ایده هایی برای هدیه به کودکان ۴ تا ۷ ساله

ایده هایی برای هدیه به کودکان 4 تا 7 ساله
  • ایده هایی برای خرید اسباب بازی برای کودکان

    با کمک اسباب بازی های مناسب، کودکان می توانند توانائی ها و مهارت های خود را تقویت کرده و به طور عمیقی با نقش های مختلف آشنا شوند. هر چند که بازی های الکترونیکی همچنان جزء محبوب ترین اسباب بازی ها برای کودکان هستند، اما بازی های سنتی نیز همچنان جایگاه خود را در ذهن کودکان حفظ کرده اند. در این مقاله به برخی ایده های خرید اسباب بازی برای کودکان پرداخته شده است.

    ۱. پازل

    پازل ها یکی از بهترین اسباب بازی ها برای تقویت تمرکز، حافظه، تدبیر و استراتژی هستند. این بازی ها معمولا در سایز های مختلفی از چند قطعه تا صدها قطعه در دسترس هستند و برای کودکان با هر سنی مناسب هستند.

    ۲. قطعه سازی

    قطعه سازی نیز یک بازی سنتی و پرطرفدار برای کودکان است. این بازی ها به کودکان اجازه می دهند که تخیل و خلاقیت خود را به کار بگیرند و با ایجاد شکل های مختلف از قطعات، مهارت های خود را پیشرفت دهند.

    ۳. بازی های برای تقویت حرکتی

    این بازی ها شامل انواع بازی های بسکتبال، فوتبال، هاکی و بسیاری دیگر هستند. این بازی ها معمولا به صورت خلاقانه طراحی شده اند تا کودکان را به حرکت و فعالیت جسمی واکنش دهند و به آنها کمک کنند تا توانائی های خود را در این زمینه تقویت کنند.

    ۴. بازی های آموزشی

    این بازی ها به کودکان کمک می کنند تا نه تنها مهارت های مختلف را یاد بگیرند، بلکه به آنها کمک می کنند تا درک بهتری از جهان پیرامون خود داشته باشند. بازی های آموزشی می توانند شامل بازی های ریاضی، علوم، زبان و جغرافیا باشند.

    ۵. بازی های نقشی

    این بازی ها به کودکان اجازه می دهند که نقش های مختلفی را بازی کنند و با شخصیت های مختلف آشنا شوند. بازی های نقشی می توانند شامل بازی های دکتر و بیمار، پلیس و دزدان، پرنسس و شوالیه و غیره باشند.

    ۶. بازی های ساخت و ساز

    این بازی ها به کودکان اجازه می دهند تا با استفاده از ابزار های ساخت و ساز، شکل های مختلفی را بسازند. این بازی ها شامل بازی های لگو، کنستراکشن، روبیک کیوب و غیره هستند.

    در نهایت، اسباب بازی هایی که برای کودکان خریداری می شوند باید برای سن، مهارت ها و علاقه های کودک مناسب باشند. برای این منظور، بهتر است با کودکان صحبت کرده و نظر آنها را در مورد اسباب بازی های مختلف جویا شوید.

    وقتی زمان جشن تولد میشه اکثر بچه های ۴ تا ۷ساله دوست دارند توی هر بخشش سهیم باشن از باد کردن بادکنک ها گرفته تا مزه کیک. اونها معمولا چند ایده هم راجع به هدیه ها دارند.مثلا در ۵ سالگی بچه ها به چیز هایی که براشون جذاب هستند کمی بیشتر علاقه نشان میدهند ولی همچنان از همه بازی ها لذت می برند.با اسباب بازی های مختلف بازی میکنند و نسبت به محیط اطراف کمی اگاهتر میشن .خیلی از اونها بیشتر وقتشون رو تلویزیون نگاه میکنند بنابراین اسباب بازی هایی رو دوست دارن که به شخصیت های کارتون مرتبط باشه یا مشتاقند چیزهایی که خونه دوستشون یا توی تبلیغات دیدند داشته باشند.

     

    یادگیری و هیجان زدگی

    یادگیری معمولا از مهد کودک ها شروع میشه اونها دوست دارند کلی سوال بپرسند و راجع به هر چیز عجیبی هیجان زده میشن ،بسته کیت های آموزشی به بچه ها کمک میکنه تا به شیمی و زیست شناسی به عنوان چیزهای جذاب نگاه کنند.
    شما می توانید یک کتاب داستان خالی برای او بخرید تا اون رو با داستان و نقاش های خودش پر کنه و یک اسباب بازی اموزشی اونها رو به یادگیری مشتاقتر میکنه. کره الکتریکی یک هدیه فوق العادست که بچه ها رو با جغرافیا آشنا میکنه و باعث میشه حس بهتری به دنیا داشته باشند. ساعت انتخاب خوبی است چرا که بچه ها با ان یاد می گیرند ساعت رو بخونند و اینکه صبح ها چه زمانی برای بیدار کردن پدر و مادرشون زود است.همچنین برنامه های کامپیوتری بازی های ویدیویی و نر افزارهای موبایل مناسب هم وجود دارند.

    نقش پدر و مادر

    در این سن کودکان عاشق این هستند که وسایلی در اختیار داشته باشند که بتوانند در نقش بزرگتر ها ظاهر شوند . وسایل ساده ای مانند چرخ خرید ، میز آرایش ، گاز و لوازم آشپزی و یا میز و جعبه ابزار کودکان را به وجد می آورد .

    حرکت و هماهنگی

    در این سن بچه ها انرزی زیادی دارند و باید با فعالیت های بدنی ،بدنشون رو تنظیم کنند.هشیاری ،تعادل و قدرت بدنی کودک شما با جست و خیز ، پریدن لی لی و چرخ و فلک بازی درزمین بازی تامین میشه.پس این زمان ،زمان خوبیست که برای کودک اسباب بازی های بخرید که اون رو به فعالیت بدنی تشویق کنه. وسایل ورزش های پایه مثل راکت ، توپ ، پایه بسکتبال  با سایز کودکانه گزینه های خوبی هستند.
    هولا هوپ و طناب بازی هم اسباب بازی های قدیمی معروفی هستند شما می تونین هولا هوپ های زیبا  پیدا کنید که استفاده آسان و کیفیت بالایی دارند.بیشتر بچه ها آمادگی اسکی روی یخ ،شنا و دوچرخه سواری را دارند پس یک اسباب بازی  آموزش حرفه ای می تواند الهام بخش آینده اونها باشه. اسکوتر هم باعث میشه بتونن تا در کنار بزرگترها سواری کنن. دوچرخه و سه چرخه هم نباید فراموش بشه که هر بچه ای بهش علاقمنده .یادتون باشه که استفاده ار چرخ کمکی برای هر وسیلی چرخ داری لازمه .

    برنامه ریزی و ساخت

    زمانی که گذاشتن دو تا قطعه روی هم برای فرزند شما خیلی سخت بود رو یادتون میاد؟ اینروزها  وقتی نوبت به اسباب بازی های ساختنی میرسه بچه های ۴ تا ۸ ساله ایده های بسیار جالبی دارند. اونها خیلی بهتر از قبل نقشه می کشند و ان رو میسازند و این در قدرت ساخت اونها کاملا مشخصه. ساختن یک  چیز فقط یک قدم در داستان بزرگ واقعی سازی اونهاست.یک کودک ممکن است با قطعات مختلف یک باغ وحش بسازد آن را با حیوانات پر کند وساعتها بازی کند. اسباب بازی های ساختنی یا لگو که مدلی ندارند نسبت به اونهایی که برااساس مدل ساخته میشوند خلاقیت را بیشتر شکوفا میکنند. قطعات چوبی هم محرک های خوبی هستند و بعضی مجموع ها هم عنصر زیبای معماری را در خود دارند. مجموعه بازی های تیله ها و هزارتوها هم برای این سن فوق العاده هستند چون پیدا کردن راه حل مشکل را نشان میدهند. قطعات ساختمانی مغناطیسی  گزینه های دیگری هستند و صد ها بازی لگو و قطعه سازی دیگر هم برای بچه ها در این سن وجود دارد.

    مطالعه و حل معما

    همچنان که محدوده توجه کودک افزایش پیدا میکند کودک قادر است بنشیند و مدت زمان زیادی به یک فعالیت مشغول باشد.
    کتاب خواندن با کودکتان  در این سن فعالیت نهایی شماست زمانی که او به زمانی که خودش بتواند بخواند نزدیک میشود.
    کتاب ها بچه ها را برای پذیرش تغییرات آماده میکند پس اگر میخواهید به سفر بروید یا برای او خواهر برادر بیاورید یا اورا به مهد کودک بفرستید کتاب های مناسبی انتخاب کنید.کتاب های مختلفی مثل قصه های قدیمی کودکان،کتاب های تصویری و یا کتاب های من میتوانم بخوانم با استفاده ار کلمات با فونت بزرگ بخرید. از انگشت خود برای نشان دادن هر کلمه ای که می خوانید استفاده کنید،این روش موجب میشود که کودک شما نگاه کند ، بشنود و الگو های

    تلفظی را یاد بگیرد.

    تحمل و علاقه به پازل در کودک شما به خوبی در حال رشد است پس برای کودکتان پازل چسباندن قطعات یا پازل مسطح بخرید. اگر کوک شما از دایناسور ها و یا مثلا مکانها خوشش میآید پازل هایی با طرح مکان یا دوران ما قبل تاریخ بخرید.با بازی های یک نفره ی استدلالی آشنا شوید که مراحل مختلفی با سختی های متفاوت دارد.خانه های عروسکی برای شبیه سازی بسیار دوست داشتی هستند مخصوصا الان که کودک شما میتواند قطعات کوچک را هم بکار ببرد.

    ساخت و کاردستی

    کودکستانی ها اعتماد به نفس و زکاوت دارند آنها می دانند چه چیزی میسازند و به آنچه میسازند بسیار افتخار میکنند.کاردستی در این سن به دو دسته تقسیم میشود:روش گرا و نتیجه گرا.روش،روش گرایی محصول خاصی ندارد بلکه فقط میبینیم که کودک شما با وسایلی که در اختیار دارد چه میکند.شما میتوانید وسایل هنری مثل مداد شمعی ،ابرنگ ،مازیک وگواش و کاغذ بخرید و یا به دنبال جعبه ای از وسایل تکه چسبانی مانند پرفچشمهای عروسکی،چوب بستنی و برچسب باشید.روش محصول گرا با هدف شروع میشود و معلم به کودکان دستور العمل ها مراحل ساخت را قدم به قدم آموزش میدهد.
    گاهی اوقات ممکن است اتاقی در مهد برای شناخت علایق در طی زمان وجود داشته باشد(هر بسته بازی ممکن است شامل رنگ ها و مواد مختلفی شود)شما میتوانید یک بسته برای ساختن جواهرات یا جعبه جواهرات یا جعبه شامل وسایل ساخت عروسک پارچه ای یا رنگ کردن خانه پرنده یا قلک عروسکی در آن پیدا کنید.از وسایل باقیمانده استفاده کنید و یک وسیله کاملا جدید بسازید. بدانید که وقتی کودکان نمی دانند نتیجه کار چیست خلاقیت و مهارت های حل مسئله خود را بیشتر به کار میگیرند.

    بازیگری و بیان

    تخیلات کودک شما با فراز و نشیب های زیادی ساخته میشوند.دختر شما سناریو های استادانه ای طراحی مکند نقش هارا خلق میکند و قوانین میسازد. بچه ها و خصوصا دخترها دوست دارند نقش بازی کنند و فعالیت های نمایش فقط برای بچه های اجتماعی نیست بلکه همه بچه ها عاشق نمایش هستند . یک عروسک زیبا به خوبی به کودک شما در ایفای نقش والدین کمک میکند.

    برد و باخت

    یکی از مهمترین مهارت هایی که کودکان باید در این سن یاد بگیرند مهارت برد و باخت است.کودکان به طور ذاتی رقابت طلبند پس زمانی که میبرند جشن ممیگیرند و زمانی که میبازند ناراحت میشوند.وقتی بزرگسالان با بچه ها بازی میکنند بهتر است در قوانین بازی انعطاف پذیر باشند و به انها بصورت منطقی و مفید کمک کنند.بازی های تخته ای قدیمی(منچ،مار وپله) یا بازی هایی که نیاز به خواندن ندارند اما به فکر یا مهارت احتیاج دارند انتخاب کنید.بازی های جدید خانوادگی هستند  که برای همه سنین مناسبند. وقتی بچه ها با بچه های دیگری بازی میکنند بازی ممکن است چند مرحله داشته باشدو انها باید اماذه هر نتیجه ای باشند. بازی های کوتاه تر برای بچه ها مناسبترند چون اونها میتونند چند بار بازی کنند و احتمال اینکه هرکدام ار انها یک بار ببرد یا ببازد هست.بازی های تعادلی مثل بازی هایی که بچه ها تلاش میکنند قطعات را بدون افتادن روی هم قرار بدهند برای بازی با بقیه بچه ها مناسب هستند.در این بازی ها باید سریع باشید و هنگامی که قطعه ها میریزند مثل منفجر شدن است.اگر شما کودک بسیار رقابت طلبی دارید که وقتی میبازد مظطرب میشود بازی های اشتراکی را انتخاب کنید که  در آنهاهمه اعضا برای یک هدف مشترک بازی میکنند.

    شراکت و همکاری

    بچه های های شما حالا میتوانند در فعالیت هایی شرکت کنند که والدینشون هم ار انها لذت میبرند یک هدیه به فرزندتان به شما این شانس رو میدهد که باهم زمان با کیفیتی را سپری کنید مثلا یک دوربین عکاسی کودکانه یا یک بسته شیرینی پزی بازی های برد برد هستند.
    یک توپ فوتبال یا یک راکت تنیس یا بوم نقاشی و رنگ بخرید تا باهم ورزش کنید یا کارهای هنری انجام بدهید.همچنین بسته هایی هستند که بافندگی و خیاطی را اموزش میدهند.بسیار مهم است که وقتی باهم بازی میکنید دستورات کودکتان را اجرا کنید حتی اگر در حال انجام کاری باشید که دوست دارید . بچه ها در تمام زندگی دستورات بزرگترهاو اجرا میکنند پس همان بازی این امکان رو به انها میده که استراحت کنند و به انها اجازه بدهید بعضی چیزهارو تحت کنترل داشته باشند.
    و در نهایت به خاطر داشته باشید اسباب بازی بخرید که با کیفیت باشد و بارها وبارها توجه کودک شمارا جذب کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    images

    اولین جلسه مشاوره

     

    قیمت اصلی جلسه مشاوره 249,000 تومان

    قیمت اولین جلسه مشاوره 179,000 تومان

    روز
    ساعت
    دقیقه
    ثانیه
    اگر در رابطه ات دچار مشکل شده ای و نمی دانی چطور باید آن را به ازدواج ختم کنی یا این که چطور تکلیفت را مشخص کنی یا رابطه را بهبود ببخشی می توانی از مشاوره شیک اندیش استفاده کنید.

    هیچ نظری وجود ندارد

    پیمایش به بالا