جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

راههای افزایش تراز در آزمون های گزینه دو

 راههای افزایش تراز در آزمون های گزینه دو

آیا راههای افزایش تراز در آزمون های گزینه دو را میدانید؟

سلام در این مقاله و فایل صوتی قصد داریم به طور کامل آزمون های گزینه دو را برای شما بررسی کنیم. همانطور که میدانید معمولأ هر ساله آزمون های گزینه ۲ ، دانش آموزان قابل توجهی را به سمت خود جذب میکند. ولی متأسفانه بسیاری از دانش آموزان شناخت کافی نسبت به این آزمون ها و مقایسه ی بین آزمون های گزینه دو با گاج و قلمچی و سنجش ندارند. در این مقاله قصد داریم یکسری نکات کلی در ارتباط با آزمون های گزینه دو خدمت شما ارائه کنیم.

در این مقاله قصد داریم روش افزایش تراز در آزمون های گزینه دو را به طور کامل برای شما عزیزان شرح دهیم و همچنین نقاط قوت و ضعف این آزمون را برای شما بازگو کنیم.

تحلیل آزمون های گزینه دو

 

مزایای آزمون های گزینه دو

 

هر آزمونی یکسری مزایا و یکسری معایب دارد ، در قسمت اول به مزایا و یا بهتره بگم نقاط قوت آزمون و به طور کلی مؤسسه ی گزینه دو میپردازیم.

کیفیت سوالات قابل قبول در آزمون ها

سوالات آزمون های گزینه دو از کیفیت خوبی برخوردار میباشد به طوری که بسیاری از مشاوران میگویند سوالات آزمون های گزینه دو به مراتب بهتر از آزمون های دیگر میباشد. البته باید خدمت شما عرض کنم که به تازگی آزمون های گاج هم کیفیت سوالات خوبی پیدا کرده است. ولی هنوز گاج به پختگی گزینه دو به دلیل سابقه ی کم در عرصه ی برگزاری آزمون ها نرسیده. در مقایسه با قلمچی هم باید بگم قلمچی نسبت به گزینه ۲ از کیفیت سوالات ضعیف تری برخوردار است. شاید خیلی از دوستان شما یا حتی خود شما به این موضوع پی برده اید که سوالات قلمچی بسیار موشکافانه و خارج از استاندارد کنکور سراسری هست.

بنابراین سوالات آزمون های گزینه دو وضعیت بهتری را نسبت به دو رقیب اصلی خود یعنی قلمچی و گاج دارد.

قیمت مناسب

آزمون های گزینه دو نسبت به سایر آزمون های آزمایشی شهریه ی کمتری دارند و همین موضوع یکی از نقاط قوت گزینه دو به حساب می آید. آزمون های دیگر مانند آزمون های قلمچی و گاج شهریه ی به مراتب بیشتری را دارد.

 

جامعه آماری مناسب

هر آزمونی که جامعه ی آماری بالاتری داشته باشد مسلمأ تخمین رتبه ی دقیق تری نیز میتواند در اختیار ما قرار دهد و همچنین رقابت بیشتری نیز وجود خواهد داشت. جامعه ی آماری آزمون های گزینه دو به نسبت آزمون های قلمچی کمتر میباشد ولی با این وجود از جامعه ی خوبی برخوردار است و باعث شده تخمین رتبه ی قابل قبولی نیز داشته باشد .

شروع زود هنگام از تیر ماه

یکی از ویژگی های خوب برای آزمون های گزینه دو شروع زود هنگام این آزمون نسبت به آزمون های سایر موسسات میباشد. مثلا آزمون های قلمچی به دلیل جذب دانش آموزان بیشتر و سودآوری بیشتر ، سعی‌میکند آزمون ها را دیر استارت بزند و تقریبا مرداد ماه شرکع به برگزاری آزمون میکند. اما آزمون های گزینه دو از تیر ماه و ه سرعت پس از اتمام کنکور سراسری سال قبل ، شروع به ازمون های خود میکند. از این رو این آزمون ها به نسبت از سایر موسسات بهتر میباشد.

 

مشکلات آزمون های گزینه ۲ ( گزینه دو )

فاصله ی زیاد بین آزمون ها

یکی از مهمترین اشکالات برنامه ی راهبردی آزمون های گزینه دو ، فاصله ی ۳ هفته ای این آزمون ها میباشد. این سه هفته ای بودن ازمون های گزینه دو چند ایراد در برنامه ی خود ایجاد میکند که پایین تر به انها خواهیم پرداخت.

برنامه راهبردی نسبتأ ضعیف نسبت به رقبا

برنامه ی راهبردی آزمون های گزینه دو نسبت به آزمون های قلمچی و گاج در برخی بخش ها ضعیفتر عمل کرده است. بر فرض مثال این فاصله ی بین آزمون ها باعث شده است که تعداد دوره و مرور پایین بیاید . نکته ی دوم که در برنامهوهای آزمون های گزینه ۲ به چشم میخورد عدم رعایت پیش نیاز های مناسب برای مطالب در برنامه ی راهبردی میباشد که بعدا در یک مقاله و فایل صوتی به طور کامل به این اشکالات خواهیم پرداخت.

عدم رعایت بازه های زمانی مناسب برای جمع بندی

یکی از مشکلات آزمون های گزینه دو برنامه های جمع بندی این آزمون ها است . در جمع بندی دی ماه اولین ایراد در بودجه بندی آزمون های گزینه دو وجود دارد . در این دوران میبایست هم مباحث پیش و هم پایه مرور شود. اما جمع بندی پیش را در برنامه ی دی ماه قرار داده اما برنامه ی جمع بندی پایه در برنامه قرار داده نشده است. و این مشکل در دوران جمع بندی نوروز هم وجود دارد .

 

ارائه برنامه ی گام اول گزینه دو

برنامه ی گام اول گزینه دو در تابستان به عنوان الگو قرار دادن برای تهیه ی یک برنامه ی شخصی قابل قبول است . اما اینکه بخواهیم از این برنامه به عنوان یک برنامه ی روزانه استفاده کنیم اشتباه است. زیرا این برنامه بدون توجه به سطح دانش آموزان ، برای تمامی دانش آموزان بطور یکسان تعریف شده است. یعنی سطح های مختلف دانش اموزان را در نظر نمی گیرد که آیا این دانش آموز قوی است یا ضعیف یا در کدام مباحث ضعف دارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد نمیکنیم تا از این برنامه به عنوان برنامه ی اصلی خودتان استفاده کنید. این موضوعات را به طور مفصل در آموزش برنامه ریزی کنکور خدمت شما توضیح داده ام.

 

افزایش تراز در آزمون های گزینه دو

یکی از مشکلات دانش آموزان در آزمون های آزمایشی بالا نیامدن تراز با وجود تلاش های زیاد میباشد . موضوعات مطرح شده در زیر بسیار مهم میباشد در جهت افزایش تراز در ازمون های گزینه دو . بنابراین حتمأ این توصیه ها را جدی بگیرید.

زدن تست پوششی

بسیاری از شما ممکن است هنگامی که شروع به تست زنی میکنید تا انتهای هفته یا بعضأ تا دو یا سه هفته به مبحثی که قبلأ مطالعه کردید برای دوره و مرور برنمیگردید. همین موضوع باعث میشود تا شما نتوانید دوره و مرور مناسبی برای خودتان داشته باشید. یکی از اصول مهم برای دوره و مرور کوتاه مدت شما زدن تست های پوششی است که در فایل های صوتی گذشته مفصل در این باره صحبت کرده ایم.

تست های پوششی به شما کمک میکند تا با مطلبی که شاید هفته گذشته خوانده اید در طول مدت زمان بیشتری درگیر باشید و همین زدن تست های مکرر از مباحث قبلی باعث حفظ تسلط شما تا روز آزمون میشود.

پیشنهاد ما این است که این تست ها را مرتبأ در برنامه ی خود قرار دهید و هیچوقت از زدن این تست ها غافل نشوید. و من به شما قول میدم که تأثیر آن را به سرعت متوجه خواهید شد.

دوره و مرور بسیار مناسب

شاید خیلی وقت ها بوده که زمان مورد نیاز سه هفته ای برای آزمون به اتمام رسیده اما شما هنوز شروع به دوره و مرور نکردید. معمولأ سه روز و یا دو روز آخر قبل از آزمون را باید برای مرور مطالب مطالعه شده ی قبلی قرار دهید. این موضوع بسیار به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید مطالب را به طور کامل بازیابی کنید.

شاید بسیاری از مواقع بوده که شما در جلسه ی آزمون به سوالاتی برخورد کرده اید که قبلأ مشابه اون سوال را در منزل حل کرده اید اما سر جلسه آزمون هر چقدر تلاش میکنید یا مسیر حل سوال را فراموش کرده اید یا اینکه حل میکنید ولی به جواب نهایی نمیرسید. یکی از دلایل این اتفاق نداشتن دوره و مرور های مناسب در فواصل زمانی تا روز آزمون میباشد.

تعداد تست بالا در طول یک روز

کم تست زدن و بیشتر درسنامه خواندن موضوعی است که در بین بسیاری از دانش آموزان باب شده است. خیلی ها میگویند من به قدری درسنامه را دقیق میخوانم و به قول خودش مفهومی میخوانم که نیازی به تست زدن زیاد ندارم . اما این موضوع کاملأ در ارتباط با کنکور اشتباه است. شما باید تا آنجا که میتوانید تعداد تست های خود را در طول روز بالا ببرید و اساسأ دانش آموزی در آزمون های گزینه دو و یا هر آزمون دیگر موفق است که تعداد تست های بالایی داشته باشد.

شما باید بتوانید علاوه بر بالا بردن تعداد تست به این موضوع دقت داشته باشید که چند درصد از تست ها را به طور صحیح و چند درصد را غلط میزنید. حواستان باشد که تعداد تست های عمومی شما بیشتر از اختصاصی ها باشد.

 

رعایت پیش نیاز ها در صورت عقب ماندگی

زمانی که وارد آزمون های آزمایشی که میشوید ممکن است در برخی از آزمون ها دچار عقب ماندن از برنامه ی گزینه دو بشوید. این موضوع طبیعی است و ممکن است برای همه پیش بیاید اما اینکه چطور با این مشکل برخورد کنیم و چه کارهایی باید انجام دهیم موضوعی است که در فایل صوتی عقب ماندگی از برنامه آزمون خدمت شما توضیح داده ام.

Picture of شیک اندیش
شیک اندیش

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “راههای افزایش تراز در آزمون های گزینه دو” دیدگاه می‌گذارید;

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

قابل فهم بودن
ساده گویی
بار علمی
مفید بودن
کاربردی بودن

پیمایش به بالا