انتقاد و شکایت در رابطه عاشقانه

انتقاد و شکایت در رابطه
  • انتقاد و شکایت در رابطه عاشقانه

    انتقاد و شکایت در رابطه عاشقانه ممکن است به دلیل بروز اختلافات و نارضایتی‌هایی که بین دو طرف وجود دارد، ایجاد شود. این اختلافات ممکن است به دلیل عدم توجه به نیازهای دیگر شخص، عدم صداقت و صراحت، عدم احترام به مرزها و حدود دیگر شخص، نبود تعامل و ارتباط با دیگر شخص یا عدم توانایی در حل مشکلات و برخورد با تنش‌ها و خشم‌های درونی است.

    در این شرایط، انتقاد و شکایت می‌تواند به عنوان یک ابزار برای حل مشکلات و بهبود رابطه مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، برای این کار باید به یک سری اصول و قواعد توجه کرد. به عنوان مثال، باید از بیان احساسات بدون توجه به نیازهای دیگر شخص پرهیز کرد و به جای آن، به دنبال یک راه حل مشترک برای حل مشکلات باشیم.

    علاوه بر این، باید در هنگام انتقاد و شکایت، به رعایت احترام و شناخت حقوق دیگر شخص نیز توجه کنیم. مانند اینکه باید در هنگام بیان انتقاد، از بیان احتراز و برداشت خودداری کرد و از بیان کلام‌های توهین آمیز و تهمت زننده پرهیز کرد.

    به طور کلی، باید به یاد داشت که انتقاد و شکایت در رابطه عاشقانه می‌تواند به عنوان یک ابزار موثر برای بهبود رابطه استفاده شود، اما باید در هر موقعیتی به رعایت احترام و نیازهای دیگر شخص توجه کنیم

    یکی دیگر از اشتباهات عاشقی وجود انتقاد و شکایت در رابطه است. میتوانید قبل از خواندن این پست به مقاله آشنایی با اشتباهات عاشقی مراجعه کنید. اشتباهات عاشقی مواردی هستند که در رابطه به وفور یافت میشوند و دو حالت برای این موارد وجود دارد. یا باید این مشکلات را حل کرد و در غیر این صورت حتماً باید رابطه را به اتمام رساند.

    در سری مقالات اشتباهات عاشقی تنها سعی داریم شما را با اشتباهات بزرگ و مرسوم موجود در روابط آشنا کنیم. این اشتباهات در ابتدا کاملاً کوچک و بی اهمیت به نظر میرسند. اما هرچه عمق رابطه بیشتر میشود، اهمیت این مشکلات نیز بیشتر میشود. حال میرویم سراغ یکی دیگر از اشتباهات یعنی، انتقاد و شکایت.

     

    انتقاد و شکایت اصلی ترین مبحث صحبت هایتان شده است؟

    ابتدا مثال هایی در باره وجود انتقاد و شکایت در رابطه بزنیم:

    صحبت و بحث های پیاپی در مورد یک موضع شما را کلافه کرده است؟ به عنوان مثال، پیامک های پشت سر هم و اینکه بگوید: کجایی؟ چیکار می کنی؟ الان چکار میکنی؟ با کی حرف می زنی؟ و … شما را اذیت میکند. با فرد مقابل خود صحبت کرده اید و راه حلی اندیشیده اید اما او عمل نمیکند. در نهایت همه صحبت هایی که دارید به شکایت و بحث سر موضوعات تکراری می گذرد.

    وجود چنین مواردی که همواره باعث ایجاد انتقاد و شکایت میشود، یکی دیگر از اشتباهات بزرگ در روابط است. چراکه ادامه این مشکل میتواند منجر به اتفاقات بسیار ناراحت کننده ای مانند طلاق شود. همچنین این موارد باعث میشوند به اعتماد به نفس شما آسیب رسد. درنتیجه در بلند مدت مانع انجام فعالیت در حیطه های مختلف زندگی میشود.

    پس میبینید که وجود انتقاد و شکایت در رابطه بسیار خطرناک است. البته میدانید که منظور وجود انتقاد و شکایت گاه به گاه نیست. انتقاد و شکایت نیز میتواند گاه به گاه به صورت صحیح گفته شود و کاملاً طبیعی است. اما اگر ادامه دار و پیوسته باشد مطمئناً اشکال دارد.

    وجود انتقاد و شکایت در رابطه عاشقانه میتواند باعث نابودی خود رابطه، از بین رفتن اعتماد به نفس، از بین رفتن زندگی شغلی و مانع پیشرفت شود.

     

     

    رفع انتقاد و شکایت در رابطه

    حال چگونه میتوان این انتقاد و شکایت و را رفع کرد؟ طبیعتاً ابتدا باید با گفتگوهای مکرر این کار را کرد. اما اگر طرف مقابل فردی بود که مانند مثال اول باز کار خود را انجام داد، گفتگو چاره ساز نیست.

    در مرحله بعد میتوان کمی او را ترساند. یعنی کاری کرد که ببیند اگر به کار خود ادامه دهد عواقبی در انتظارش خواهد بود. عواقبی مانند جدایی.

    میتوان از آشنایان آگاه و با تجربه و یا مشاور و روانشناس نیز کمک گرفت. اما در صورتی که هیچکدام از این موارد کار نکرد، حتماً باید به قطع رابطه فکر کرد. چراکه زندگی در چنین شرایطی میتواند جسم و روح انسان را به شدت به خطر بیندازد. باید دید که آیا ماندن در این رابطه ارزش از دست دادن شادابی و عمر را دارد؟ حتماً جواب همه نه خواهد بود.

    در نتیجه اگر تمام سعی خود را کردید و نتیجه ای نگرفتید، حتماً خود را نجات دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا