مراحل و گام های نشستن کودک نوپا

مراحل و گام های نشستن کودک نوپا
  • مراحل و گام های نشستن کودک نوپا

    مراحل و گام های نشستن کودک نوپا یکی از مهم‌ترین مراحل رشد و توسعه کودکان است که به صورت طبیعی اتفاق می‌افتد. این مرحله از تولد تا حدود ۹ ماهگی کودکان را در بر می‌گیرد و در زمانی که کودک توانایی نشستن خود را پیدا می‌کند، او به یک دنیای جدید و پویایی وارد می‌شود.

    در ابتدا، کودک نوپا تنها قادر به نشستن با حمایت است و برای نشستن باید توانایی کنترل عضلات و تعادل را در دست بگیرد. در این مرحله، کودک ابتدا می‌تواند به صورت خم شده نشسته و سپس کم کم به صورت راست و عمودی نشستن را یاد می‌گیرد.

    در مرحله بعدی، کودک توانایی نشستن بدون حمایت را به دست می‌آورد و می‌تواند به صورت مستقیم و بدون چرت و پرت نشستن را تجربه کند. در این مرحله، کودک به صورت فعال در تلاش برای حفظ تعادل و کنترل عضلات خود است.

    در مراحل بعدی، کودک توانایی راه رفتن با حمایت را به دست می‌آورد و به تدریج توانایی راه رفتن بدون حمایت را نیز تجربه می‌کند. در این مرحله، کودک به صورت فعال در تلاش برای توانایی حفظ تعادل و کنترل عضلات خود در حین راه رفتن است.

    در نهایت، کودک توانایی نشستن و راه رفتن را به صورت کامل به دست می‌آورد و می‌تواند به صورت مستقل و بدون هیچگونه حمایتی از محیط پیرامون خود استفاده کند. این مرحله از توسعه کودکان، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های او را شامل توانایی حرکتی و تعاملی کردن با جهان خارج از خودش می‌کند.

    تماشای مستقل شدن کودکان معمولا هیجان انگیز است. دستاورد اولیه والدین معمولا زمانی است که کودک بتواند به تنهایی بنشیند. متخصص اطفال Kurt Heyrman اشاره می کند: راه هایی وجود دارد که می توانید به کودک خود کمک کنید تا مهارت های حرکتی بزرگ را به دست آورد. اما چگونه؟

    مراحل نشستن

    تماشای مستقل شدن کودکان معمولا هیجان انگیز است. دستاورد اولیه والدین معمولا زمانی است که کودک بتواند به تنهایی بنشیند. متخصص اطفال Kurt Heyrman اشاره می کند: راه هایی وجود دارد که می توانید به کودک خود کمک کنید تا مهارت های حرکتی بزرگ را به دست آورد. اما چگونه؟

    قبل از نشستن کودک

     

    شناخت آنچه که باید انجام شود و چگونگی کمک به کودک شما یاد بگیرد که چگونه بنشیند، بسیار مهم است. کودک شما ممکن است در اوایل ۴ ماهگی یا در اوایل ۹ ماهگی شروع به تلاش برای نشستن بکند. سعی کنید تا به او فشار نیاورید. طبق گفته پزشک متخصص اطفال، دکتر کرت هادرمن، شما باید اطمینان حاصل کنید که او دارای مهارت های خاص حرکتی است. این مهارت های حرکتی مواردی نظیر حفظ و نگه داشتن گردن، حفظ تعادل و داشتن عضلات نیم تنه است.

    آماده شدن برای نشستن

     

    از زمان تولد، نوزاد شما می تواند برروی شکم بخوابد، دقیقا زمانی که کودک برروی شکم قرار دارد و بازی می کند که این امر موجب تقویت گردن، معده و عضلات پشت کودک می شود. به طور کلی، عضلات نوزادان از سر تا انگشت پا تقویت می شوند درست زمانی که عضلات گردنشان را به قدرت رسانده می شوند. همگی می دانیم که عضلات زمانی قویتر می شوند که که کودکمان شروع به بلند کردن سر خود از کف به صورت افقی می کند. برای کمک به کودک برای تقویت این مهارت های حرکتی بزرگ، اغلب موقعیت خود را تغییر دهید. به عنوان مثال، موقعیت کودک را از پشت به شکم یا از روی تخت به روی زمین تغییر دهید. اخطاریه دکتر هیرمن: “اطمینان حاصل کنید که بازی های که برروی شکم انجام می دهد تنها در زمان بیداری کودک باشد و همواره زمانی که در اتاق هستید به او رسیدگی کنید.”

    سختی های زمان خوابیدن بر روی شکم کودک

     

    در ابتدا، کودک شما ممکن است دوست نداشتنه باشد او را برروی شکمش قرار دهید. اما این امر برای او بسیار مهم است. زیرا در چگونگی به دست آوردن عضلات مورد نیاز برای نشستن و نقاط عطف آینده اش بسیار اهمیت دارد. ممکن است سعی کنید کودک را برروی سینه خود قرار دهید به صورتی که بتواند شما را ببیند و حرکات شما را دنبال کند. سپس می توانید از یک بالشت یه شکل حرف c انگلیسی استفاده کنید تا از قفسه سینه کودک حمایت کنید و همچنین اجازه دهید تا سرش از زمین دورتر باشد.

    نقطه مقابله

     

    هنگامی که کودک شما توانست سر خود را بالا نگه دارد (معمولا حدود سه تا چهار ماهگی)، می توانید او را در یک صندلی کودکان بنشانید. فقط مطمئن باشید که همیشه کودک را تماشا کنید و مراقبش باشید بخصوص در حالی که در صندلی کودکان و یا چیزی شبیه به آن  نوزاد خود را نشانده اید. همچنین می توانید از بالش استفاده کنید تا از کودک خود حمایت کنید و در نشستن به او کمک کنید.

    ایجاد تعادل

     

    نوزادان باید قبل از اینکه بتوانند به تنهایی بنشینند، تعادل را یاد بگیرند. اگر چه داشتن عضلات لگن خوب به این امر کمک می کند، اما همه کودکان ممکن تست به آن نیاز نداشته باشند. توازن وابسته به عصب و عضلات است، بنابراین قبل از اینکه کودک شما قادر به نشستن باشد، به توانایی های خاصی نیاز دارد. برای کمک به او جهت رسیدن به این توانایی، می توانید او را در گوشه صندلی یا نیمکت قرار دهید تا او بتواند احساس کند که چیزی برای نشستن وجود دارد. اگر می خواهید بیشتر مراقب کودکتان باشید او را روی پای خود یا بین پاها قرار دهید تا هم محلی ایمن باشد هم بتواند بنشیند و به چیزی تکیه دهد.

    نشستن

     

    هنگامی که یک کودک یاد می گیرد تا بنشیند، شایع است که یک یا هر دو دست را برای کمک به تثبیت لگن بگذارید، و اساسا دست هایش را کمی کج می کند تا بتواند وزن بدن خود و تعادلش را حفظ کنید. تا زمانی که کودک شما این هسته قوی را توسعه ندهد، هنگامی که سعی دارد به تنهایی بنشیند، به کمک کمی نیاز دارد. اطمینان حاصل کنید که کودکان در هفته های اولیه نشستن برایسقوط کردن و افتادن محلی نرم داشته باشند. در حدود ۴ ماهگی، کودک نیز بیشتر از آنچه که در اطراف او اتفاق می افتد آگاه می شود. او ممکن است هنگام نشستن تعادل خود را از دست بدهد. اطمینان حاصل کنید که همیشه مراقبش هستید و یا او را دور از لبه صندلی یا نیمکت که امکان سقوط از آن وجود دارد، قرار دهید.

    محصولات کمکی

     

    گردن و عضلات پشت و جلو همه نیاز به قویتر شدن دارند. با کمک گرفتن از بالش یا هر چیز نرمی، حالت صندلی را برای کودک ایجاد کنید تا کودک بتواند برای نشستن تمرین کند.

    آنچه می توانید انجام دهید

     

    کودک خود را به پشت او قرار دهید تا بتوانید به آرامی با استفاده از دستانش بنشیند. دکتر هیرمن بهترین روش برای یادگیری را اینگونه پیشنهاد می کند: فریب دادن. کودک دوست دارد که خودش را در آینه نگاه کند. سعی کنید او را به گونه قرار دهید که خودش را در آینه ببیند سپس او را تشویق به نشستن کنید. یکی دیگر از ایده های تقویت عضله: نگه داشتن کودک با دستانتان است، بنابراین او می تواند پاهایش را بر روی زمین قرار دهد. کودک نمی تواند به تنهایی روی پایش بماند، اما نگه داشتن او در این موقعیت باعث می شود که نیروی اصلیتری به دست بیاورد.

    داشتن آمادگی

     

    هنگامی که کودک شما بتواند به تنهایی بنشیند، باید تعدادی از تغییرات در اتاقش انجام دهید. در ۶ ماهگی دست هایش بسیار قوی است و به سمت همه چیز جذب می شود. محیط اطراف کابینت را بررسی کنید و چیزهای خطرناک را از دسترسش خارج کنید. به عنوان مثال، شما می خواهید تلفن های همراه  را جمع کنید تا کودک بر روی آنها ننشیند.

    احتیاط

    اگر چه کودک شما به اندازه کافی قدرتمند است تا سر خود را بالا نگه دارد و بعد از آن بنشیند، اما آماده نیست که در ماشین بنشیند. هنوز در معرض خطر ابتلا به آسیب های شدید در زمان تغییر سرعت ماشین است، بنابراین او را در صندلی عقب و بر روی صندلی نگه دارنده مخصوصش بگذارید.

    بالا پایین شدن، خزیدن!

     

    پس از اینکه کودک شما توانایی نشستن را داشته باشد، پاین تنه او قوی تر خواهد شد و به اندازه کافی قدرت می گیرد تا بتواند مفاصل ران خود را بچرخاند. طولی نخواهد کشید بعد از نشستن، کودک بتواند چهار دست و پا راه برود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا