برای متأهل شدن آمادگی دارید؟

آمادگی برای متأهل شدن
  • برای متأهل شدن آمادگی دارید؟

    آیا شما به ازدواج فکر می‌کنید و آمادگی دارید که زندگی را با شریک خود به اشتراک بگذارید؟ اگر چنین است، پس باید برای ازدواج آماده شوید. این به معنای آمادگی از لحاظ روحی، عاطفی و مالی است.

    اولین قدم برای ازدواج آماده شدن، مشخص کردن دلایل و اهداف شما برای ازدواج است. آیا شما به دنبال همسری هستید که با شما به اشتراک بگذارد؟ آیا می‌خواهید خانواده‌ای را تشکیل دهید؟ یا شاید به دنبال تکمیل خود و رشد شخصی هستید؟

    بعد از اینکه دلایل و اهداف شما برای ازدواج مشخص شد، باید به دنبال همسری باشید که ارزش‌ها و مسیر زندگی شما را به اشتراک بگذارد. همچنین باید به دنبال شخصی باشید که با شما در مسائل مالی و مسئولیت‌های خانوادگی هم‌صدا باشد.

    بهتر است قبل از ازدواج، در مورد مسائل مهمی مانند تفاهم‌های مالی، مسئولیت‌های خانوادگی و برنامه‌ریزی آینده صحبت کنید. از این رو همکاری و تفاهم در زندگی زناشویی بسیار اهمیت دارد.

    بنابراین، برای آمادگی به ازدواج، باید در زمینه‌های مختلفی مانند روحی، عاطفی و مالی، خود را آماده کنید و به دنبال همسری بگردید که ارزش‌های شما را به اشتراک بگذارد.

    یکی دیگر از پیش نیازها عاشقانه این است که قبل ازدواج برای متأهل شدن آماده باشید. همانطور که قبلا گفتیم پیش نیازهای رابطه عاطفی مواردی هستند که حتماً باید قبل از ازدواج فرد به آنها آگاه بوده و آنها را در خود پرورش دهد.

     

    آمادگی برای متأهل شدن

    مستقل شدن برای یک فرد در موقعیت های مختلفی میتواند اتفاق بیفتد. برای مثال زمانی که فرد برای تحصیلات دانشگاهی به شهر دیگری میرود، یا خانه مستقل خود را میگیرد و موارد مشابه اینها. یکی دیگر از موقعیت هایی که نیاز است فرد مستقل شود، زمان ازدواج است. در این هنگام فرد از خانواده خود جدا شده و خود به تنهایی خانواده ای را تشکیل میدهد. در واقع فرد برای متأهل شدن آماده میشود.

    گاهی اوقات افراد آمادگی کامل برای متأهل شدن را ندارند و با همین وضعیت ازدواج میکنند. به همین خاطر موضوع آمادگی برای ازدواج و مستقل شدن موضوعی است برخی برای قبول آن نیاز به کمک دارند. ایجاد و ادامه یک رابطه عاطفی نیازمند این است که فرد در بسیاری از قسمت ها و ابعاد زندگی از خانواده خود فاصله بگیرد و مستقل شود.

     

    آمادگی برای متأهل شدن چگونه است؟

    متأهل شدن به این معناست که انرژی روانی و فکری فرد باید به سمتی برود که کمتر از خانواده نیرو بگیرد. یعنی باید در جهت مستقل شدن تلاش کند و خود انرژی روانی خود را تامین کند. در واقع فرد از زندگی قبلی خود فاصله میگیرد و در بسیاری از موارد تصمیم گیرنده اصلی خودش میشود. او باید بتواند با همسر خود تمام مسئولیت های زندگی خود را بر عهده گرفته و دیگر متکی به کسی نباشد.

    متأهل شدن به معنای پذیرفتن فرد جدیدی برای ادامه زندگی تا آخر عمر است. همسر کسی است که فرد بیشترین عمر خود را از ازدواج به بعد با او خواهد گذراند و در مقابل او دارای مسئولیت های نیز هست.

     

    البته باید این نکته را هم اضافه کرد که قرار نیست کسی با متأهل شدن خود خانواده اصلی را کنار بگذارد. منظور این است که زندگی روزانه و اصلی فرد در جای دیگری و با همسرش شکل خواهد گرفت و دیگر نه با خانواده قبلی خود زندگی میکند و نه میتواند مسئولیت هایش را گردن آنها بیندازد.

    جنین در رحم مادر با بند ناف به بدن مادر وصل است و از طریق آن تغذیه می کند. بعد از متولد شدن چیزی که تا دیروز باعث زنده بودنش بود باید قطع شود. یعنی او باید خود را برای دنیای جدید و زندگی جدید آماده کند. مستقل شدن از نظر عاطفی و روانی نیز دقیقاً به همین شکل است. یعنی چیزی که تا دیروز باعث رشد و انرژی ما بوده است را باید کنار بگذاریم تا بتوانیم وارد دنیای جدید و زندگی دیگری بشویم. اما نوزاد همچنان بعد از تولد به مادر خود نیازمند است. انسان بعد از متأهل شدن باز هم به پدر و مادر نیاز دارد اما نه به همان اندازه و شکل قبل.

    بنابراین، آمادگی برای متأهل شدن نیز یکی از پیش نیازهای ورود به رابطه عاطفی و ازدواج است و اهمیت آن را باید در نظر گرفت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا