درمان کمبود ویتامین دی در طب سنتی چگونه است؟

درمان کمبود ویتامین دی در طب سنتی
  • درمان کمبود ویتامین دی در طب سنتی چگونه است؟

    در این مطلب از سایت  قصد داریم در مورد درمان کمبود ویتامین دی در طب سنتی چگونه است؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. همچنین در این مطلب می خواهیم در مورد موضوعاتی همچون درمان کمبود ویتامین ب در طب سنتی,درمان کمبود ویتامین دی تبریزیان,درمان کمبود ویتامین دی استاد تبریزیان,برای کمبود ویتامین دی چی بخوریم,جبران سریع کمبود ویتامین d3,کمبود ویتامین d تبریزیان,ویتامین دی خیراندیش,طول درمان کمبود ویتامین دی توضیحاتی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید با دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید. در ادامه با ما همراه باشید.

    کمبود ویتامین D یکـی از بیمـاری های زندگـی شهر نشینی می باشد که نه فقط در ایران چـرا که در همه جهـان شایع می باشد. عواملی مثل دور بودن از نور خورشید، سن بالای ۵۰ سـال و چاقی موجـب ایجاد کمبود ویتامین D می شوند. شیوع کمبود ویتامین D در میـان زنان، آقایـان و سن گوناگون بالا قابل‌ دقت می باشد. علائم شایع کمبود ویتامین D، حاوی بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مـوارد روده‌ای و… می باشد که اما هیچ‌یک تشخیص قطعی به دست نمی‌دهند. مهم‌ترین و سودمنـد ترین شیوه جبران این کمبود ویتامین D این می باشد که روزانه پوست بدن خود را در معرض نور جان‌بخش خورشید قرار دهیم چون این ویتامین کمتر با تغذیه تأمین می‌شود. اما خوب می باشد بدانیم که زرده تخم‌مرغ، لبنیات (به‌خاص کره و خامه)، ماهی‌ها (به‌خاص آزاد، تُن، کولی و حلوا)، جگر و بعضـی غلات از منـبع های ویتامین D می باشند که با مشـورت پزشک اشخـاص می‌توانند به‌فراخور در رژیم غذایی خود قرار دهند.
    نکته با ارزش برای از میـان بردن کمبود ویتامین D این می باشد که اشخـاص روزانه از نور آفتاب، بهره ببرند.

    علائم شایع کمبود ویتامین D حاوی بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مـوارد روده‌ای و… می باشد. با این حال متأسفانه درحال حاضر ه کمبود ویتامین D3 در ایران و دنیا خیلی شایع می باشد.

    علل کمبود ویتامین d ( ویتامین دی ):

    سن بالای ۵۰ سال، چاقی و دور بودن از نور آفتاب از مهم‌ترین علل تهیه کمبود ویتامین D می باشد ولی شیوع آن در میـان زنان, آقایـان و سن گوناگون بالا و قابل‌توجه می باشد و  آمارها نشان میدهد که حدود ۸۰% اشخـاص دچار کمبود ویتامین d می باشند .

    مقدار ویتامین d مورد احتیاج :

    میزان احتیـاج یک شخـص بزرگسال در حدود ۸۰۰ واحد میـان المللی می باشد. این مقدار اغلب ً از طریق غذا تأمین نخواهد شد. چنان چه در حدود ۲۰۰ واحد از این احتیـاج از طریق غذا تأمین شود، حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ واحد باقی می بایست از طریق مکمل تأمین شود. اغلب ً اخیرا ویتامین دی در چکاب های روتین اضافه شده و مورد سنجش قرار می گیرد. چنان چه حد سرمی در میـزان نرمال وجود ندارد می توان از داروهای موجود در بازار بهره گیری کرد.

    نکته با ارزش اینکه ویتامین های محلول در چربی شانس دارد علائمی مثل مسمومیت در شخـص تهیه کنند. مقدار میـان المللی ۸۰۰واحد، معادل با یک ۵۰.۰۰۰ واحد در بازه وقتی یک یا دو هفته یا در ماه در میـان می باشد.

     


    علائم کمبود ویتامین d :

    علائم شایع کمبود ویتامینD حاوی بی‌حوصلگی، احساس ضعف و زود خسته‌شدن، دردهای استخوانی، تیرگی پوست، تعریق زیاد سر، مـوارد روده‌ای و… می باشد که اما هیچ‌یک تشخیص قطعی به دست نمی‌دهند.

    منـبع های ویتامین d و بهبـود کمبود ویتامین d:

    مهم‌ترین و سودمنـد ترین شیوه جبران این کمبود ویتامین D3 این می باشد که روزانه پوست بدن خود را در معرض نور جان‌بخش خورشید قرار دهیم چون این ویتامین کمتر با تغذیه تأمین می‌شود. اما خوب می باشد بدانیم که زرده تخم‌مرغ، لبنیات (به‌خاص کره و خامه)، ماهی‌ها (به‌خاص آزاد، تُن، کولی و حلوا)، جگر و بعضـی غلات از منـبع های ویتامین D می باشند که با مشـورت پزشک اشخـاص می‌توانند به‌فراخور در رژیم غذایی خود قرار دهند.
    نکته با ارزش برای از میـان بردن کمبود ویتامین D3 این می باشد که اشخـاص روزانه از نور آفتاب، بهره ببرند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا