ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین⭐

ارتباط سالم با کارمند رده پایین
  • ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین

    ایجاد ارتباط سالم با کارمندان رده پایین، از مهمترین عوامل موفقیت در هر سازمانی است. یک روابط سالم و قوی با کارمندان رده پایین، به ارتقای روحیه کاری، افزایش سطح همکاری، بهبود کیفیت کار و بهبود عملکرد سازمانی کمک می کند. برای ایجاد این نوع روابط، مدیران باید توجه ویژه ای به کارمندان رده پایین خود داشته باشند و با آنها در ارتباط باشند. ارتباطات روزانه، ملاقات های انفرادی و گروهی، به اشتراک گذاشتن ایده ها و تجربیات، و برگزاری کارگاه ها و دوره های آموزشی می تواند به ایجاد ارتباطات موثر و سالم کمک کند. همچنین، شناخت و درک نیازها و مشکلات کارمندان رده پایین و درنظر گرفتن آنها در تصمیم گیری های مدیریتی نیز می تواند به ایجاد روابط سالم و قوی کمک کند. درنتیجه، ایجاد ارتباطات سالم با کارمندان رده پایین، بهبود عملکرد سازمانی و بهبود کیفیت کار را به دنبال دارد.

    قبل از توضیح روش های ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین نکات مقاله قبلی را یادآوری میکنیم. در مقاله قبلی در رابطه با ارتباط سالم در محیط کار صحبت کردیم. گفتیم که محیط اطراف و افراد در فضای کار به چهار دسته کلی تقسیم می شود:

    • کارمند بالایی یا مدیر
    • کارمند پایینی
    • کارمند هم رده
    • ارباب رجوع

    در صورت نیاز میتوانید مقاله ارتباط سالم در محیط کار با مدیر را مطالعه کنید. به طور خلاصه در مقاله ارتباط با مدیر گفتیم که چگونه میتوان یک ارتباط سالم در محیط کار با مدیر برقرار کرد. در این مقاله در مورد روش های ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین توضیح میدهیم. و اینکه چگونه می توان یک ارتباط سالم با کارمند مقام پایین داشت.

     

    ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین

     

    منظور از کارمند مقام پایین کسی است که از ما دستور می گیرد و در برابر کارهایی که انجام می دهد باید به ما گزارش دهد. ارتباط با کارمند زیردست هم مانند دیگر روابط دو طرفه است. یعنی ابتدا ما برای ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین باید طوری رفتار کنیم که احترام و حقوق او حفظ شود.

    لزوم ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین چیست؟

    شاید این سوال برایتان پیش بیاید که لزوم ایجاد ارتباط سالم با زیردستمان چیست؟

    یکی از مهم ترین دلایل برای ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین، بالا بردن سطح کیفیت رابطه و بهره وری هردو طرف و در نهایت شرکت است.

    بالا رفتن سطح کیفیت و بهره وری باعث افزایش کارایی و در نهایت باعث افزایش در آمد خواهد شد.در نتیجه سطح رضایت از کار بالا خواهد رفت. در این صورت تمام افراد در تمام سطوح راضی خواهند بود.

    راه های ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین

    برای ایجاد ارتباط سالم در محیط کار با کارمند زیردست یک سری رفتار ها و راهکار هایی وجود دارد. در زیر به بررسی هر کدام از این روش ها می پردازیم:

    ۱- از بین بردن حس ترس و نا امنی

    از آنجایی که آن فرد زیر دست شما کار می کند، از شما دستور می گیرد. در نتیجه همیشه یک حس نا امنی و ترس را در خود نسبت به شما احساس می کند. پس اولین کاری که برای ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین باید انجام داد از بین بردن این حس است. شاید با خودتان بگویید وجود این ترس باعث می شود که از شما حساب ببرند و کار ها را درست انجام بدهند.

     

    اما واقعیت این است که حس فضای امن و دوستی تاثیر بسیار بیشتری در ایجاد تعهد و مسئولیت پذیری را به وجود می آورد.
    یکی از بهترین کار هایی که می توان برای ایجاد حس امنیت و ایجاد ارتباط سالم با کارمند رده پایین انجام داد این است که یک رفتار دوستانه و مهربانانه داشت. باید به طرف مقابل فهماند که قرار نیست از جانب شما به او هیچگونه آسیبی از هر لحاظ وارد شود. در نهایت باید از او بابت کار هایی که انجام داده است تشکر کرد.

    ۲- مشخص کردن عواقب کار به جای تنبیه

    یکی از مهمترین ترس هایی که کارمندان زیر دست دارند ترس از تنبیه کردن و حتی اخراج شدن است. باید کارمند زیر دست خود را توجیح کرد که قرار نیست به هیچ عنوان تنبیه و یا اخراج شود. اما برای اینکه بتوان جلوی بی نظمی و عدم کار کردن را گرفت، باید عواقب انجام ندادن کار را مشخص کرد. عواقب انجام ندادن کار به این معناست که قبل از شروع کار باید کارمند را متوجه کرد که اگر این کار را انجام ندهد چنین عواقبی خواهد داشت. اما هیچگاه نباید بدون گفتن عواقب کارمند را تنبیه کرد. با انجام صحیح این روش ها میتوان گفت که یک ارتباط سالم با کارمند رده پایین ایجاد کرده اید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا