جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آداب زندگی آپارتمان نشینی

آداب زندگی آپارتمان نشینی

آگاهی از آداب زندگی آپارتمان نشینی به بهبود کیفیت زندگی می انجامد.
همانطور که پل سیمون گفته است: سقف یکی زمین دیگری است. همسایه‌های خوب چه در آپارتمان زندگی کنند چه در مجتمعی در حومه شهر، برای مرز یکدیگر احترام قائل اند و می دانند که رفتار‌های روزمره‌ی آنها افرادی را که در اطرافشان زندگی میکنند تحت تاثیر قرار میدهند.

– نقل مکان همسایه‌های جدید: در جوامع سیار امروزی، نقل مکان به محله‌ای جدید بدون جلب توجه دیگران چندان هم غیرمعمول نیست. با این حال، استقبال از تازه واردان در برخی فرهنگ‌ها مرسوم است.
– ملاقات با همسایه‌های جدید: هروقت همسایه جدیدتان را در حیاط دیدید، جلو بروید و سلام کنید یا بروید در بزنید و خودتان را معرفی کنید. شاید دعوتتان کنند بروید داخل و شاید هم به دلیل عدم آمادگی دعوتتان نکنند ولی در هر صورت این دیدار را کوتاه کنید. منظور از این دیدار روشن است: خوشامدگویی به آنها و رد‌ و بدل کردن نام و شاید شماره تلفن.
– هدایای خوشامد گویی و پیشنهاد کمک: هدیه خوشامدگویی برای همسایه جدید از خستگی اسباب‌کشی می کاهد. این هدایا معمولا خانگی هستند: یک بشقاب شیرینی، یک دسته منو رستوران‌های محله که غذا به خانه میفرستند و یا یک دفتر تلفن اضافی. به همسایه‌های جدیدتان نشان دهید که خوشحال میشوید اگر بتوانید به سوالاتشان پاسخ دهید یا آدرسی را نشان شان بدهید. اطلاعاتی درباره‌ی خواربارفروشی، محل، خدمات شهری، رستوران‌ها، مدارس و جاهای خوب برای خرید کردن در محل همیشه میتواند سودمند باشد.
– کارهایی که نباید بکنید: هرگز وقت همسایه جدید را برای اینکه پشت سر همسایه‌های دیگر حرف بزنید یا به هر طریقی برای بد گفتن درباره آنها نگیرید. این فقط همسایه‎های بی‌ملاحظه هستند که از اولین ملاقات برای تبلیغ درباره جناح‌های سیاسی یا مسائل مورد علاقه محلی استفاده میکنند.
وقتی شما همسایه جدید هستید: وقتی کسی به محله‌ای جدید نقل مکان میکند کدام طرف باید اولین ارتباط را برقرار کند؟ واقعا اهمیتی ندارد چه کسی قدم اول را بردارد. وقتی با یکی از همسایه‌ها برخوردید، لبخندی بزنید و خودتان را معرفی کنید و بگویید که به تازگی به این منطقه نقل مکان کرده‌اید.
– متشکرم! شما هم ممکن است به عنوان یک همسایه جدید دریافت کننده‌ی هدیه، توصیه یا کمکی از سوی دیگران باشید. بدون شک رد کردن کمک به نحوی مودبانه اگر در آن زمان به آن نیازی ندارید، یا به تاخیر انداختن ملاقات‌ها تا زمانی که جا نیفتاده اید کار نادرستی نیست.
– مراقب سر و صدای اسباب کشی باشید! شاید تا چند رور اول اسباب کشی داشته باشید و در حال تمیز کردن خانه باشید اما مراقب باشید آرامش همسایه ها حفظ شود.
اصول مقدماتی درباره همسایه‌داری:
-هروقت همسایه‌ای را می‌بینید با او سلام و احوالپرسی کنید. یک لبخند یا دست تکان دادن، و یا سلامی با لحنی خوشایند آسان ترین روش هایی هستند که به وسیله ی آنها می توانید به همسایه ها نشان دهید چقدر برایتان اهمیت دارند. اگر نام همسایه ای را نمی دانید از او سوال کنید.
– سر زده به ملاقات کسی نروید. بعضی از همسایه ها سرزده وارد خانه های یکدیگر می شوند ولی همه ی همسایه ها این کار را دوست ندارند. به او تلفن بزنید و ازاو بپرسید که آیا آمادگی مهمان دارد یا نه.
ملاقات های خود را به زمانی منطقی محدود کنید. به کار هایشان توجه کنید و با مشاهده ی اولین هشدار برای خاتمه دادن به ملاقات خانه ی آنها را ترک کنید.
از تحصیلات یا مهارت های همسایه سوء استفاده نکنید. زندگی کردن با یک پزشک، وکیل و مکانیک یا هر شخص دیگری با مهارتی خاص، شما را مجاز نمیکند مشاوره یا خدماتی رایگان از آن ها بخواهید.

از شما دوستان عزیز که دنبال کننده مطالب اساطیرا ایران هستین سپاسگزاریم و از این که با انتشار این مقاله در جهت آشنایی هر چه بیشتر سایر شهروندان عزیز نسبت به آداب زندگی آپارتمان نشینی اقدام میکنید سپاسگزاریم امیدواریم تا در نهایت به بهبود کیفیت آپارتمان نشینی بانجامد .

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “آداب زندگی آپارتمان نشینی” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا