راه های ترک خود ارضایی پسران (مضرات خود ارضایی در پسرها )

راه های ترک خود ارضايي پسران
  • راه های ترک خود ارضایی پسران – مضرات خود ارضایی در پسرها – فواید خود ارضایی

    ترک خودارضایی یک مراحلی مهم و حیاتی در رشد و توسعه جنسی پسران است. علی‌رغم موارد مختلفی که به طور گسترده درباره خودارضایی پسران صحبت می‌شود، به راحتی نمی‌توان همه آن‌ها را به یک‌جا قرار داد. اما به صورت کلی، می‌توان گفت که خودارضایی و توانایی انجام آن در پسران یک مرحله مهم در فرآیند بلوغ جنسی آن‌هاست.

    خودارضایی به معنای ارضا کردن خود به طریقی که به دستان خود فشار و شستشوی آلت تناسلی لازم نباشد. وقتی پسر با بلوغ جنسی روبرو می‌شود، تغییرات فیزیکی و عاطفی زیادی در او اتفاق می‌افتد. در این مرحله، پسران برای کشف فضای تجربه‌های جدید، به دنبال مسائلی مانند خودارضایی هستند. این فعالیت به نوعی وسیله‌ای برای شناخت تکنیک‌های جدید برای ارضا کردن جنسی و همچنین رفع نیازهای جنسی و رفع فشارهای بدنی و عاطفی است. از این رو، تجربه خودارضایی نقش مهمی در بهتر شدن جنبه‌های فیزیکی و عاطفی زندگی جنسی پسران دارد.

    اما اگر ترک خودارضایی به درستی صورت نگیرد، می‌تواند به تأخیر در بهبود روابط جنسی زناشویی و رقابت اجتماعی در زندگی دختر و پسر منجر شود. همچنین، اگر خودارضایی به شکل بیش‌ازحد و یا با استفاده از مواد مخدر انجام شود، می‌تواند به مضرات جدی و پایدار در بدن و رشد جنسی پسر منجر شود.

    بنابراین، ترک خودارضایی بهترین راه برای سلامت جسمی و عاطفی پسران است. از مهمترین فواید ترک خودارضایی برای پسران می‌توان به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های روحی مانند افسردگی و اضطراب، تقویت روابط اجتماعی و بهبود عملکرد تحصیلی اشاره کرد.

    در نهایت، استفاده از روش‌های مشاوره و کمک‌های اجتماعی برای ایجاد اطلاعات و آگاهی درباره تغییرات جنسی در بچه‌ها، و نگهداری از مسیر سالم ترک خودارضایی اهمیت بسیاری دارد. باید به جوانان آموزش داد که خودارضایی، تجربه‌ای طبیعی است و باید برای اینکه به طرز سالم انجام شود، قائل به خانواده‌شان و مشاوران مجرب و منبع اطلاعات مناسب باشند.

    راه های ترک خود ارضایی پسران

    در این مطلب می خواهیم برای شما در مورد راه های ترک خود ارضایی پسران توضیحاتی را برای شما آماده کرده ایم که می توانید با دنبال کردن ما تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب نمایید. در ادامه با ما باشید

     

    داروی ترک خود ارضایی-مضرات خود ارضایی در پسرها-فواید خود ارضایی-ترک خودارضایی دردختران-درمان خود ارضایی در مردان متاهل-ترک استمنای مردان-ترک خود ارضایی به روش timing-کانال ترک خود ارضایی

    اگر تصمیم دارید به خدا نزدیک تر شوید و این عادت بد را در جسم و جان خود ریشه کن نمایید ( ترک خودارضایی ) ، قطعا این مطلب را مطالعه نمایید.

    غریزه جنسی و خودارضایی

    غریزه جنسی یکـی از قویترین غرایز در بشر است، در اجتماع ما، ما میـان بلوغ جنسی در دختران و پسران تا سن وصلت در بیشتر مسائـل احتمالا ۱۰ سـال فاصله باشد، چگونگی گذراندن این زمان در اشخـاص مختلف گوناگـون است، گاهی غریزه جنسی در شخـص بسیار شدید و آزار دهنده هست و شخـص اقدام به خودارضایی می‌کند و در برخـی مسائـل نیز این غریزه چندان شدید نیست.خودارضای بیماری تنهاییگفته شده می باشد. این مطلب به خوبی نشان می‌دهد که تنهایی یکـی از زمینه‌های مهـم ابتلای شخـص به خودارضایی می باشد. تنهایی یعنی درهم شکستن پیوندهای رابطه ی خودمان با دیگران.

    این عمل در بلند مدت خواهـد توانست صدمات سنگین و حتی در برخـی مواقع جبران ناپذیری به فـرد عامل بزند، هر چند بعلـت آنکه سن انجام این عمل اغلب ً در زمان نوجوانی و جوانی هست اکثر مـوارد جسمی و روحی پـس از ترک از میـان میروند. انجام این عمل هم در ادیان مختلـف (به ویژه اسلام) نهی شده هست و هم بر حسب نظـر اکثر پزشکان انجام این عمل صدمات جسمی و روحی به انسان میزند، بـعد ترک آن واجب می باشد.

    اطلاع رسانی و باور های غلط دربـاره استمناء

    می بایست اطلاع رسانی درست به اشخـاص جامعه گـردد تا زندگـی سالم و به دور از تنشی داشته باشند . اکثر جوانان اجتماع ما به علـت ارتکاب به عمل خودارضایی دچار ناراحتی های روحی و روانی می شوند و به علـت نداشتن اطلاعات دقیق و درست شانس دارد دست به اعمال نادرستی از جمله خودکشی یا ترک تزویج برنند که این اشخـاص نیاز به مشاوره دارند . شانس دارد این فکر وجود داشته باشد که استمناء به مقدار کم نه فقط ضرردار نیست که احتمالا با کم شدن فشار جنسی سودمند هم باشد.(حتی گروهی از پزشکان، بخصوص در مقالات غربی چنین اعتقاد ای را عرضه کرده اند). ولی بایددر نظر داشت که شرب الکل در دین اسلام حرام میباشد، حتی به مقدار کم.

    در حالی که پزشکان مقدار کم الکل را ضرردار نمیدانند. ولی انسان پـس از درک لذت آن، بعلـت زیاده طلبی ، به مقادیر کم راضی نیست. به این صورت عمل استمناء و خودارضائی جنسی نیز بتدریج با زیاده طلبی در لذت جنسی و ارضاء ، و بتدریج با بیشتر شدن و استمرار آن مبدل به اعتیاد روحی میگردد. بطوری که اکثر جوانان با علم به مضرات آن و تمایل شدید به ترک، وحتی پشیمانی شدید و انزجار پـس از انجام استمناء، قادر به ترک آن نیستند. چهل شیوه اثر گذار برای ترک خود ارضایی

    سه نکته‌ی با ارزش مشترک برای بهبود میـان همه‌ی عادات وجود دارد

    یک : در بهبود هر بیماری یا ترک هر عادت، مهم‌ترین بخـش عزم و عزم ‌ی شخـص برای بهبود و ترک عادت می باشد.

    دو : نداشتن یأس و ناامیدی برای ترک و ایمان به علاج آن.

    سه : در نظـر گرفتن وقـت برای ترک و بهبود .

    چهل نکته با ارزش برای ترک خود ارضایی

    یک : اولیـن گام برای بهبود استمناء، اعتقاد و ایمان به بهبود ‏پذیری آن و دوری از یأس و ناامیدی می باشد. ولی رسیدن به سرانجام و تهیه هرگونه تغییر و دگرگونی نیازمند گذشت زمان، گزینش راه درست و به کارگیری دقیق دستورها می باشد. از تمام اینها مهم‏تر، عزم و خواست فرد، نقش کلیدی و محوری را ایفا می‏کند. بهبود و چاره جویی می بایست منطبق با خواست شخـص باشد؛ چون تا وقتی که وی نخواهد، می‏توان با قاطعیت گفت که بهبود نخواهد شد. پس مریض چنان چه بخواهد، می‏تواند بر بیماری اش غلبه نماید و جمله مشهـور “خواستن توانستن است” عین حقیقت می باشد.

    دو :  کوشش برای تقویت عزم از گام‏های با ارزش در امر بهبود می باشد. نگویید عزم از ما سلب شده است! شانس دارد عزم انسان ضعیف شود؛ ولی هیچ گاه از میـان نمی‏رود. نشانه اینکه هنوز عزم باقی است، این هست که فـرد این عمل را در حضور دیگران و در هر شرایطی انجام نمی‏دهد. برای تقویت عزم ، راه‏های بیشتری پیشنهاد شده که از جمله آنان تلقین به خود می باشد. عزم همچون نهالی هست که می بایست آن را پرورش داد تا به وهله خودشکوفایی و ثمردهی برسد. ویکتور پوشه (روان شناسِ فرانسوی) می‏گوید: اشخـاص مبتلا به استمناء، روزانه به دفعات مختلـف با تمرکز فکر به خود بگویند: «من به خوبی قادرم این اعتیاد را از خود دور کنم، من قادرم». تکرار این عبارت ساده، اثر عجیبی در تقویت عزم و روحیه دارد. پل ژاگو بر آن هست که: تلقین، پیش از خواب نیز اثر بخش می باشد.

    سه : کوشش شود شکم به زمان خواب، بیشتر از حد معمول پر نباشد.

    چهار : از به تن کردن لباس‏های تنگ و چسبان اجتناب گردد.

    پنج : از نگاه کردن به مناظر، فیلم‏ها و عکس های تحریک کننده، اجتناب شود

    شش : از شنیدن و مطالعه مباحث و مطالب جنسی و حتی شوخی‏ های تحریک ‏کننده و فکر کردن در این امور، دوری شود.

    هفت : از میل کردن مواد غذایی محرک، مثل خرما، پیاز، مرچ، تخم ‏مرغ، گوشت سرخی، و غذاهای چرب اجتناب و به میزان ضرورت اکتفا شود.

    هشت : پیش از خواب مثانه تخلیه شود.

    نه : از خـوردن افراط گونه آب و مایعات پرهیز شود.

    ده : از دست ‏ورزی با اعضا جنسی، می بایست اجتناب نمود و در هیچ شرایطی، نبایستی دست‏ ورزی کرد

    یازده : هیچوقت نباید به رو خوابید.

    دوازده : به منظور تخلیه انرژی زاید بدن، بطور منظم و زیاد می بایست ورزش کرد.

    سیزده : برای اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، عبادت و … پر نماید .

    چهارده : کوشش نمایید کمتر در مکانی خلوت و فقط و دور از نظـر دیگران باشید. هر وقت مورد هجوم افکار جنسی واقع شدید، می بایست بلافاصله از محل خلوت و دور از نظـر دیگران بیرون شود و خود را به کاری سرگرم نماید . در این زمینه گفت و گو با دوست ها ، مشارکت در برنامه های جمعی خیلی سودمند می باشد. تلقین به فـرد کمک می‌کند تا عزم ‌ی خود را تقویت نماید و به خود بگوید که می‌تواند استمنا را کنار بگذارد.

    پانزده : منحرف کردن فکر بسوی دیگری چنان چه که تحریکـی برای استمناء اتفاق افتاد.

    شانزده : دوری از خیال‌پردازی و سرگرم بودن به کارهای سودمند مثل مطالعه، ورزش و …

    هفده : تنهایی، کلید اقدام به استمنا می باشد. از این رو فقط نمانید.

    هجده : هر زمان به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که آلان خدا من را می بیند.

    نوزده : هر زمان به فکر این کار افتادید به خود بگوئید که می خواهید در رو به روی چه فردی گناه نمایید

    بیست : هر کاری که شما را به فکر این کار بیندازد آن کار را سریع ترک نمایید .

    بیست و یک : هر صحنه ای که شما را تحریک می کند آن صحنه را ترک نمایید .

    بیست و دو : به خدا توکل نمایید .

    بیست و سه : قاطعانه برای ترک این عمل تصمیم بگیرید. (اگر قبلاً نیز تصمیم به ترک جلق گرفته باشید ولی موفق نشده باشید، عزم شما تا میزانی ضعیف شده می باشد. در این صورت می بایست به خود تلقین نمایید که عزم پر قدرت ای دارید. برای این کار موفقیت های خود در زندگـی را در ذهن مرور نمایید و مرتب به خود بگویید که من خیلی پر عزم هستم و تصمیم به هر کاری که بگیرم، آن کار را انجام خواهم داد)

    بیست و ۴ : از رفت و آمد با کسانی که شما را مستقیم و غیر مستقیم به جلق دعوت می کنند، دوری نمایید و رابطه خود را با دوست ها جلقی تان تا حد ممکن کم نمایید .

    بیست و پنج : از حرف کردن دربـاره مسایل شهوت انگیز دوری نمایید .

    بیست و شش : از بودن در محل های فقط اجتناب نمایید و وقتی به حمام و دستشویی می روید، در را قفل ننمایید . پـس از شستشو حمام را سریع ترک نمایید .

    بیست و هفت : از نگاه کردن به بدن عریان خود نیز اجتناب نمایید .

    بیست و ۸ : کوشش نمایید ارتباط فیزیکی با دیگران و لو در شوخیهای دستی پرهیز نمایید .

    بیست و نه : روزه گرفتن دو روز در هفته برای کم کردن حس شهوت جویی شما خیلی سودمند می باشد. چنان چه قادر به روزه گرفتن نیستید، غذای خود را به حداقل برسانید و وعده غذایی ظهر را نخورید. کوشش نمایید به زمان خواب شکم شما بیشتر از حد معمول پر نباشد.

    سی : شبها پیش از خواب مطالعه نمایید و با لباس کامل بخوابید و پـس از بیدار شدن سریع رختخواب را ترک نمایید. ضمناً هیچوقت به رو نخوابید.

    سی و یک : کوشش نمایید دائما وضو داشته باشید.

    سی و دو : از ذکر خدا ولو در دل غافل نشوید.

    سی و سه : شبها فقط نخوابید و یا در جایی بخوابید که فرصت انجام این عمل نباشد.

    سی و ۴ : بیاد داشته باشید که تصمیم دارید این عمل را ترک نمایید .

    سی و پنج : پـس از تصمیم حتی یک مرتبه هم سراغ این عمل نروید چون عزم شما را سست خواهد کرد.

    سی و شش : یاد فـوت انسان ساز می باشد.

    سی و هفت : پشیمانی پـس از عمل را بیاد داشته باش.

    سی و ۸ : این شانس را بده که دیگر زنده نمانی و بدون توبه در پیشگاه خدا حاضر شوی.

    سی و نه : مضرات این عمل را بیاد داشته باش.

    چهل : این را بدان که بخاطر لذت چند لحظه ای از رحمت خدا دور می شوی.

    ناپسند بودن خودارضایی در کلام ائمه علیه السلام

    امام صادق (علیه السلام) در باره مردی که با چهار انتهـا نزدیکـی می کند یا از راه مالیدن آلت تولید مثل با دست جنب می گـردد فرمود :این کارها و شبه آن زنا می باشند .

    امام صادق (علیه السلام) فرمود : مردی را پیش حضرت علی(علیه السلام) آوردند که با آلت خود بازی کرده (و به این طریق خود را ارضا می کرد)، حضرت آن قدر بر روی دست های وی زدند که دستانش قرمز شد و سپس با بودجه بیت المال وی را متأهل نمودند.

    ابو بصیر گوید از امام صادق (علیه السلام) شنیدم که فرمود: خداوند متعال در روز قیامت با سه تیـم حرف نمی زند و به آنان نظـر نمی کند و آنان را از گناهان پاکیزه نمی سازد و برای آنان عذابی دردناک است ، یکـی از آن تیـم کسانی می باشند که با خود نکاح (استمناء) کرده اند.

    از امام صادق (علیه السلام) در باره خضخضه”( استمناء با دست) سؤال شد، در پاسـخ فرمود: گناه بزرگی است که خداوند متعال متعال در کتابش (قرآن) از آن نهی کرده است و فردی که چنین کاری را انجام دهد مثل این است که با خود پیوندکرده باشد و چنان چه من بدانم که فردی این کار را انجام داده است با وی غذا نمی خورم! سؤال کننده عرض کرد: ای پسر رسول خدا نهی خداوند متعال متعال در کتابش را برای من بیان نمایید ! حضرت فرمود: این آیه که می فرماید : فردی که از غیر این (راه های مجاز های شرعی برای نیاز های جنسی خود) بهره گیری نماید ظلم کرده است….

    پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمود: فردی که با کف دست خود پیوندنماید (استمناء با دست) از رحمت خدا به دور می باشد.

    کلمات کلیدی مرتبط

    • ترک خود ارضایی به روش timing
    • خودارضایی پسران
    • راه های ترک خود ارضا پسران
    • غریزه جنسی پسران
    • عکس خود ارضایی پسران
    • راه های ترک خود ارضایی در پسران
    • داروی ترک استمنا
    • خود ارضایی پسران
    • ترک خود ارضا پسر
    • مضرات خود ارضایی

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا