اگر این ۲۰ ویژگی را دارید ، شما یک فرد بسیار حساس هستید.

فرد بسیار حساس
  •  اگر این ۲۰ ویژگی را دارید ، شما یک فرد بسیار حساس هستید.

    اگر این ۲۰ ویژگی را دارید ، شما یک فرد بسیار حساس هستید. شما می توانید موسیقی را با احساسات عمیقی گوش کنید و از جملاتی که دیگران اغلب به آنها توجه نمی کنند احساس لذت کنید. شما به کلام های دیگران و عباراتی که در شرایط مختلف به کار می روند بسیار حساس هستید و می توانید هیجانات و عواطف مختلف را در صورت تمایل به تجربه بیاورید. همچنین، شما به طبیعت زیبایی های طبیعی و هنر واقعیتاندیش هستید که معمولاً پنهان می شوند.

    شما از رابطه های اجتماعی عمیق و معنادار لذت می برید و قادرید روابط خود را بر اساس صادقیت و احترام ساخته و حفظ کنید. همچنین جزئیات را به سطح بالاتری توجه می کنید و می توانید متوجه نکات ریز و درشت تری که اغلب دیگران از آنها غافل هستند، شوید. برای شما مهم نیست که در چه حالتی باشید، همیشه در نظر دارید که به دیگران چگونه تاثیر می گذارید و می توانید همدلی و تعامل بهتری داشته باشید.

    شما معمولا از احساس متقابل و تحلیل پیچیده ای که در ارتباط با دیگران دارید لذت می برید و می توانید به عنوان یک شریک ایده آل در رابطه با دیگران فعالیت کنید. وقتی در جمع هستید، اغلب حرف را به عهده می گیرید و می توانید به طور گسترده ای از اجتماعیت و روحیه سرخورده جلوگیری کنید. همچنین، شما خلاق و دارای خلاقیت فراموش نشدنی هستید و از ایده های مبتنی بر احساسات خود برای خلق کردن آثاری بسیار جذاب و هنری استفاده می کنید.

    صفات شما عموماً باعث می شوند که به عنوان یک رهروی درونگرایی و مفتخر به پیدا کردن زیبایی در دنیای درونی خود، فردی فکری، هوشیار و بیشتر از همه، حساس باشید. شما با اراده قوی خود و احساس های عمیق خود می توانید به دیگران نهایت توجه و مراقبت را ارائه دهید و به این دلیل آنها از شما استناد می کنند. امانت و دوستی در موقعیت های مختلف فرمانبردارانی هستید و همیشه می توانید روی آنها حساب کنید. درحالی که تا می توانید به سمت رسیدن به اهداف بسیار مهم برای خود پیش روید، ارائه خدمات به دیگران نشانه ای از خشنودی شماست.

    آیا تا به حال در یک اتاق قدم زده اید و با موجی از انرژی‌های منفی مغز خود را پر کرده اید؟ آیا تا به حال با یک غریبه صحبت کرده اید و حس کرده اید که آن غریبه عمیقا مضطرب یا غمگین است؟ آیا تا به حال یک احساس عمیق درونی زیبا شما را به گریه وادار کرده است؟اگر هر یک از این نشانه‌ها برای شما درست باشد، فرد بسیار حساس هستید که نسبت به محرک‌های ضعیف، پاسخ شدید و قوی نشان می‌دهید. اگر فرد عاطفی ای هستید، احتمالا همه شما را با این ویژگی می‌شناسند؛ شاید بارها متهم شده اید که بیش از حد حساس و یا بیش از حد عاطفی هستید. حقیقت این است که عاطفی بودن، شرم آور و غیر معمول نیست.

    براساس تحقیقات انجام شده توسط پرفوسور ایلین آرون، روانشناس دانشگاه استونی بروکل در نیویورک، «۲۰ درصد جمعیت جهان، به طور ژنتیکی آگاهی بیشتری داشته و عاطفی تر هستند».پرفوسور آرون و تیم تحقیقاتی او، شواهد فیزیکی ای پیدا کرده اند که مغز به طور ویژه ای به شرایط خاصی که موجب بروز احساسات می‌شود، پاسخ خاصی می‌دهد. دکتر آرون می‌گوید: «ما متوجه شدیم که قسمت‌هایی از مغز شامل آگاهی و احساسات هستند، به خصوص مناطقی که با احساسات عاطفی ارتباط دارند. در افراد بسیار حساس، جریان خون در این مناطق، بیشتر از افراد با حساسیت کم تر است».

    عاطفی بودن یک اختلال نیست، این یک خصوصیت ذاتی است که هرگز نباید در مورد آن شرمنده باشید؛ اگر چه برخی از صفات عاطفی بودن، باعث می‌شوند که تحت سلطه افرادی قرار بگیرید که حساسیت کمتری دارند.

    جنبه‌های مثبت زیادی از عاطفی بودن وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. دکتر جودیت اورلوف در پرفروش ترین روزنامه ( نیویورک تایمز) می‌گوید: «آزادی احساسی داشته باشید. خود را از احساسات منفی نجات دهید و زندگی تان را تغییر دهید». عاطفی بودن به طور طبیعی، روح را پاک کرده و شما را تبدیل به یک شنونده خوب می‌کند.

    افکار خوب و یا بد متعلق به شما هستند؛ با این افکار و احساسات می‌توانید جهان را کنترل کنید. احساسات عاطفی مثبت، احساسات عمیق دوست داشتن، هنر، موسیقی و زیبایی‌های دنیا را درک کنید؛ آن‌ها در محیط‌های آرام، شکوفا می‌شوند؛ اگر چه تمام احساسات در کنار هم شکوفا می‌شوند، حتی احساسات منفی.

    دکتر اورلف می‌گوید «کسانی که به دیگران احساسات منفی می‌دهند و از عاطفی بودن دیگران سوء استفاده می‌کنند، افراد عاطفی را در معرض انواع سوء استفاده‌های احساسی قرار داده و آن‌ها را تحت کنترل می‌گیرند». موقعیت‌های استرس زا حاکم بر افراد، باعث بروزمسائل جدی، مانند افسردگی، اضطراب، افزایش وزن و اعتیاد می‌شود.

    آیا شما عاطفی هستید؟۲۰ ویژگی عمومی‌که نشان می‌دهند شما یک فرد بسیار حساس هستید:


    اطرافیان این را مشخص می‌کنند.در تمام زندگی خود شنیده اید که بسیار حساس هستید؛ بیش از حد عاطفی بوده و یا قلب خود را در آستین خود پنهان می‌کنید. مردم به شما می‌گویند که نشانه‌ها یا احساساتی که آن‌ها حتی متوجه نمی‌شوند را شما درک می‌کنید.

    احساسات دیگران را احساس می‌کنیدحتما خودتان متوجه شده اید که حساسیت شما به احساسات دیگران زیاد است. حتی قبل از این که آن‌ها به شما بگویند چه احساس دارند، شما آن احساس را درک می‌کنید. می‌توانید به محض ورود به یک اتاق، انرژی‌ها و احساسات محیط را دریافت کرده و حس کنید.

    منفی بودن شما را غرق می‌کند.در حالی که دیگران می‌توانند صداهای بلند، درگیری یا خشم را تحمل کنند، شما بسیار بی طاقت می‌شوید.

    احساس می‌کنید که از نظر جسمی‌بیمار هستید و یا درد دارید. وجود انرژی‌های منفی شما را آزار داده و به دنبال صلح و آرامش هستید.

    مکان‌های شلوغ را دوست ندارید.دوست ندارید که در فروشگاه‌ها، رویدادهای ورزشی، فرودگاه‌ها یا دیگر مکان‌های عمومی، در میان مردم قرار بگیرید. در این مکان‌ها احساس خفگی می‌کنید و بیش از حد هیجان زده می‌شوید. نمی‌توانید منتظر بمانید و بلافاصله این مکان‌ها را ترک می‌کنید.

    درک قوی.به نظر می‌رسد بیشتر چیز‌ها را بدون گفتن، می‌دانید. می‌دانید باید کاری انجام شود یا این که چه اتفاقی قرار است رخ بدهد. احساسات شما همیشه ثابت مانده و درست هستند.

    تحمل درد را ندارید.آستانه کمی‌برای تحمل درد دارید. حتی برخورد با یک چیز جزئی، به شما آسیب می‌رساند. نیاز دارید که هر روز زمانی را در آرامش صرف کنید و هیچ گونه حسی، چه مثبت و چه منفی، دریافت نکنید. می‌خواهید به اتاق خود و یا یک محل آرام دیگر بروید تا دوباره انرژی خود را بدست بیاورید. کم طاقت و کم تحمل هستید.

    به راحتی می‌توانید بگویید که چه کسی دروغ می‌گوید.تمام چیزی که باید انجام دهید این است که در چهره دیگران نگاه کنید و یا صدای آن‌ها را گوش دهید.


    فورا متوجه می‌شوید که آیا آن‌ها حقیقت را می‌گویند یا خیر.

    شما به محرک‌ها و داروها حساس هستید.مصرف کافئین شما را بیشتر از فرد معمولی، مضطرب و آشفته می‌کند. هرگز قبل از خواب کافئین ننوشید. اغلب عوارض جانبی داروها بر شما تاثیر بیشتری دارند.

    اغلب به بیماری افراد اطراف خود واکنش نشان می‌دهید.اگر فردی نزدیک شما بیمار یا افسرده باشد، شما نیز دچار آن بیماری می‌شوید.

    اغلب دارای کمر درد و مشکلات گوارشی هستید.این نتیجه برخورد با موقعیت‌های منفی و استرس زا است. احساسات خود را با این علائم فیزیکی نشان می‌دهید.

    همیشه در حال رفع مشکلات دیگران هستید.دیگران بار تمام درد و مشکلات خود را بر روی دوش شما قرار می‌دهند؛ زیرا شما فرد عاطفی ای هستید. احساس می‌کنید که مجبور هستید به دیگران کمک کنید و یا این که در قبال دیگران احساس مسئولیت می‌کنید. حتی خودتان را در معرض خطر نیز قرار می‌دهید.

    اغلب احساس خستگی می‌کنید.از آن جایی که دیگران بار مشکلات خود را بر روی شانه‌های شما می‌گذارند، اغلب احساس می‌کنید انرژی شما تخلیه شده و بسیار خسته هستید. حتی ممکن است دچار سندرم خستگی مزمن باشید.

    زندگی بسیار پر جنب و جوش دارید.بسیار خلاق، تخیلی و دوست داشتنی هستید. ممکن است در هنر و یا سایر فعالیت‌های خلاقانه شرکت کنید.

    به حیوانات نزدیک هستید و از رابطه با حیوانات خانگی خود لذت می‌برید.

    به صداها و احساسات حساس هستید.صدای بلند و یا حرکات ناگهانی شما را وحشت زده می‌کند. با چراغ‌های روشن، پارچه‌های زبر و بو‌های  قوی احساس ناراحتی می‌کنید. حس لامسه بسیار قوی ای دارید و حتی متوجه بوهای بسیار کم و صداهای کوچک نیز می‌شوید.

    انجام چندین کار در یک زمان را دوست ندارید.زمانی که چندین کار را با هم انجام دهید و یا بیش از حد وظیفه بر عهده شما قرار داشته باشد، احساس لغزیدن و غرق شدن  می‌کنید.

    محیط اطراف خود را مدیریت می‌کنید.محیط زندگی و کار را با احساسات خود تطبیق می‌دهید. برنامه‌ها و تعهدات خود را برای جلوگیری از اتفاقات ناخوشایند تنظیم می‌کنید. بی نظمی‌را دوست ندارید.


    افراد خود شیفته را دوست ندارید.شما از افراد خود شیفته (نارسیس‌ها) ناراحت هستید که تمام وقت را برای خود صرف می‌کنند و به احساسات دیگران حساس نیستند.

    می‌توانید تقریبا هر روز هفته را احساس کنید.هر روز هفته، احساس خاصی به شما می‌دهد. حتی ماه‌ها و فصل‌ها احساس خاصی برای شما دارند.

    شما یک شنونده عالی هستید.مردم همیشه این را به شما می‌گویند. شما آگاهانه گوش می‌دهید و سوالات و نظرات افراد را با احساس می‌شنوید.

    شما به راحتی کسل می‌شوید.به عنوان یک انسان عاطفی، نیاز به تمرکز بر روی کار و فعالیت‌هایی که خلاقیت و شور شما را تحریک می‌کنند، دارید. اگر کسل می‌شوید، به این علت است که دائما در حال خیال بافی هستید. دراصل خودتان را فریب می‌دهید. با این حال، شما هنوز بسیار با وجدان هستید و برای جلوگیری کردن از اشتباه، تلاش می‌کنید.

    اگر یک فرد عاطفی هستید، می‌دانید که توانایی استفاده از حساسیت را، هم برای خودتان و هم برای دیگران، دارید. برای مراقبت کردن از خود، به طور طبیعی محیط اطراف را مدیریت می‌کنید و افرادی که از طبیعت حساس شما سواستفاده می‌کنند را دوست ندارید. از داشتن تجربه‌های مثبت بیشتر لذت می‌برید. این را بدانید که واکنش شما به درد، خشم و تحریک‌ها طبیعی است، اما به طور عمومی‌قابل درک نیست.

    شما تنها نیستید؛ یک پنجم جمعیت جهان کاملا شما را درک می‌کنند و ویژگی‌های خاص شما را می‌شناسند. افرادی که بسیار حساس نیستند، می‌توانند از ویژگی‌های منحصر به فرد شما قدردانی کنند، البته اگر این اطلاعات را با آن‌ها به اشتراک بگذارید.

    اگر شما فرد عاطفی و حساسی نیستید و در حال خواندن این مطلب هستید، شاید این ویژگی‌ها را در کسی که می‌شناسید و دوستش دارید دیده باشید. از طریق درک و آگاهی می‌توانید افراد حساس را دریابید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا