با اشتباهات عاشقی آشنا شوید

با اشتباهات عاشقی آشنا شوید
  • با اشتباهات عاشقی آشنا شوید

    “با اشتباهات عاشقی آشنا شوید” یک جمله کوتاه و ساده است که می‌تواند در مورد مفهوم‌های مختلفی مطرح شود. این جمله به معنای مواجه شدن با خطاها و اشتباهات در رابطه با عشق و رابطه‌های عاطفی است.

    عشق یکی از احساسات پیچیده و قدرتمندی است که می‌تواند تجربه شگفت‌انگیزی باشد. با این حال، از آنجایی که هیجانات قوی و تاثیرگذاری دارد، اغلب به همراه اشتباهات و خطاهایی نیز می‌آید. به عنوان مثال، یکی از اشتباهات شایع در روابط عاطفی، درگیر شدن در رابطه‌ای ناپایدار و ناموفق است.

    اگرچه هر کسی تلاش می‌کند تا در رابطه‌ای موفق باشد، اما باید توجه داشت که این مسیر با موانع و اشتباهات پراکنده است. این موانع می‌توانند شامل نداشتن ارتباط با شریک مناسب، بی‌اعتمادی به خود، اعتماد نکردن به شریک و تلاش برای تغییر او، عدم توانایی در حل اختلافات و مسائل مشترک و غیره باشند.

    با اشتباهات عاشقی آشنا شدن به معنای پذیرفتن و شناختن خطاها و مشکلات در رابطه است. این می‌تواند به شما کمک کند تا در آینده از اشتباهات گذشته یاد بگیرید و روابط بهتری را تجربه کنید. باید به خودتان اجازه دهید که اشتباه کنید، به خودتان بیشتر اعتماد کنید و با دقت به خود و شریک خود نگاه کنید تا بتوانید در رابطه‌ی خود پیشرفت کنید.

    در نهایت، با اشتباهات عاشقی آشنا شدن به یادگیری و تجربه‌ی کامل‌تر در زندگی کمک می‌کند. این به شما امکان می‌دهد تا بهترین تصمیم‌گیری را در رابطه‌ی خود بگیرید و یک رابطه‌ی عاشقانه، پایدار و موفق را تجربه کنید.

    در بحث عشق و عاشقی اصول زیادی را باید رعایت کرد. این اصول را میتوانید در مقاله قواعد عاشقی به طور کامل مطالعه کنید. اما علاوه بر اصول عاشقی، اشتباهات عاشقی هم وجود دارند. اشتباهات عاشقی اشتباهاتی هستند که افراد در اینگونه روابط بسیار مرتکب میشوند. این اشتباهات به ۸ بخش تقسیم میشوند که هرکدام را در مقاله ای جدا توضیح خواهیم داد.

    اشتباهات عاشقی در درک طرف مقابل از عشق

    خیلی ها این سوال را می پرسند: اگر عشق حسی است که همه می توانند تجربه کنند، پس چرا من عاشق نمیشوم؟ احتمالاً شنیده اید که میگویند برخی مانند دیوار هستند. یعنی در مقابل اشارات و حرف هایی که میشنوند هیچ واکنشی نشان نمیدهند. بنابراین اگر عاشق این افراد شوید، نمیتوانند این را متوجه شوند. چراکه به اصطلاح رادار دریافت آنها ضعیف است یا اصلاً آن را ندارند. یعنی با اینکه عشق یک حس است، ولی رادار دریافت آن در همه وجود ندارد. یا می شود گفت که به یک اندازه در همه قوی نیست.

     

    چه کسانی نمیتوانند عاشق شوند؟

    همانطور که همیشه در سایت طرحواره گفته شده است، یک عده همیشه در تله های شخصیتی گرفتار هستند. تله های شخصیتی همان طرحواره ها هستند که درمورد آنها در مقالات متعددی صحبت شده است. برای شروع شناخت طرحواره ها میتوانید به مقاله طرحواره چیست مراجعه کنید.

    بنابراین، افرادی مبتلا به طرحواره ها تا وقتی در آن تله اسیر هستند، نمی توانند درکی از عشق به شکل معمول داشته باشند. مثلاً درک عشق برای کسی که در تله بی اعتمادی قرار گرفته است، در بهترین حالت مثل این است که به او بگوییم از پشت شیشه عسل را بچش! به نظرتان این شدنی است؟!

    بعضی از افراد با شخصیت های اسکیزویید یا دوری گزین و آسپرگرا (نوعی از اوتیسم هستند) و افرادی که از نظر جنسی خیلی سرد هستند، هرگز عاشق نمی شوند. این افراد وقتی دیگران از عشق حرف می زنند، فکر میکنند که یک مشت دیوانه دارند یک سری حرف های مفت می زنند. چراکه اصلاً برایشان قابل درک نیست.

    بعضی ها هم از اول با مقوله  عشق بیگانه نبوده اند. اما بعد از اینکه در یک یا چند رابطه به دلایلی ازجمله همان تله های شخصیتی با شکست مواجه می شوند، برای همیشه دور عشق و عاشقی را خط می کشند. این افراد دیگر نمیتوانند از ترس جدایی و شکست وارد رابطه ای شوند (البته دلیل دیگر این افراد میتواند مبتلا بودن به طرحواره رها شدگی باشد. برای اطلاع کامل میتوانید به مقاله طرحواره رهاشدگی مراجعه کنید).

    این افراد اصطلاحاً ” آنقدر از جلوی بوم فاصله می گیرند که از پشت بوم می افتند”. این نوع رفتار یکی از سبک های مقابله ای است. روانشناسان به آن جبران افراطی میگویند. میبینید که انواع مختلف اشتباهات عاشقی وجود دارد و فرد خود از آن بی خبر است.

    چیزی که در تمام این افراد مشخص است، این است که نمیدانند درحال انجام کار اشتباه هستند.

    به طور خلاصه، تمامی این افراد یک دلیل محکم برای عاشق نشدن یا تنفر از عشق دارند. این دلیل میتواند مبتلا شدن به تله های شخصیتی باشد. البته میدانید تا وقتی که فرد با مفهوم طرحواره آشنا نشود اصلاً خبر ندارد که گرفتار چنین تله هایی است. در نتیجه روی باور و اعتقاد خود محکم می ایستد. در مقالات بعد به توضیح اشتباهات عاشقی از انواع دیگر میپردازیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا