اونچه با باقی آدم‌ها در میون می‌ذاری بیشتر باشه.

    البته ما اصلاً منکر نیاز به حریم شخصی حتی توی نزدیک‌ترین رابطه‌ها نیستیم، اما تا اونجا که می‌تونیم باید شریک زندگی رو در جریان دغدغه هامون قرار بدیم.

    بهش بگو «من کنارتم»

    وقتی شریک زندگی ما درگیر چالش بزرگی مثل از دست دادن کار یا مرگ عزیزی می‌شه، موقعیت ما به عنوان همسر خوب کاملاً واضح و مشخصه. اما همیشه لازم نیست این چالش‌ها بزرگ باشن، گاهی حتی یک بحث کوچیک توی محل کار، تصادف جزئی، گیر کردن توی ترافیک یا هر اتفاق جزئی دیگه می‌تونه حال شریک زندگیمون رو عوض کنه و اون رو به سمت اضطراب و استرس بکشونه.

    در چنین مواقعی باید بتونیم از او حمایت کنیم و نشون بدیم که تحت هر شرایطی کنارش هستیم. البته این اصلاً به معنی تحمل کردن بدرفتاری جسمی یا کلامی نیست، اما بد نیست کمی پوست خودمون رو کلفت کنیم و در شرایط پرتنش، آرامش خودمون رو حفظ کنیم.

    هیچ کاری هم از دستمون برنیاد، گوش شنوا که می‌تونیم باشیم، مگه نه؟

    رابطه عاشقانه موفق: معجزه‌ی هدیه درمانی

    از من می‌شنوی دوست عزیز، از هر فرصتی برای ابراز علاقه با هدیه‌های کوچیک و بزرگ استفاده کن که ۱۰ برابرش به خودت برمی‌گرده. یه کتاب خوب، یه نوع دسر خاص، لباس، بدلیجات، جواهرات، هر چیزی که فکر می‌کنی همسرت رو خوشحال می‌کنه و به لباش لبخند میاره.

    خلاقیت به خرج بده و برای همسرت یادداشت عاشقانه بنویس، یا تو شلوغ‌ترین ساعت کاری بهش پیام بده که «دوسش داری».

    هر چیز کوچیکی که یادآوری کنه به فکر همسرت هستی، بهش کمک می‌کنه نسبت به خودش احساس بهتری داشته باشه و توی رابطه امنیت بیشتری احساس کنه.

    آدما هیچوقت کسایی که لبخند به لبشون میارن رو فراموش نمی‌کنن.

     

    هیچکس کامل نیست

    با ربات که ازدواج نکردیم! همسر ما هم درست مثل ما یک آدمه، با همه مشکلات و خطاهایی که از یک انسان انتظار می‌ره. یاد بگیر که به این‌ها به چشم خصلت نگاه کنی، نه کاستی. خصلت‌های شریک زندگیت رو بشناس و از اون‌ها قدردانی کن که بخش مهمی از شخصیت همسرت رو همین «کم‌آوردن‌ها» شکل میده.

    ضعف‌های ما از ناامنی هامون نشات می‌گیره، تحت هیچ شرایطی این ضعف‌ها رو با صدای بلند به زبون نیار که با این کار عملاً با دستای خودت تیشه به ریشه زندگیت می‌زنی. اگه دنبال یک رابطه عاشقانه موفق هستی، به نیازها و کاستی‌های همسرت با مهربونی پاسخ بده.

    رابطه عاشقانه موفق: شنونده خوبی باش

    شنیده نشدن یکی از بزرگ‌ترین مسائلیه که روابط رو به سمت سردی و بعضاً جدایی عاطفی میبره. همه ما همیشه دوست داریم حرف بزنیم، دغدغه‌هامون رو بیان کنیم و با این کار از شر انرژی منفی مسائل کوچک و بزرگ خلاص بشیم.

    اما آیا بلدیم که شنونده خوبی باشیم؟ وقتی شریک زندگی ما از محیط کار، مشاجره خونوادگی یا هر مسئله دیگه پیش ما گلایه میکنه، ما هم شروع به سرکوب و سرکوفت می‌کنیم یا بهش احساس همدردی هدیه می‌دیم؟

    اگه به دنبال رابطه عاشقانه موفق می‌گردیم، باید شنونده خوب بودن رو تمرین کنیم.

    به همسرت فضا بده

    البته که شریک زندگیت رو دوست داری و می‌خوای که رابطه عاشقانه موفقی در کنارش داشته باشی، پس راحتش بگذار! بدترین ظلمی که یک مرد یا زن در حق رابطه عاشقانه خودشون می‌کنن، القای حس تصاحب و تملک به همسرشونه.

    اینکه باید در جریان همه جزئیات زندگی شخصی او باشن، با چه افرادی رابطه دارن، چه کار می‌کنن، یا حتی چه احساسی دارن! همه این‌ها باید تحت کنترل اون‌ها باشه تا بتونن احساس آرامش داشته باشن.

    اگر از من می‌شنوی، این افراد با این طرز فکر فقط زندگی رو برای خودشون سخت می‌کنن. هر آدمی حق داره که علایق، دوستان و سرگرمی‌های خودش رو داشته باشه. پس به این حریم احترام بگذار تا هم خودت متقابلاً چنین احترامی رو دریافت کنی و هم جایگاهت رو به عنوان یک همسر روشن فکر در ذهن پارتنرت تثبیت کنی.

    تمرین بخشش، راز رابطه عاشقانه موفق

    زندگی که میدون جنگ نیست عزیز من. در طول روز ممکنه هزاران مورد اتفاق بیفته که بعضی از اون‌ها حتی ارزش اخم کردن رو هم ندارن، چه برسه به بحث و دعوا. انتخاب کن که یک سری از مسائل رو فکر نکرده ببخشی و عبور کنی تا خودت آرامش بیشتری داشته باشی.

    در ضمن وقتی بحثی به نفع شما تموم می‌شه و مشخص می‌شه که حق با شما بوده، دیگه واقعاً احتیاجی به ادامه بحث نیست.

    شما منظور خودتون رو رسوندین، اون هم متوجه اشتباهش شده، بزرگی کردن و سکوت شما در این شرایط، وجود همسرتون رو غرق در احساس قدردانی می‌کنه و یکی از علائم دوست داشتن هم هست. یادت باشه توی دعواهای زندگی زناشویی، جایی که رابطه عاطفی شما و همسرتون در خطره، چیزی به اسم برد یا باخت وجود نداره. یکی ببازه، هر دو باختین!

    تفریحات دو نفره رو فراموش نکنین

     

    هرچقدر هم که روزاتون شلوغه، حداقل یک یا دو شب در هفته رو برای یه تفریح دو نفره برنامه‌ریزی کنین. نه خونواده، نه فرزند، نه دوست و آشنا و فامیل، فقط خود شما دو نفر! چیزهای جدید رو تجربه کنین، خاطره بگین، بخندین و از این تنهایی شیرین لذت ببرین.

    اگه وقتی رو به یه ملاقات ساده بیرون از خونه، پیاده روی، یا قرار شام و سینما اختصاص نمیدین، متأسفانه شما زوج نیستین، بلکه دوتا همخونه ساده‌این، نه چیزی بیشتر.

    با وجود همه فراز و نشیب‌های زندگی، حفظ صمیمیت رابطه هر روز اهمیتش بیشتر از دیروزه. فرزندانتون بزرگ می‌شن، مشکلات زندگی حل می‌شه و در نهایت تنها کسی که برای شما می‌مونه، همسرتونه.

    اگه امروز مراقب رابطه عاشقانت نباشی، ۲۰ سال بعد چشم باز می‌کنی و رو به روت فرد غریبه‌ای رو می‌بینی که زمانی برات خیلی عزیز بود، اما دیگه از اون گرمای اول رابطه خبری نیست.

    نمیتونه حدس بزنه؟ تو به زبون بیار

    حرف زدن از انتظارها و چیزهایی که نیاز داریم، ما رو ضعیف، آسیب‌پذیر، خرد و شکسته نشون نمی‌ده. منشا این باور غلط ضعف عزت نفس و لایق ندونستن خودمونه و باید از یک جایی تغییر کنه. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه، مطلب عزت نفس چیست و چطور می‌توان این ویژگی را تقویت کرد؟ رو بخونین تا ببینین چقدر از احساس ارزشمندی فاصله گرفتیم و چطور می‌تونیم اون رو تقویت کنیم.

    خیلی از ما حتی به خودمون اجازه فکر کردن در مورد مسائلی که برامون اهمیت داره رو نمی‌دیم. پس چطور می‌تونیم انتظار داشته باشیم اون بتونه حدس بزنه که ما چی می‌خوایم؟ بیاین یک قدم از چارچوب فردی که ظاهراً دست دراز کرده خارج بشیم و این طرح نیاز رو از نگاه شریک زندگیمون ببینیم.

    رفع نیازهای کسی که بهش علاقه‌مندیم و آرامش دادن به اون، بار اضافه روی دوش ما نیست، بلکه نوعی لذته. برای حفظ رابطه عاشقانه موفق، انتظارات و نیازهای خودتون رو با صدای بلند بیان کنین.

     

    سوار موج زندگی بالا و پایین برو

    باید بتونی بپذیری که شدت عشق شما به طرف مقابل و احساس او نسبت به شما مدام در حال تغییره. گاهی قلبت سرشار از احساس عشق و رضایت عمیقه، گاهی هم تمایلی به او نداری و ترجیح می‌دی برای مدتی در لاک خودت بمونی.

    گاهی باهم می‌خندین، گاهی سر همدیگه فریاد می‌کشین.

    درست مثل پدال یک دوچرخه که بالا و پایین می‌ره، زندگی زناشویی هم روز خوب و روز بد داره، نکته مهم اونجاست که باید با تمرین یاد بگیرین که چطور از دل این روزهای بد عبور کنین، جوری که رابطه عاشقانه شما کوچیک‌ترین آسیبی نبینه.

    پس اگه یک روز صبح از خواب بیدار شدی و احساس کرده دیگه همسرت رو دوست نداری، بهتره کمی صبر کنی و به زندگیت یک فرصت دوباره بدی. ۹۰ درصد مواقع این حس بعد از مدت کوتاهی عوض می‌شه و رابطه بینتون دوباره رنگ می‌گیره.

    کلام آخر و نتیجه گیری

    شاید بشه گفت یه رابطه عاشقانه موفق، رابطه‌ایه که دو طرف نه تنها از دل همه سختی‌ها و آسونی‌ها باقدرت عبور کردن، بلکه توی این مسیر تونستن شعله‌های عشق رو حتی با گذشت سال‌ها توی وجودشون زنده نگه دارن.

    اگه حس می‌کنی به چنین تغییری توی رابطت نیاز داری، یک بار دیگه این مقاله رو با دید بازتر بخون و ببین که از کجا باید شروع کنی.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا