درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش

درمان زگیل تناسلی با طب سنتی
  • درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش

    در این مطلب از سایت  می خواهیم در مورد درمان زگیل تناسلی با طب سنتی دکتر خیراندیش توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم، زگیل تناسلی بیماری است که عامل ایجاد آن ویروس اچ پی وی بوده و عفونت نیز به همراه دارد. بیماری زگیل تناسلی بسیار شایع بوده و ویروس آن با بیماری تبخال صورت یکی نیست در این مقاله با علائم بیماری زگیل تناسلی بیشتر آشنا شده و به درمان آن با طب سنتی دکتر خیر اندیش نیز آشنا می‌شویم.

    در سال گذشته ابتلا به بیماری زگیل تناسلی شیوع کمتری داشت. روزانه امکان ابتلا به این بیماری حدودا یک یا دو نفر بود ولی امسال این آمار به ۱۰ تا ۱۵ نفر در هر روز رسیده است.

    زگیل‌های تناسلی به شکل زائده‌های گوشتی بر روی پوست ناحیه تناسلی ظاهر شده که هر دو جنس زن و مرد را ممکن است درگیر کنند. در بیشتر موارد این زائده‌های گوشتی به حدی ریز هستند که با چشم غیر مسلح نمی‌توان آن‌ها را دید. در نوع دیگر زگیل‌ها رشد کرده و به شکل دسته‌ای دیده می‌شوند     .

    زائده‌های زگیل تناسلی به شکل برجستگی‌هایی بوده که رنگ آن نزدیک به پوست فرد است. این بیماری معمولا مقعد، قسمت داخلی و یا خارجی واژن و یا قسمت ورودی رحم خانم‌ها را درگیر می‌کند. در مردان در قسمت نوک و یا طول آلت مردانه و حتی ممکن است در مقعد آن‌ها رشد نماید. گاهی تجمع این زگیل‌ها باعث تشکیل ضایعات مانند گل کلم می‌شود.

    از راه‌های ابتلا به بیماری زگیل تناسلی، برخورد مستقیم پوستی با فرد آلوده به ویروس، ارتباط جنسی با شخص مبتلا را می‌توان نام برد. میزان شیوع این بیماری در افراد مبتلا به ایدز بیشتر است.

    تحقیقات متعدد امکان انتقال ویروس اچ پی وی و ابتلا به بیماری زگیل تناسلی را از طریق بوسیدن و یا شنا و یا لیزر تایید نکرده است. و از این راه‌ها فرد مبتلا نمی‌گردد.

    ویروس اچ پی وی از نوع ویروس‌های دی ان ای دار بوده و ۲۰۰ نوع از آن شناسایی شده که از این تعداد ۴۰ نوع آن، قسمت تناسلی را آلوده می کنند. تنها ۴ نوع از ویروس‌های اچ پی وی باعث سرطان می‌شوند.

     

    زگیل تناسلی

     

    در بیماران مبتلا به زگیل تناسلی از زمان ابتلا و مشاهده علائم از دو هفته تا دو سال متفاوت است. ویروس این بیماری مقاوم بوده و در بدن فرد به راحتی حذف نمی‌شود.

    سرطان

    آزمایش پاپ اسمیر برای زنان توسط پزشک متخصص زنان و یا پوست توصیه می‌گردد تا اگر شخصی مبتلا به این ویروس شده سریعا متوجه گردد. ویروس اچ پی وی متاسفانه باعث سرطان در واژن و دهانه رحم زنان می‌شود.

    اگر تشخیص پزشک برای ابتلا به این ویروس، بعد از آزمایش پاپ اسمیر منفی بود برای پیشگیری توصیه می‌گردد هر دو یا سه سال یک بار نیز آزمایش تکرار گردد. در صورتیکه فرد مبتلا به این ویروس بود باید آزمایش پاپ اسمیر را هر شش ماه یک بار انجام دهد.

    زمانی که یک مرد مبتلا به ویروس اچ پی وی گردد احتمال ابتلا به سرطان پروستات در او افزایش می‌یابد. سرطان مقعد از دیگر عوارض این ویروس در هر دو جنس است. چنانچه با فرد مبتلا آمیزش جنسی دهانی برقرار شود، احتمال ابتلا به سرطان دهان، حنجره و گلو در او افزایش می‌یابد.

    واکسن زگیل تناسلی

    برای بیماری زگیل تناسلی واکسنی به نام گاردسیل تولید شده که مانع ابتلا به این بیماری می‌گردد. نحوه مصرف این واکسن در سه نوبت است.

    یکی از راه‌های پیشگیری و جلوگیری از منتقل شدن ویروس اچ پی وی، استفاده از کاندوم است. همچنین به افراد توصیه می‌گردد که قبل و بعد از آمیزش جنسی، اندام جنسی خود را با آب و صابون خوب بشویند. یکی دیگر از مواردی که به افراد برای جلوگیری از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی توصیه می‌گردد این است که از آمیزش جنسی با افراد مختلف و ناشناس بپرهیزند.

    درمان زگیل تناسلی

    در اغلب موارد بعد از گذشت یک یا دو سال از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی، بدون هیچ گونه درمانی این بیماری از بین می‌رود. ولی حتما فرد باید درمان را جدی بگیرد زیرا ویروس این بیماری در بدن فرد مانده و حذف نمی‌گردد.

    لازم است گفته شود که این بیماری متاسفانه درمان قطعی ندارد ولی برای رفع عوارض ناشی از آن حتما به پزشک پوست مراجعه کنید.

    لیزر، کربن دی اکسید، سرما درمانی و … از جمله راه‌های درمانی برای حذف عارضه‌های پوستی بیماری زگیل تناسلی هستند. حدود ۲۰ تا ۴۵ درصد احتمال دارد فردی که قبلا مبتلا به این بیماری گشته دوباره نیز درگیر شود.

    از مبتلایان به بیماری زگیل تناسلی در ایران آمار دقیقی وجود ندارد ولی گفته شده که ۵ تا ۱۳ درصد زنان ناقل این بیماری هستند.

     

    برای درمان بیماری زگیل تناسلی استفاده از داروها و درمان‌های گیاهی توصیه می‌شود:

    1. با استفاده از روغن کرچک از ابتلا به بیماری زگیل تناسلی می‌توان پیشگیری کرد. این روغن را به روغن نعناع افزوده و در روز سه بار استفاده گردد. این روش برای کودکان مناسب نیست.
    2. استفاده از روش چسب نواری که در ابتدا در آمریکا به کار رفت، باعث حذف حدود ۲۰ درصدی بیماری می‌شود. برای درمان حداقل یک هفته باید این روش به کار رود.
    3. شست و شو ناحیه تناسلی با سرکه در درمان زگیل تناسلی بسیار موثر است. این روش درمانی درد طاقت فرسایی به شخص وارد می‌کند.
    4. روش موثر دیگر، استفاده از ویتامین E در محل زگیل تناسلی و گذاشتن سیر له شده بر آن به مدت دو شبانه روز است تا کاملا درمان گردد.
    5. زردچوبه حاوی مواد آنتی اکسیدان قوی به نام کورکومین بوده که بر ویروس اچ پی وی اثر گذاشته و آن را از بین می‌برد.
    6. از روغن درخت چای نیز برای درمان ویروس اچ پی وی و ضد عفونی کردن و حذف زگیل می‌توان استفاده کرد.

    توصیه استاد خیر اندیش برای درمان زگیل تناسلی

    استاد خیراندیش برای درمان زگیل تناسلی سه روش توصیه کرده‌اند:

    1. در طی چهار ماه فرد باید هر شب به میزان یک لیوان از سرکه انگبین همراه با عرق نعناع مصرف کند.
    2. ضمادی از سرکه و سیاه دانه کوبیده شده تهیه شده و بر قسمت درگیر با زگیل تناسلی قرار گیرد.
    3. قسمتی که زگیل تناسلی رشد کرده را کسیه کشده سپس به مدت ده تا چهار روز با سرکه شسته گردد.

    کلمات کلیدی مرتبط

    • درمان زگیل تناسلی طب سنتی
    • درمان عفونت واژن استاد خیراندیش

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا