بهترین روش ها برای اینکه در برخورد اول دیگران را مجذوب خود کنید

  • بهترین روش ها برای اینکه در برخورد اول دیگران را مجذوب خود کنید

    در دنیای امروزی که رقابت بین افراد برای کسب و کار، شغل و حتی در روابط شخصی بسیار بالاست، توانایی برقراری ارتباط موثر و جذاب با دیگران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مطلب، بهترین روش هایی که می توانید برای جلب توجه و به خود کشاندن افراد در برخورد اول استفاده کنید را بررسی خواهیم کرد.

    ۱. اعتماد به نفس:
    اعتماد به نفس یکی از مهمترین عواملی است که افراد را مجذوب خود می کند. هنگامی که به خود اعتماد دارید و از توانایی های خود مطمئن هستید، رفتار شما به صورت خودکار جذاب و مطمئن به نظر می رسد. برای افزایش اعتماد به نفس، می توانید به خودتان توجه کنید و به دنبال بهبود وضعیت فردی خود باشید، تمرین کنید و دوره های آموزشی در زمینه ارتباطات برای بهبود مهارت های خود در این زمینه دنبال کنید.

    ۲. نگاه کردن به چشمان دیگران:
    نگاه کردن به چشمان دیگران از طریق برقراری تماس چشمی، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تماس چشمی به نوعی یک نشان از احترام و تعامل مستقیم با دیگران است. هنگامی که با دیگران صحبت می کنید، بهتر است نگاهتان را به سمت چشمان آنان بیاندازید و این امر نشان دهنده توجه شما به آنان است.

    ۳. شنیدن دقیق:
    شنیدن دقیق و توجه به صحبت های دیگران، نشانه ای از احترام و توجه به آنان است. برای جذب توجه دیگران، بهتر است به طور دقیق به آنان گوش دهید و سعی کنید فهمیدن خوبی از صحبت هایشان داشته باشید. همچنین، با پرسیدن سوالات هوشمند و مناسب از آنها، نشان دهید که به صحبت هایشان توجه دارید و به دنبال فهمیدن بیشتر آنچه او می گوید هستید.

    ۴. استفاده از بدن زبان:
    بدن زبان یکی از روش های موثر برای برقراری ارتباط موثر با دیگران است. با استفاده از این روش، می توانید احساسات و ایده های خود را به شکل بهتری به دیگران منتقل کنید و آنها را به خود جلب کنید. به عنوان مثال، با استفاده از حرکات دست، لبخند، نشان دادن علاقه و توجه به صحبت های دیگران، می توانید ارتباط خود را با آنان تقویت کنید.

    ۵. رفتار مثبت:
    رفتار مثبت و خوش برخورد با دیگران، یکی دیگر از روش هایی است که می توانید از آن در برخورد اول با دیگران استفاده کنید. با رفتار مثبت، می توانید فضای صحبت را دوستانه تر و دلپذیر تر کنید و افراد را به خود جذب کنید. به عنوان مثال، با لبخند زدن، استفاده از کلمات مثبت، ارائه نظرات خوش برخورد و تمایل به کمک کردن به دیگران، می توانید ارتباط خود را با آنان تقویت کنید.

    در نهایت، این موارد تنها چند نمونه از روش هایی هستند که می توانید در برخورد اول با دیگران استفاده کنید. با تمرین و تمرکز بر بهبود مهارت های خود در این زمینه، می توانید به یک فرد جذاب و موفق تبدیل شوید.

    چطور در برخورد اول اعتماد افراد را به خودمان جلب کنیم
    و انسانی تاثیرگذار باشیم؟

    ما انسانها موجوداتی پیچیده ای هستیم…
    علاقه زیادی به دیده شدن و تاثیرگذاری داریم، می خواهیم در جمع های مختلف پذیرفته شویم و فردی تاثیر گذار باشیم.

    از اینکه اعتماد اطرافیانمان را جلب کنیم لذت می بریم و احساس می کنیم که با این اعتماد سازی ها بخشی از وجودمان را ارضا کرده ایم. بزرگترین نگرانیمان در ارتباطات تاثیرگذاری است. بسیاری از آن دست از افراد که آموزش های درستی را در حوزه ارتباطات ندیده اند می خواهند با شیوه ها و راه های نادرست بر دیگران تاثیر بگذارند !

    مطمئنا همه ما افرادی را دیده ایم که می خواهند با اغراق و دروغ درباره خودشان بر دیگران تاثیر بگذارند و بگویند که انسان تاثیرگذار و موفقی هستند. دست این افراد دیر یا زود رو می شود.

    پس واقعا برای تاثیر گذاری در ارتباطاتمان باید چه کنیم ؟

    تاثیر گذاری و یا همان فروش احساسات یکی از مهم ترین عامل ها در ارتباط گیری با افراد است.

    تا زمانی که نتوانید تاثیر بگذارید، قادر نخواهید بود خودتان را خوب معرفی کنید و یا محصول خودتان را بفروشید . اگر از محصول حرف می زنم ، منظور من صرفا یک کالا نیست ! چرا که من معتقدم همه ما در زندگی فروشنده احساسات هستیم. آنان که احساسات را به مقدار بیشتر و شکل بهتری به فروش برسانند فروشندگان واقعی هستند و به موفقیت بیشتری می رسند .

    می خواهید یک فروشنده حرفه ای احساسات باشید و یک ارتباط با کیفیت بالا را تجربه کنید؟ پس متن زیر را دنبال کنید.

    خودتان باشید:

    یکی از کارهایی که به شدت باعث برانگیختن تعجب من می شود این است که افراد چطور تمامی تلاششان را می کنند تا خودشان نباشند . در تمامی مذاکره شان آدم جدیدی می شوند ، از آرمان هایی سخن می گویند که حتی در خواب هم آنها را تجربه نکرده اند ، دروغ می گویند و سعی می کنند با اغراق کارهایشان را بزرگ جلوه دهند.

    هر مذاکره کننده ساده ای می داند که پایه های دروغ سست است، البته نمی خواهم بگویم که خودم در مذاکره هایم دروغ نگفته ام، گاهی اوقات مذاکره به قسمت های ناخوشایند و بن بست هایی می رسد که راه نجات های کمی را برای فرد مذاکره کننده به جای می گذارد، اما اخلاق حرفه ای در کسب و کار می گوید که دروغ گفتن و فریب دادن را در مذاکره تان به فراموشی بسپارید.

    خودتان باشید ، و صداقت داشته باشید. صداقت بزرگترین صلاح یک مذاکره کننده است.

    وقتی در طی مرور زمان افراد می بینند که با آنها صادق هستید به شما بیشتر اعتماد می کنند و این باعث می شود که کیفیت مذاکره تان بالاتر برود و با این کار بتوانید اعتماد فرد مقابلتان را جذب کنید . صداقت اولین و مهم ترین عامل برای یک مذاکره کننده است.

    یک شخصیت کاریزماتیک داشته باشید:

    شخصیت کاریزماتیک، یکی از بخش هایی است که مدتهای زیادی را در سخنرانی هایم به آن اختصاص می دهم، خود ارزش آن را دارد که در مقاله ای جدا مطرح شود، اما خیلی خلاصه به آن اشاره ای خواهم کرد، شخصیت کاریزما، فردی است که در اولین دیدار بیشترین تاثیر گذاری را به جای می گذارد و بیشترین انرژی مثبت را انتقال می دهد.

    عده ای فکر می کنند این دست افراد از فضا آمده اند و یا شخصیت کاریزماتیک یک چیز ارثی است !

    این افسانه ای بیش نیست ، شخصیت کاریزما را می توان کاملا با تمرین و تعهد سازی ایجاد کرد . قبل از داشتن یک شخصیت کاریزما باید دانشتان را به بسیاری از مسائل ارتباطی بالا ببرید تا بتوانید در ساختن یک شخصیت کاریزما موفق باشید .

    به پوشش خودتان اهمیت بدهید ، حرف های بسیاری زده شده است ، عده ای می گویند ۷ ثانیه ! و عده ای می گویند ۱ دقیقه ! اما از نظر من سی ثانیه تا یک و نیم دقیقه اول مهم ترین لحظات شما در یک دیدار هستند.

    نوع پوشش شما بیشترین تاثیر را در دیدارتان به جای می گذارد . چقدر به پوششتان اهمیت می دهید ؟
    لباس شما و کارت ویزیت شما دو معرف بزرگ شما در اجتماع هستند. شیک پوش باشید، از رنگ های حرفه ای لباس در مذاکره تان استفاده کنید، مثل رنگ سرمه ای، طوسی و مشکی.

    زبان بدن ، جادوی تاثیرگذاری:

    همه ما آمار معروف آلبرت محرابیان درباره تاثیر بی حد و مرز زبان بدن در ارتباط گیری را می دانیم. اینکه تاثیر کلمات چیزی تنها نزدیک به ۷ درصد است ، در حالی که بیش از ۹۳ درصد ارتباط گیری های ما را تن صدا و زبان بدنمان تشکیل می دهد.

    آنچیزی که این روزها خیلی برایم عجیب است ،این است که جوانانی تازه کار چطور در ارتباط گیری هایشان زبان بدن را در الویت قرار می دهند و به قول معروف از آن طرف بام هم می افتند . تاثیر زبان بدن و آگاهی به آن بی نظیر است، اما فراموش نکنید که همه چیز


    تاثیر زبان بدن و آگاهی به آن بی نظیر است، اما فراموش نکنید که همه چیز نیست.

    بسیاری از جوانان و به خصوص افراد غیر حرفه ای در مذاکره و ارتباط گیری بیشتر انرژی خود را بر روی زبان بدن می گذارند ! به طوری که شما می توانید به راحتی حرکات چشم او و استرسش را که در آن به دنبال تفسیر زبان بدن شماست درک کنید .

    ارتباط چشمی برقرار کنید ، فکر نمی کنم تاثیر ارتباط چشمی را بتوان با کلمه ای وصف کرد . توجه کنید که مثل آدم های سطح پایین به چشمان طرف مقابلتان خیره نشوید ، بلکه با او ارتباط چشمی برقرار کنید . از مدل نگاه مثلثی استفاده کنید . به طوری که سه نقطه را به طور فرضی بر چهره فرد مقابلتان تجسم کنید و هر چند ثانیه آن را تکرار کنید.درباره نگاه مثلثی می توان به مقدار زیادی بحث کرد . برای مثال نقطه گذاری های شما می تواند تفاوت یک نگاه تجاری با یک نگاه دوستانه را مشخص کند.در هنگاه صحبت فرد مقابلتان گاهی می توانید خیلی کوتاه نگاهی به نقاط دیگر بدن او بیاندازید . اینکار باعث می شود که او متوجه شود که شما به او توجه می کنید . .

    لبخند بزنید ، لبخند ترجمه همه خوبی های دنیاست ، این لبخند است که می تواند بیشترین میزان حس و تاثیر گذاری را به جای بگذارد. در هدیه دادن لبخند به دیگران گشاده باشید ، حرف های فرد مقابلتان را با تکان دادن سر تایید کنید و به موقع به او لبخند هایی مناسب و به جا را هدیه دهید .

    استفاده از دستان باز بسیار تاثیر گذار است، به استیو جابز نگاه کنید، همیشه در سخنرانی هایش با کف دستانی کاملا باز و گشوده به روی مخاطب صحبت می کرد. او یک شخصیت کاریزمای غیر قابل وصف بود.

    وقتی کف دستهایتان را به فرد مقابل نشان می دهید باعث می شود تا حس خوب صداقت و اعتماد را به او انتقال دهید.
    در ارتباط گیری هر حرکتی باید به موقع و در جای مناسب خود انجام شود. برای همین با تمرین ، مطالعه و کسب تجربه بیشتر یاد خواهید گرفت که در مذاکراتتان کجا و کی از هر فنی استفاده کنید . زبان بدن یک دنیاست .کتابهای زیادی درباره آن نوشته شده و مطمئنا نمی توانم تمامی نکات را در این جا برایتان بیاورم. در مقالات بعدی تمامی این نکته ها بازتر خواهد شد.

    یک اعتراف کننده حرفه ای باشید:

    اعتراف کردن یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا برای هر انسانی است و مطمئنا شنیدن آن موجب می شود تا اعتماد بیشتری را نسبت به فرد مقابلمان داشته باشیم. در ارتباط گیری هایتان یاد بگیرید که چطور اطلاعات بدهید تا بتوانید به واسطه آن اطلاعات دریافت کنید . مردم وقتی می بینند که برای آنها اعتراف می کنید، به شما حس بهتر و اعتماد بیشتری دارند و این باعث می شود بسیاری از نکات زندگیشان را به شما بگویند.

    یک اعتراف کننده احمق بودن با یک اعتراف کننده حرفه ای بودن کاملا متفاوت است ، اطلاعاتی را بدهید که فکر می کنید در آینده ی دیر یا زود فرد روبروی شما به آنها دست خواهد یافت.
    مردم تنها به افرادی اعتماد خواهند کرد که آنها واقعا نقطه ضعفی هم داشته باشند. (این مطلب را بخوانید)

    ارتباط گیری یک دنیای بی پایان است ، با وجود دنیایی از اطلاعات هنوز هم فکر می کنم بشر به بخش کوچکی از راهکارها دست یافته است. در مقلات بعدیم برایتان بیشر خواهم نوشت تا بتوانید یک تجربه بی نظیر را داشته باشید و از ارتباط گیری هایتان با دیگران لذت ببرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا