روش های جلوگیری از حواس پرتی در هنگام رانندگی !

جلوگیری از حواس پرتی در هنگام رانندگی
  • روش های جلوگیری از حواس پرتی در هنگام رانندگی !

    روش های جلوگیری از حواس پرتی در هنگام رانندگی به نوعی تحت عنوان “روش های ایمنی رانندگی” معروف هستند و برای حفظ سلامت و ایمنی هم خود و سایرین در جاده بسیار حائز اهمیت می باشند. می توان از موارد زیر به عنوان روش‌های جلوگیری از حواس پرتی در هنگام رانندگی استفاده کرد:

    ۱. انجام آزمون حالت حواس- به جای شروع سفر در حالت خسته و بی حوصله، قبل از هر سفر، یک آزمون ساده برای سنجش حالت حواس‌های شما انجام دهید. اگر حالت حواس شما پایین است، حسابی به انتظارات سفر خود بپردازید و در صورت امکان تا زمانی که حالت حواستان بهتر شود صبر کنید.

    ۲. استراحت کافی- سفرهای بلند بعد از یک روز پر کار می تواند برای بعضی افراد خسته کننده و فرصت های احتمالی برای حواس پرت شدن باشد. پس حتما به خودتان استراحت کافی قبل از شروع سفر بدهید تا در مسیر آماده تر و بیشتر تمرکز کنید.

    ۳. جلوگیری از دیگران از بی حوصلگی شما- در صورتی که همدردان سفری با حالت حواس آرام ندارید، یک شریک امنیتی جای شما را باز کنید که بتواند دلایل متعددی به وی جای حواس‌های شما بدهد.

    ۴. جلوگیری از موقعیت های عجیب و غریب برای رانندگی- حتی برای فردی با حالت حواس نسبتا خوب، قدرت خود را ارزیابی کنید و تعیین کنید که آیا فعالیت ها و شرایط پیچیده می تواند به رانندگی آگاهانه شما کمک کند. از این نظر وجود علامت هایی الزامی است که به شما کمک کند که تشخیص دهید بهتر رانندگی نکنید.

    ۵. ایمن سواری و درایوران مراقب- برای پیشگیری از حواس پرتی و حادثه ساز شدن، همیشه شکای تمام درایوران را پیش دهید. ورود به ردیف تجدید حیات غیرمستقیم و بازیابی حافظه قطب می تواند به شما کمک کند تا در هنگام رانندگی، او توجهاتش را به یاد داشته و وجودش برای کمک به رانندگی آسانی های بیشتری نباشد.

    ۶.استفاده از تنظیمات ایمنی خودرو- تنظیمات ایمنی مانند هلندگی صندلی، و پنگر، کیسه های هوای جانسوز و تنظیم غیر محرمانگذرا دوام محرمانگذرا در زندگی خطرناک در شمال ممکن است دلایل تا ناوگان ایمنی را از بین ببرند. تنظیمات عکس تخت متحرک چند برابر به شما کمک می کند تا بهتر رانندگی کنید و همینطور برای شما به عنوان حالت از مرور برخی از ابزار معمول به عنوان مراقبت هر اندازه معتبر استفاده کنید.

    از قوانین ترافیک پیروی کنید و از الکل و مواد مخدر خودداری کنید. در پایان، همینطور نیاز است که با خود فرجت ها را هنگام رانندگی لامپ های خود را دارید تا بتوانید داری جان ندهید و همه مراقبت های مربوط به فرآیند تغییرهای ویژه را پیدا کنید.

    هر ساله هزاران نفر به علت حواس پرتی در هنگام رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. شما می‌توانید برای به حداقل رساندن این خطرات، مسیر و زمان خوبی برای مسافرت انتخاب کنید، گوشی تلفن همراه خود را روی حالت سکوت قرار داده و از غذا خوردن پشت فرمان اجتناب نمایید؛ به علاوه باید مراقب عابرین پیاده نیز باشید. بدین ترتیب میزان حواس پرتی شما به حداقل خواهد رسید.

    روش اول: قبل از این که پشت فرمان بنشینید تمام کارهای خود را انجام دهید

    آرایش صورت خود را در خانه انجام دهید:زمان بیش تری را برای لباس پوشیدن، ریش تراشیدن یا آرایش کردن اختصاص دهید. برای مثال اگر قصد دارید صبح زود رانندگی کنید، برای آماده شدن و لباس پوشیدن ۳۰ دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید. بدین ترتیب با کمال آرامش رانندگی خواهید کرد و از انجام این گونه کارهای شخصی در پشت فرمان پرهیز می‌کنید.

    • اگر زمان کافی برای آرایش کردن در خانه ندارید، لوازم آرایش را همراه با خود به داخل ماشین برده و پس از رسیدن به مقصد، صورت خود را آرایش کنید.

    اشیای صندلی عقب را در جای مطمئن بگذارید:قبل از روشن کردن خودرو، اشیاء صندلی عقب را در مکان مناسبی قرار دهید. زیرا ممکن است در هنگام رانندگی از روی صندلی به پایین افتاده و باعث حواس پرتی شما شوند. آن‌ها را در یک جعبه، کیف محکم یا داشبورد قرار دهید. بدین ترتیب از پخش و پلا شدن آن‌ها نیز جلوگیری خواهید کرد.

    • برای مثال: لوازم آرایش، کفش، کیف و کتاب را در یک جعبه یا داشبورد بگذارید.

    مسیر و زمان خود را مدیریت کنید:قبل از این که ماشین را روشن کنید، مسیری را که قرار است در آن رانندگی کنید انتخاب و ترافیک را بررسی کنید. بدین ترتیب در حین رانندگی دیگر GPS تلفن همراه حواس شما را پرت نخواهد کرد!

    • اگر از سیستم مسیریاب ماهواره استفاده می‌کنید، حین رانندگی آن را در حالت صدا بگذارید تا مجبور نباشید که دائما نگاهش کنید.

    قبل از رانندگی تنظیمات داخلی ماشین را انجام دهید:قبل از راه افتادن خودرو سیستم تهویه هوا، رادیو یا ضبط ماشین را تنظیم کنید.

    • از وضعیت آیینه‌ها، صندلی و فرمان نیز مطمئن شوید.

    کمربند ایمنی کودکان و حیوانات خانگی را ببندید:قبل از راه افتادن از بستن کمربند ایمنی کودکان مطمئن شوید. به علاوه دقت کنید که حیوانات خانگی شما در قفس بوده و سپس با کمربند ایمنی محکم شده باشند. بدین ترتیب هنگام رانندگی نیازی نیست که به عقب برگشته و کمربند ایمنی کودک یا قفس ایمنی حیوانات خانگی را ببندید.

    • زمانی که حیوانات خانگی در خودروی شما هستند حتما آن‌ها را در قفس مناسب قرار دهید.

    روش دوم: مراقب چشم‌ها و دست‌های خود باشید!

    از خوردن غذا در هنگام رانندگی اجتناب کنید:ریختن غذا در ماشین مهم ترین عامل حواس پرتی در هنگام رانندگی می‌باشد. بنابراین، از خوردن غذا مخصوصا در پشت فرمان جدا خودداری کرده و به جای آن قبل از حرکت یا هنگام رسیدن به مقصد این کار را انجام دهید.

    • حتما نوشیدنی‌هایی مانند: قهوه یا چای را در درون ظروف محکم قرار دهید تا از ریختن آن‌ها هنگام رانندگی جلوگیری کنید.

    تلفن همراه خود را خاموش کنید:استفاده از تلفن همراه نیز یکی از شایع ترین عوامل تصادفات جاده ای می‌باشد. در نتیجه، آن را در حالت سکوت قرار داده، خاموش کنید و یا درون داشبورد بگذارید. همچنین به قسمت تنظیمات تلفن همراه خود رفته و گزینه پیام خودکار را فعال کنید تا تماس‌های از دست رفته با یک پیام متنی، جواب داده شود.

    • بعضی از تلفن‌های همراه این قابلیت را دارند که اگر تماس و پیام آن را خاموش کنید، در عین حال سیستم GPS آن روشن خواهد ماند.

    در صورت بروز مشکل کنار جاده پارک کنید:در موارد اضطراری مثلا برای برقراری تماس تلفنی ضروری، رفع گرسنگی یا رسیدگی به کودکان و حیوانات حتما کنار جاده در جای مطمئن پارک کنید.

    • اگر در بزرگراه یا خیابان‌های شلوغ هستید سعی کنید از آن جا خارج شده و به مسیر‌های خلوت تر بروید.

    روش سوم: رانندگی با همراه( مسافر)

    تعداد همراهان خود را کاهش دهید:سعی کنید تعداد افراد کمی‌را سوار خودروی خود کنید، مخصوصا اگر رانندگی را تازه فراگرفته اید. زیرا سر و صدا و صحبت‌های آن‌ها یکی از مهم ترین عوامل حواس پرتی می‌باشد. بنابراین، سعی کنید حداکثر با ۱ الی ۲ نفر در کنار خود رانندگی کنید.

    • میزان تصادفات جاده ای برای راننده‌های جوانی که همراه با دوستان خود رانندگی می‌کنند بسیار بیش تر از رانندگی به صورت تنها می‌باشد.

    از حضور همراه خود نهایت استفاده را ببرید:زمانی که یک نفر در کنارتان است تمامی‌کارهایی که باعث حواس پرتی شما می‌شود را به او بسپارید. برای مثال: کنترل صدای موسیقی، کنترل مسیریاب و تنظیم کردن بخاری یا کولر را به عهده او بگذارید. این کار باعث می‌شود تمام تمرکز شما به مسیر و جاده بوده و همچنین همراه شما نیز کار مفیدی انجام خواهد داد. قبل از همه چیز از او بخواهید که باعث حواس پرتی شما نشود.

    • برای مثال می‌توان از او خواهش کرد علاوه بر تنظیم صدای موسیقی به تماس‌ها و پیام‌های گوشی تلفن همراه شما نیز جواب بدهد.

    در خودرو از مکالمات جدی خودداری کنید:مکالمات جدی و پر استرس باعث تاثیرات منفی احساسی و روحی خواهد شد که در این حالت تمرکز بر روی رانندگی بسیار سخت خواهد بود. در این مواقع ضمن احترام به همراه خود، از او درخواست کنید که در فرصت مناسب راجع به آن موضوع صحبت کنید.

    • برای مثال می‌توان به او گفت:« من دوست دارم با تو راجع به این موضوع صحبت کنم ولی الان نمی‌تونم چون دارم رانندگی می‌کنم. پس اجازه بده به مقصد برسیم بعد راجع بهش صحبت می‌کنیم.»
    • اگر اوضاع بهم ریخته و دعوا و مشاجره بالا گرفت، سعی کنید کنار جاده پارک و به موضوع رسیدگی کنید.

    روش چهارم: مراقب عوامل بیرونی باشید

    از ایستادن در صحنه تصادف خودداری کنید:زمانی که به صحنه تصادف نزدیک می‌شوید، کاهش سرعت و نگاه کردن به میزان خسارت وارد شده یک اشتباه معمول می‌باشد. این کار ممکن است تصادفات بیش تری به بار آورد، پس به جای این کار تمرکز خود را بر روی جاده گذاشته و فقط کمی‌سرعت خود را کاهش دهید.

    از نگاه کردن مستقیم به چراغ‌های خودرو اجتناب کنید:زمان رانندگی در شب حتما این کار را انجام دهید. زیرا نور چراغ ماشین‌های در حال سبقت تا حدودی بینایی شما را مختل خواهد کرد. بنابراین، به پایین یا سمت راست خود نگاه کنید تا آن خودرو عبور کند.

    شیشه جلوی ماشین خود را تمیز نگه دارید:فضای داخلی و خارجی شیشه جلویی خودرو را هر دو هفته یک بار تمیز کنید. زیرا باعث دفع نور خورشید می‌گردد( نور خورشید تا حدودی باعث حواس پرتی می‌شود.)

    • برای دفع نور آفتاب از عینک‌های آفتابی استفاده کنید.

    نسبت به رانندگان عصبانی بی توجه باشید:وقتی رانندگان دیگر به شما فحاشی می‌کنند یا بوق بی مورد می‌زنند، عکس العمل نشان نداده و در آرامش به رانندگی خود ادامه دهید.

    برای دیدن مناظر، کنار جاده پارک کنید:اگر در جاده زیبا و سر سبزی هستید برای دیدن مناظر در یک جای مطمئن کنار جاده پارک کنید. زیرا نگاه کردن به مناظر در هنگام رانندگی یکی از مهم ترین عوامل حواس پرتی در جاده‌ها می‌باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا