ارتباط سالم در محیط کار با مدیر چگونه شکل می گیرد؟⭐

ارتباط سالم در محیط کار با مدیر
  • ارتباط سالم در محیط کار با مدیر

    ارتباط سالم و خوب بین کارمندان و مدیران در محیط کار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این ارتباط می‌تواند به عنوان یک عامل موثر در ایجاد فضای کاری سالم، پایدار و موفق محسوب شود. در یک سازمان، مدیران نقش اساسی در مدیریت و هدایت اعضای تیم خود دارند و برای داشتن یک ارتباط سالم با آن‌ها باید به موارد زیر توجه ویژه داشته باشند:

    ۱- ارتباط باز: مدیران باید با کارمندان خود به صورت باز و صریح ارتباط برقرار کنند. باید از شنیدن نظرات و انتقادات کارمندان استفاده کنند و در صورت نیاز به تغییراتی در سازمان اقدام کنند.

    ۲- رعایت حقوق کارمندان: مدیران باید حقوق کارمندان را رعایت کنند و هرگونه تبعیض و یا ناعدالتی را از بین ببرند. این امر باعث می‌شود که کارمندان اعتماد بیشتری به مدیران خود داشته باشند.

    ۳- تشویق و تمجید: مدیران باید تلاش کنند تا کارمندان خود را تشویق و تمجید کنند. این امر باعث افزایش انگیزه کارمندان و همچنین بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

    ۴- پذیرش اشتباهات: مدیران باید اشتباهات خود را پذیرفته و از آن‌ها درس بگیرند. بهتر است در مواقعی که خطاهایی رخ می‌دهد، مدیران با کارمندان خود در مورد راهکارهای بهبود صحبت کنند.

    ۵- ارتباطات شفاف: مدیران باید ارتباطات خود را با کارمندان به صورت شفاف و واضح برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که همه اعضای تیم در مورد اهداف و برنامه‌های سازمان به یکدیگر متصل هستند.

    در کل، ارتباط سالم در محیط کار با مدیران، باعث می‌شود که کارمندان بتوانند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارند و به توسعه سازمان کمک کنند. در نتیجه، سازمان به دنبال رشد و پیشرفت مستمر خود خواهد بود.

    قبل از پرداختن به موضوع ارتباط سالم در محیط کار باید مفهوم ارتباط را توضیح دهیم. پس از درک معنی ارتباط، میتوان به بررسی ارتباطات مختلف مانند ارتباط در محیط کار پرداخت.

    ارتباط سالم چیست؟

    ارتباط سالم یعنی ایجاد یک رابطه با دیگران به نحوی که حقوق و احترام هر فرد حفظ شود. مثلاً در فضای کاری همواره باید با همکاران طوری برخورد شودکه باعث بی احترامی و یا توهین به کسی نشود. در واقع نباید طوری رفتار کرد که طرف مقابل حتی حس بی توجهی و بی احترامی بکند.

     

    منظور از محیط کار چیست؟

     

    منظور از محیط کار در واقع اطرافیانی است که در محیط کار قرار دارند. در محیط کار رفتار و ارتباط باید نسبت به هر فرد در هر جایگاهی که دارد متفاوت باشد. افراد را در محیط کار می توان به چهار دسته تقسیم بندی کرد:

    • کارمند مقام بالا یا مدیر
    • کارمند مقام پایین
    • کارمند هم رده
    • ارباب رجوع

    ممکن است نسبت به فضای شغلی هر فردی یک یا دو دسته از این افراد وجود نداشته باشند. اما تمام افراد در هر صورت حداقل با یک یا دو دسته از این موارد در ارتباط هستند.

    ما در این مقاله درمورد دسته ی اول یعنی مدیر توضیح میدهیم و در رابطه با ارتباط سالم در محیط کار با مدیر صحبت میکنیم.

    ارتباط سالم در محیط کار با مدیر

    هر فردی ممکن است بنا به فضای شغلی و کاری خود مدیری داشته باشد که با او در ارتباط است. ارتباط سالم در محیط کار با مدیر به این معناست که طوری رفتار کنیم که حق هیچکس از بین نرود. اولین نکته ای که در رابطه با ایجاد ارتباط سالم با مدیر باید به آن توجه کنیم، این است که همه افراد قبل از جایگاه شغلی خود، ابتدا یک انسان هستند. بنابراین ابتدا باید به عنوان یک انسان به طرف مقابل احترام بگذاریم. در این صورت میتوان حقوق انسانی خود و دیگران را حفظ کرد. حال می خواهیم کمی عملی تر و کاربردی تر این موضوع را بررسی نماییم. میخواهیم ببینیم چگونه می توان یک رابطه ی سالم و خوب با مدیر برقرار کرد.

     

    حسن جویی کنید

    اولین نکته ای که باید در ایجاد ارتباط سالم در محیط کار با مدیر خود رعایت کنید حسن جویی کردن است. حسن جویی به این معناست که از مدیر خود بابت کارها و خدماتی که برای شما انجام می دهد تشکر کنید. این تشکر کردن باعث ایجاد حس خوب و رابطه ی عمیق بین شما و مدیرتان می شود.

    ممکن است حسن جویی را با چاپلوسی اشتباه بگیرید. اما حسن جویی بسیار متفاوت از چاپلوسی است. به این خاطر که در چاپلوسی فرد تعریفاتی کرده و صفاتی به کار میبرد که در مدیر وجود ندارد. در چاپلوسی هدف کسب مقام و منصب می باشد. اما حسن جویی در رابطه با کارها و خدماتی است که واقعاً مدیر در برابر شما انجام داده است. در حسن جویی علاوه بر تشکر کردن، دلیل این تشکر را نیز باید گفت. در حالی که چاپلوسی بدون هیچ دلیلی و فقط برای سوءاستفاده از آن مقام می باشد.

    موفقیت خود را به مدیرتان گره بزنید

    اگر شما در شرکتی به موفقیت و دستاوردی برسید، قطعاً مدیر شما در این دستاورد نقشی داشته است. بنابراین در این مواقع بهترین کار این است که این دستاورد و موفقیت را با مدیر خود به اشتراک بگذارید. در این صورت میتوان از او بابت این اتفاق تشکر کرد

    انتظارات مدیر را بر آورده کنید

    یکی از مهم ترین کار هایی که می تواند باعث ایجاد ارتباط سالم در محیط کار با مدیر شود، بر آورده کردن انتظارات اوست. قطعاً در محیط کار از هر فردی انتظاراتی وجود دارد. بنابراین او باید نسبت به جایگاهی که دارد از انتظارات مدیر خود آگاه شود. در این صورت میتواند این انتظارات را بر آورده کند. یکی از راه کار هایی که می توان متوجه این انتظارات شد، این است که در هنگامی که از شما کاری را می خواهند، از مدیر خود بخواهید که آن کار را به صورت توضیح دهد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا