برای دوست داشتن وقت بگذارید

برای دوست داشتن وقت بگذارید
  • برای دوست داشتن وقت بگذارید

    “برای دوست داشتن وقت بگذارید” به معنای این است که برای دوست داشتن فردی باید زمان و انرژی خود را به او اختصاص داد. این بیانگر اهمیت داشتن رابطه‌های قوی و صمیمی با دیگران در زندگی است. برای دوست داشتن دیگران نیاز است که به آنها توجه کنیم، از آنها پرسش بپرسیم، به گفته‌هایشان گوش دهیم و با آنها به اشتراک بگذاریم. همچنین برای دوست داشتن باید از نظرات و نگرش‌های دیگران احترام گذاشته و به آنها با توجه به تفاوت‌های فردی، تعامل کنیم. در کل، برای دوست داشتن باید وقت و انرژی خود را برای برقراری رابطه‌های دوستانه با دیگران صرف کنیم.

    دوست داشتن مفهوم بسیار بزرگی است. همه ما به روش ها و راه های مختلفی میتوانیم دوست بداریم. هیچکس فکر نمیکند که شاید روش دوست داشتن او ضعیف باشد یا بلد نباشد. اما این نیز مانند دیگر جنبه های انسانی یک مهارت است و باید آن را آموخت. البته مهارت دوست داشتن کمی گسترده است و مسایل زیادی را شامل میشود.

     

     

     

    مهارت دوست داشتن

    زندگی و رابطه ازدواج مانند خانه ای است که باید آن را بسازیم و دوست داشتن یکی از مهم ترین مصالح ساخت آن خانه است. برای اینکه بتوانیم یک ساختمان محکم بسازیم، باید پایه ها و زیر بنای آن را قوی و محکم بنا کنیم. عشق و دوست داشتن یکی از مهمترین اصول زندگی هستند. مگر میشود کسی بدون اینکه کسی را دوست بدارد با او زندگی کرده و رابطه عاطفی داشته باشد؟

    دوست داشتن چیزی است که میتواند زندگی را در زمان مشکلات قابل تحمل کرده و اتحاد بین زن و مرد را قوی کند. بدون عشق رابطه نمیتواند دوام چندانی داشته باشد. بنابراین باید برای زندگی و پیاده سازی دوست داشتن، برنامه های زیادی را طراحی کنیم تا خانه ای زیبا و پر از آرامش داشته باشیم.

    دوست داشتن از همان ابتدای ایجاد یک رابطه دو نفره و عاشقانه اهمیت پیدا می کند. در واقع این نیاز هردو طرف بوده و هرکدام انتظار آن را از دیگری دارند و خود نیز آماده عشق ورزیدن هستند. رابطه ازدواج رابطه عمیق و گسترده ایست اما تمام زیربنای آن بر روی دوست داشتن و عشق بنا میشود.

     

    چگونه دوست بداریم؟

    یکی از اصول اولیه دوست داشتن این است که برای ساخت رابطه عمیق عجله نکنید. باید با صبوری و توجه و گذر زمان این علاقه را عمیق کنید. طبیعتاً یک دفعه ای نمیتوانید رابطه عمیقی با همسرتان ایجاد کنید. با اینکه او همسر شماست اما تا زمانی که واقعاً موقعیتش فراهم نشود، رابطه عمیق نمیشود. از طرفی رابطه ای که عجولانه به وجود آمده باشد معلوم نیست که آیا در مواقع بحران بتواند دوام بیاورد یا خیر!

    یکی دیگر از مصالحی که علاوه بر دوست داشتن استحکام رابطه کمک می کند، لحن و بیان صحبت است. این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه اولاً با ایجاد گفتگوهای مداوم و زیاد میتوان با همسر رابطه برقرار کرد. همچنین طرز این گفتگوها نیز مهم است. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقاله نحوه صحبت کردن مراجعه کنید.

     

    یک نکته عملی که در هنگام گفتگو با همسر خود باید مورد توجه قرار دهیم این است که زمان و مکان درستی را برای صحبت انتخاب کنیم. صحبت کردن در جمع و ایراد گرفتن از همدیگر بدترین راه برای بیان مشکلات است. همچنین مخالف با دوست داشتن است. شاید فکر کنید شما این کار را نمیکنید و این کار خوبی نیست. اما گاهی موقعیتی پیش میاید که انسان نمیتواند جلوی خود را بگیرد. در این مواقع است که باید جلوی خود را گرفت و اختلافات را برای خانه نگه داشت.

    برای مطالعه بیشتر درمورد حل اختلافات نیز میتوانید به مقاله حل اختلافات رجوع کنید. بنابراین نتیجه این است که در راستای دوست داشتن واقعی، تا می توانیم از صحبت کردن درجمع با همسر خود درمورد موضوعات خصوصی خودداری نموده و گفتگوها را برای فضای شخصی نگه داریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا