دوستان واقعی یا دوستان مجازی ؟ کدام یک را ترجیح میدهید!

دوستان واقعی یا دوستان مجازی
  • دوستان واقعی یا دوستان مجازی ؟ کدام یک را ترجیح میدهید!

    اگرچه هر دو نوع دوستی، یعنی دوستان واقعی و دوستان مجازی، ارزشمند و مهم هستند، اما تفاوت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد. به شدت بستگی به شخصیت، مقدار و نوع ارتباط و همچنین نیازهای فرد از دوستی دارد که کدام را بیشتر ترجیح میدهد.

    دوستان واقعی عموماً افرادی هستند که با آن‌ها در باشگاه‌ها، صف‌ها، محل کار، مدرسه و یا به طور کلی در محل‌های تودرتو و مراکز اجتماعی دیگر ملاقات می‌شویم. آنها کسانی هستند که با آنها توانستیم روابط صمیمی برقرار کنیم و کنارشان احساس راحتی و اعتماد داریم. دوستی‌های واقعی عموماً براساس تجربیات و ارتباطات حقیقی و ملاقات‌های متنوع میان افراد شکل می‌گیرند. آنها با درک نیازها و مشکلات یکدیگر، در موقعیت‌های خطرناک و یا در لحظات خوشی هم‌دردی می‌کنند و هرگز در نیازی به بالاتر از کلمات به دیگری اثبات این موضوع ندارند.

    از طرف دیگر، دوستان مجازی افرادی هستند که با آن‌ها در فضای آنلاین و با استفاده از پلتفرم‌های اجتماعی مختلف در ارتباط هستیم. منافع و مزایایی که دوستی‌های مجازی با خود دارند عبارتند از: آسانی ایجاد و حفظ ارتباط، قابلیت تحرک و اهالیت با در زمان、 مکان یا سبک زندگی دیگران، موفقیت در ارائه بازتاب‌های انعطاف‌پذیر با نیازهای خاص هر فرد و شکل‌بندی استفاده خودآگاه از دنیای مجازی. در دنیای امروز، باشگاه‌های دوستان مجازی مهم و پرطرفداری دارند و معمولاً در موضوعات خاصی نظیر سلامت روانی، سلامتی و سبک زندگی، خانواده، ورزش، موضوعات کار دیگری، همکاری در برنامه‌های انفعالی با یکدیگر با لذت زیاد انجام می‌دهند.

    با این وجود، دوستی‌های مجازی ممکن است به جهت کمبود ملاقات‌های حقیقی و ارتباطات واقعی، چالش‌های بیشتری را با خود به همراه داشته باشند. لذا کسانی که از ارتباط با دیگران در فضای مجازی لذت می‌برند، باید بر این تخته نوشته شده در نظر داشته باشند که ارتباطات واقعی و قابل اعتماد همچنان برای زندگی و آرامش بیشتر لازم و ضروری هستند.

    بنابراین، درک این نکته به شدت اهمیت دارد که همه ما نیاز به هر دو نوع دوست داریم. ما باید توانایی ایجاد تعادل بین رابطه خود با دوستان واقعی و دوستان مجازی را داشته باشیم و از هر دو ارتباط بهره ببریم. ما به طور همزمان می‌توانیم با دوستانمان در فضای مجازی ارتباط برقرار کنیم و همچنین زمانی برای مراقبت از دوستان واقعی خود نیز داشته باشیم. دوستان مجازی می‌توانند در بسیاری از موارد راهنمای بسیار خوبی باشند و به ما در مواجهه با مشکلات و تحلیل مسائلی که به راحتی در موضوعات مشترک مطرح و حل شوند کمک کنند. اما دوستان واقعی همواره در مقطعه‌های مشکلات و عملیات رو به پیشرفت ما کاریکاتور خواهند داشت.

    با خلاصه، هر دو نوع دوستی در زندگی بشری به طور مداوم اهمیت بالقوه ی دارند و ما باید تلاش کنیم تا هر دو را با دقت و الزامات خود، به طور متعادل و طبیعی تغذیه کنیم. با این کوشش، هر دوی آنها را با شادی، رفاه، اعتماد و آرامش در بخشهای مختلف زندگی ما می‌توانیم تجربه کنیم.

    سرما خوردگی به طور طبیعی بیماری آزار دهنده ای است، اما برای افراد تنها، آزار دهنده تر می‌شود. این موضوع بدین معنا نیست که علائم سرماخوردگی در این افراد متفاوت است بلکه تحقیقات نشان داده است که «افراد تنها علائم این بیماری را شدیدتر  احساس می‌کنند».

    حضور یک دوست می‌تواند اوضاع را بهتر کندافرادی که اجتماعی تر بوده و دوستان بیشتری دارند، زندگی شادتر و طولانی تری را تجربه می‌کنند، همچنین علائم سرماخوردگی نیز در این افراد کمتر است. تحقیقات نشان می‌دهد که حضور یک دوست صمیمی‌و همیشگی می‌تواند باعث ایجاد بهبود سیستم دفاعی بدن و عملکرد آن بشود. دوستان علاوه بر این که می‌توانند در شرایط بد از شما حمایت کنند، همچنین می‌توانند باعث بهبود حال روحی نیز بشوند؛ در واقع آنها با درگیر کردن خود در شرایط و مشغله‌های زندگی تان، به شما کمک می‌کنند تا رشد کنید.


    البته دوست‌های واقعی با دوست‌های مجازی کاملا متفاوت هستندبعید است که برای دوستان مجازی و یا فالوور‌های شما در اینستاگرام، سلامتی جسمی‌و روحی شما اهمیت داشته باشد، درحالی است که  در مورد دوست تان واقعی، این چنین نیست. میچ پرینستین، متخصص روانشناسی دانشگاه کارولینا، بیان می‌کند که «دو نوع محبوبیت وجود دارد که متاسفانه ما بیشتر مواقع، نوع اشتباه آن را انتخاب می‌کنیم.

    یک نوع آن، این است که شما برای اطرافیان و دوستانتان قابل قبول باشید؛ این موضوع رهبریت شما را به همراه داشته و باعث می‌شود تا از اخلاق‌های خودخواهانه خود دست بکشید و فعالیت‌های اجتماعی شما افزایش یابد. تحقیقات نشان داده است که این نوع محبوبیت می‌تواند در تمام طول عمر برای شما فوایدی له همراه داشته باشد و افرادی که دارای این نوع محبوبیت می‌باشند، بهترین و سالم ترین روابط را دارند. اما یک نوع دیگر از محبوبیت این است که نفوذ، قدرت و اعتبار شما را به نمایش می‌گذارد؛ شاید دوستان مجازی تان بتوانند حال کنونی شما را محک بزنند، اما محبوبیت شما را هرگز».

    این که بتوانید تفاوت میان محبوبیت و حال منونی خود را تشخیص دهید، بسیار مهم است. لایک‌هایی که در فضای مجازی دریافت می‌کنید، هیچ تاثیری در محبوبیت شما بین مردم ندارند. محبوبیت واقعی بر پایه تلاش‌هایی است که انجام می‌دهید و بین مردم محبوب می‌شوید و آنها شما را درک می‌کنند. در این نقطه است که جمله زیبای جان تمپلتون به ذهن می‌رسد که می‌گوید «این خوب است که شما فرد مهمی  باشید، اما این که خوب باشید، مسئله مهم تری است».

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا