دعای بازگشـت مال از دست رفته – دعاهای قرآنی

  • دعای بازگشـت مال از دست رفته – دعاهای قرآنی

    دعای پس گرفتن مال-دعا پس گرفتن مال-دعای پس گرفتن اموال-دعا جهت پس گرفتن مال-دعای مجرب برای پس گرفتن مال-

    گاهی شانس دارد به دلیـل کفران نعمت و فراموش کردن قدرت الهی، خداوند متعال نعمتی را از ما بگیرد. ولی در هر حال نبایستی امیدمان نسبت به خدا را از دست بدهیم. و برای برگردان پول خود ازدست کسی از دعا های زیر استفاده نمایید.خداو در آیه ۳۲ سوره عظیم الشأن قلم دعای بازگشـت مال از دست رفته را بیان می کند . این دعا را پـس از این که نعمتی از دست دادید مطالعه کنید و کفران نعمت ننمایید .

    دعای بازگشـت مال از دست رفته – دعاهای قرآنی-دعا پس گرفتن مال-دعای پس گرفتن مال-دعای پس گرفتن اموال-دعا جهت پس گرفتن مال-دعای مجرب برای پس گرفتن مال- مجله هوریس

    دعای بازگشـت مال از دست رفته

    اگر خداوند متعال نعمتی را از شما گرفت به جای کفران نعمت این دعا را بخوانید:

    «عَسی‏ رَبُّنا أَنْ یُبْدِلَنا خَیْراً مِنْها إِنَّا إِلی‏ رَبِّنا راغِبُونَ»

    (آیه ۳۲ سوره عظیم الشأن قلم)

    «امیدواریم پروردگارمان (ما را ببخشد و) مناسـب تر از آن به جای آن به ما بدهد، چرا که ما به وی علاقه مندیم»

    قضیه دعای بازگشـت مال از دست رفته چیست؟

    مردی باغی داشت که همیشه از محصول آن باغ سهم فقرا را واریز می نمود . پـس از این که آقـا فوت نمـود پنج پسر وی مدیریت باغ را به دست گرفتند و در اولیـن سالی که باغ به دست پسران افتاد بیشتر از هر سـال محصول داد. پسرها خیلی شادمان بودند. روزی که پـس از نماز عصر به باغ رفته بودند با دیدن وفور نعمت وسوسه های شیطان به سراغ شان آمد و به یکدیـگر گفتند این ها حاصل کوشش خودمان است و بیایید تا امسال چیزی از محصول مان را به فقرا ندهیم تا از پولی که جمع آوری می کنیم بتوانیم استفاده کنیم و در سـال های پـس مثل قبلی سهم فقرا را کنار می گذاریم. ۴ فرد از آن ها به این امر راضی شدند ولی یکـی از آن ها مخالفت نمـود و به برادران خود بیان کرد: خوب است به همـان روشی که پدر سهم فقرا را می داد ما هـم سهم فقرا را بپردازیم. ولی ۴ برادر به شدت با وی مخالفت نمودنـد و آن چنان وی را زدند که وی نیز راضی به این امر شد.

    آن ها به منـزل رفتند و تصمیم گرفتند که صبح برای برداشت محصول به باغ بیایند ولی فراموش نمودنـد که «ان شاء الله» بگویند. برای این خدا باغ آن ها را مبتـلا بلا نمـود و همـه محصول آن از دست رفت. عذاب خدا به میزانی شدید بود که وقتی صبح برادران به باغ رسیدند فکر نمودنـد که راه را خطـا آمده اند ولی وقتی متوجه ماجرا شدند به خطـا خود پی بردند و گفتند: «امیدواریم پروردگارمان (ما را ببخشد و) مناسـب تر از آن به جای آن به ما بدهد، چرا که ما به وی علاقه مندیم»

    تفسیر دعای بازگشـت مال از دست رفته

    صاحبان باغ پـس از آن که به ظلم و طغیان خود متوجه شدند گفتند: اى واى بر ما که ما مردمى متجاوز از میـزان بودیم و پا از گلیم عبودیت فراتر نهادیم؛ براى اینکه براى پروردگار یکتاى خود تاییـد شریک کردیم و وی را یگانه در ربوبیت ندانستیم و ما امیدواریم پروردگارمان مناسـب تر از آن جنت که طائفى از عذاب، سیاهش نمـود و سوزاند، چیزى به ما بدهد، چون ما دیگر از هر چیزى دیگرى دل بریدیم و دل به وی بستیم.

    نکته های طلایی دعای برگشـت مال از دست رفته

    ۱- در دعا و مشـورت با خداوند متعال کلمه‌ «رَبِّنا» را زیاد بکار ببریم. در این آیات چند بار این کلمه تکرار شده است. (عَسى‌ رَبُّنا أَنْ یُبْدِلَنا… إِنَّا إِلى‌ رَبِّنا راغِبُونَ)

    ۲- در تحلیل و بررسى ناگوارى ها به کوتاهى‌هاى خودمان اعتراف کنیم و خداوند متعال را منزه بدانیم. (سُبْحانَ رَبِّنا إِنَّا کُنَّا ظالِمِینَ)

    ۳- ندادن حق دیگران، ظلم به خویش و طغیان به دیگران است. (إِنَّا کُنَّا ظالِمِینَ‌- إِنَّا کُنَّا طاغِینَ)

    ۴- در برابر خداوند، به ضعف و زشتى عمل خود اعتراف بیشترى کنیم. (إِنَّا کُنَّا طاغِینَ) (چنانکه امام على (علیه السلام) در دعاى کمیل مى‌گوید: «معتذرا نادما، منکسرا مستقیلا، مستغفرا منیبا مقرا مذعنا معترفا»)

    ۵- به زمان از دست دادن اموال دنیوى، به لطف و رحمت الهى امیدوار باشید که مناسـب تر از آن را به شما بدهد. (عَسى‌ رَبُّنا أَنْ یُبْدِلَنا خَیْراً مِنْها)

    ۶- دست خداوند متعال براى تأمین و جبران باز است. گناهکاران مایوس نباشند و خود را براى همیشه شکست خورده نپندارند. (یُبْدِلَنا خَیْراً مِنْها)

    ۷- هیچ زمان براى برگشـت به خدا دیر نیست. (إِنَّا إِلى‌ رَبِّنا راغِبُونَ) (صاحبان باغ با مشاهده باغ سوخته، از خواب غفلت بیدار شدند و توبه کردند و به سوى خدا روى آوردند.)

    شرایط بازبینـی به فقرا در قرآن

    رسیدگى به فقرا، ویژه فقراى مؤمن نیست. در این ماجرا سخنى از ایمان و کفر فقیران نیست بلکه سخن از بخل و حرص بعضى و گرسنگى و فقر دیگران است.

    مواظب باشیم که عبرت دیگران نشویم

    گاهى براى تغییر فکر و فرهنگ، می بایست شخـص یا گروهى ارور کار در اجتماع رسوا شوند تا سبب عبرت دیگران گردند. خداوندى که «اظهر الجمیل و ستر القبیح» است پرده بردارى مى‌کند و ماجراى باغى که سوخت تابلوى تاریخ مى‌شود.

    دعا برای پس گرفتن اموال قرض داده شده و پرداخت قرض
    شخصی به امام کاظم علیه السلام شکایت کرد که به دیگران اموالی قرض دادماما نمی توانم بگیرم چه کنم ؟فرمودند : نمازت را زیاد کن اگر اموالی نزد دیگران داری و گرفتنش برای تو سخت استاین دعا را بخوان : 

    اللَّهُمَّ لَحْظَهً مِنْ‏ لَحَظَاتِکَ تُیَسِّرُ عَلَى‏ غُرَمَائِی‏ بِهَا الْقَضَاءَ وَ تُیَسِّرُ لِی بِهَا مِنْهُمُ الِاقْتِضَاءَ

    إِنَّکَ عَلى‏ کُلِّ شَیْ‏ءٍ قَدِیرٌ

    و اگر خودت قرض داشتی بگو :

    اللَّهُمَّ أَغْنِنِی بِحَلَالِکَ عَنْ حَرَامِکَ وَ أَغْنِنِی بِفَضْلِکَ عَنْ فَضْلِ مَنْ سِوَاکَ

     


    برای برگرداندن پول این مطلب در مورد موضوعات دعا برای دریافت پول، دعای برگشت مال دزدیده شده، دعای برگشت اموال مسروقه، دعای فوری جهت وصول طلب، دعای گرفتن حق، مال از دست رفته، دعای سریع الاجابه برای گرفتن طلب، دعای مخصوص مطالبه طلب نوشته شده است.

    دعا برای دریافت پول سوره جن را ۳بار بخوانید و سوره شمس را ۳بار و سوره فتح را ۳بار و آیت الکرسی را ۳ بار و آخر سوره حشر را ۳ بار و بعد از قرایت آیه باید بگویید

    توکلو یا خدام هذا الأیه و دلونی وخذونی علی مکان الخبیه او کان دفینه او کنز والله انزل کتاب الحق رب العرش العظیم والله کن فیکون وبارک الله فیکم وعلیکم

    سپس به ذهن خودتان نگاهی کتید «رجوع کنید وبهتر هست چشمانتان را بببنیدید و خود را سعی کنید به خواب ببرید » دعای برگشت مال دزدیده شده ابتدا دو رکعت نمازبه نیت پیدا کردن مال گم شده یا دزدیده شده به درگاه خداوند متعال بخواندو بعد از سلام با توجه قلبی و ب خلوص نیت به درگاه ایزد منان ابتدا به طرف راست ، بعد به پشت سر ، بعد به طرف چپ و در اخر به روبروی خود هر بار هفتاد مرتبه بگوید : (( یا مُعید )) و پس از آن بگوید :

    رُدَ عَلَیَََّ ضالَّتی بِرَحْمَتِکَ یا اَرْحَمَ الرّاحِمین

    دعای برگشت اموال مسروقه سوره والضحا را هفتاد بار بر روی هفتاد سنگریزه بخوانید و نیت بازگشت کنید و در داخل دیزی آب ریخته و سنگ ها را داخل آن بجوشانید.اگر سارق اموال سرقت شده را نیاورد دست و صورتش باد میکند و بر سرش بلا می آید تا آنکه اموال سرقت شده را آورده و به صاحبش تحویل دهد. دعای فوری جهت وصول طلب ۷بار صلوات ۷بار

    (وَلَمَّا دَخَلُوا مِنْ حَیْثُ أَمَرَهُمْ أَبُوهُمْ مَا کَانَ یُغْنِی عَنْهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا حَاجَهً فِی نَفْسِ یَعْقُوبَ قَضَاهَاۚ وَإِنَّهُ لَذُو عِلْمٍ لِمَا عَلَّمْنَاهُ وَلکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لَا یَعْلَمُونَ)

    وهروقت به کلمه (قضاها) رسیدین این کلمه را ۷بار تکرار کرده سپس ادامه آیه را بخونید یعنی آیه ۷بار و کلمه (قضاها) را هم ۷بار بخونین بازهم صلوات۷بار دعای گرفتن حق دعای برگشت مال از دست رفته اگر خداوند نعمتی را از شما گرفت به جای کفران نعمت این دعا را بخوانید:

    «عَسی‏ رَبُّنا أَنْ یُبْدِلَنا خَیْراً مِنْها إِنَّا إِلی‏ رَبِّنا راغِبُونَ»

    (آیه ۳۲ سوره قلم)

    «امیدواریم پروردگارمان (ما را ببخشد و) بهتر از آن به جای آن به ما بدهد، چرا که ما به او علاقه مندیم» مال از دست رفته هر گه تنگ رزق بود ۶۱ روز روزه دارد هر روز ۱۱۱۱ بار بخوند حق تعالی روزی کرامت فرماید و اگر مالی رفته باشد ۴۱۰۰۰ بار هر روز بخواند اگر نتواند ۱۰۰۰ بار بخواند حق تعالی آن مال را روزی او گرداند

    یا رَزاّقَ تَرَزَّقتَ بِالرِزقَ وَ الرِزقَ فی رِزقِ رِزقِکَ یا رَزّاقَ

    دعای سریع الاجابه برای گرفتن طلب در هر روز ۴۱ مرتبه تا ۴۱ روز بعد از نماز صبح بگوید : و َمَنْ یُقْرِضُ اللَّهَ قَرْضًا حَسَنًا یُضاعَفْ لَهُ برای پرداخت قرض ها فوق العاده موثر و مجرب است کشکول شمس ص ۷۰۱ دعای مخصوص مطالبه طلب بنویس این دعا رو در ساعت سعد به اذن استاد و همراه خود داشته باش هر آنچه که از دیگران طلب داری به تو باز میگردانن.

    اللهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ اَن تَرحَمَنی بِلا اِلهَ اِلّا اَنْتَ اللهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ اَن تَرضِیَ عَنّی بِلا اِلهَ اِلّا اَنْتَ اللهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ یا لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ بِحَقِّ لا اِلهَ اِلّا اَنْتَ اَن تَغفِرَلی بِلا اِلهَ اِلّا اَنْتَ سایت

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا