۱۰ تمرین برای تقویت قدرت مسلط بودن بر خود

تمرین-هایی-برای-مسلط-بودن-برخود
  • ۱۰ تمرین برای تقویت قدرت مسلط بودن بر خود

    .

    در مقاله‌های قبلی درباره اینکه چرا زنان باید قدرت مسلط بودن به خود را تقویت کنند و همچنین روش‌های مسلط بودن به خود نیز در یک مقاله جداگانه ذکر شد. اکنون نیز یک سری تمرین‌هایی را برای شما آماده کرده ایم که انجام آنها به تقویت قدرت تسلط بر خود کمک خواهند کرد.

    ۱- یک خبر یا مقاله ای را از یک روزنامه برای مطالعه انتخاب کنید. در هنگام خواندن هر قسمتی که نویسنده آمار یا ارقامی را ارائه داده است و یا نظر شخصی خود را مطرح کرده است زیر آن را خط بکشید و اگر امکان پذیر بود آن آمار و ارقام را در اینترنت و یا کتاب‌های مرجع جستجو کنید تا ببینید چیزی که در روزنامه مطالعه کردید صحیح بوده است یا نه.
    این تمرین به مرور شما را عادت می‌دهد تا هر چیزی که را می‌خوانید بدون دلیل و مدرک زود باور نکنید که تحت تاثیر قرار بگیرید.

    ۲- یک فصلی از یک کتاب آموزشی را انتخاب کنید و خلاصه آن را در دو صفحه بنویسید و آن را برای مدت چند روز نگه دارید. سپس بعد از سپری شدن آن چند روز (حدودا یک هفته) دوباره از همان متن خلاصه شده یک خلاصه دیگر این بار کوتاه‌تر در یک صفحه بنویسید. این کار را چندین بار برای فصل‌های دیگری از کتاب‌های دیگر انجام دهید.
    این تمرین به شما کمک می‌کند تمرکز و توجه خود را افزایش دهید.

    ۳- سه موضوع رویایی را انتخاب کنید. مثلا خریدن یک خودروی بسیار گران قیمت، سفر به دورترین نقطه کره زمین، و تبدیل شدن به یک شخص مشهور و معروف. سپس به کمک یک ساعت زمان بگیرید به نوبت به هر کدام از این موضوع‌ها فقط یک دقیقه فکر کنید.
    توجه کنید زمانی که مثلا در حال فکر کردن به سواری با خودروی گران قیمت هستید به هیچ وجه نباید به سفر دور دنیا فکر کنید و به همین ترتیب سعی کنید آن یک دقیقه ای را که برای فکر کردن به یکی از موضوع‌ها انتخاب کرده‌اید به موضوع‌های دیگر دیگر فکر نکنید.
    این تمرین قوه تمرکز شما را تقویت خواهد کرد. فراموش نکنید که این کار را پیوسته انجام دهید.

    ۴- در هنگام مطالعه کتاب یا روزنامه جاهایی که به کلمه‌هایی بر می‌خورید که معنی آن را نمی‌دانید سعی کنید عادت کنید فورا به فرهنگ لغت مراجعه کنید و معنی آن لغت دشوار را پیدا کنید.
    این تمرین به شما کمک می‌کند منظم‌تر شوید که مسلما یکی از راه‌های رسیدن به هدف تسلط بر خود منظم بودن می‌باشد.

    ۵- برنامه ای بریزید که یک روز مشخص را در هر هفته شام نخورید. در عوض می‌توانید چیزهای دیگر مانند آب و سبزیجات میل کنید. این تمرین اراده شما را قوی می‌کند که نقش مهمی در مسلط بودن به خود دارد.

    ۶- یک کتاب یا روزنامه بردارید و به مکانی که خیلی شلوغ و پر سر و صدا است بروید تا آن را بخوانید. شاید در دفعه‌های اول سخت باشد اما به مرور می‌توانید این کار را انجام دهید و با تمرکز کتاب مورد نظر را مطالعه کنید و یا حتی می‌توانید برای فکر کردن نیز به مکان‌های شلوغ بروید تا تمرکز خود را قوی کنید.
    این تمرین برای قوی کردن تمرکز مناسب است که یکی از پیش نیاز‌های مسلط شدن به خود است.

    ۷- سعی کنید قدرت تحمل خود را در مقابل گرما یا سرما افزایش دهید. برای این کار می‌توانید هنگام دوش گرفتن یه مرور از آب سرد استفاده کنید و یا زمان‌هایی که هوا گرم است کولر را برای مدتی خاموش کنید تا قدرت تحمل گرما را در خود افزایش دهید.

    این تمرین قدرت اراده شما را افزایش خواهد داد و به مرور منجر به تسلط شما بر خویشتن خواهد گردید
    ۸- خاطره‌هایی که ذهنتان هستند را همیشه به کمک حس بینایی بیاد می آورده‌اید اکنون سعی کنید از حس‌های دیگر خود نیز کمک بگیرید مثلا بوها، مزه‌ها، گرمی، سردی و غیره را نیز به یاد بیاورید. شاید در ابتدا این تمرین کمی مشکل باشد اما کم کم خواهید توانست این کار را به خوبی انجام دهید.
    این تمرین به شما در تقویت حافظه و افزایش قدرت تمرکز کمک می‌کند.

    ۹- بسته به شرایط خود اگر روزانه همه فعالیت‌هایتان فکری است، مدتی را مثلا ۳۰ دقیقه برای پیاده روی و یا ورزش‌های دیگر اختصاص دهید و اگر بیشتر فعالیت‌هایتان بدنی است و تحرک زیادی دارید بهتر است روزانه حدودا ۳۰ دقیقه را به اندیشه و مطالعه کتاب اختصاص دهید.
    این تمرین برای تعادل فکری مناسب است.

    ۱۰- کارهایی را انجام دهید که کمک می‌کنند بر بدن خود مسلط شوید. برای مثال روزانه یک دقیقه روی زمین دراز بکشید بدون هیچ حرکتی سپس این زمان را به مرور افزایش دهید.

    سخن پایانی

    انجام این تمرین‌ها ممکن است در ابتدا برای شما سخت و کسل کننده باشد اما اگر با پشتکار آنها را انجام دادید طوری که برای شما به یک عادت تبدیل شد پس از مدتی تاثیر شگرف آنها را مشاهده خواهید کرد.
    ترک عادت‌ها و هوس‌هایی که مدت‌ها آنها را انجام می‌داده یاد و یا شروع به فعالیت‌های جدید ممکن است مدت ۳ ماه الی ۱۲ ماه زمان بخواهد تا نتایج آنها را مشاهده کنید زیرا تغییر در طبیعت انسان معمولا به زمانِ بیشتر از چند ماه احتیاج دارد. بنابراین اگر پس از چند هفته هیچ تغییری در خود مشاهده نکردید لطفا کلافه نشوید و تمرین‌ها را ادامه دهید. منظور از تمرین‌ها فقط تمرین‌های ذکر شده در این مقاله نیست بلکه راه حل‌ها و روش‌هایی است که در مقاله‌های قبلی هم ذکر شده است.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    2 نظرات

    پیمایش به بالا